|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 26.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Štefan
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Svet filmu |
|
|
Vyhľadávanie |
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. 11. 2017
DOGG
S pôvodným názvom STRACH a novým DOGG sa do kín dostáva nový slovenský počin, ktorý chce ukázať, ako sa posúvame ďalej v ponuke filmov. Je to poviedkový film a súčasne kolekcia krátkych epizód zdieľajúca jednu tému (strach). Každú má na starosti iný tvorca, má iných hrdinov, vyznenie, aj titulnú tému uchopí inak a snaží sa ju preniesť aj na diváka. Niektoré atribúty poviedok sú spoločné, iné odlišné. No vo finále sa mnohí neubránia nielen porovnávaniu, ale aj konštatovaniu, že ide skôr o lacný experiment či demo zložené z absolventských filmov ako plnohodnotný zážitok.
KINEMAVIDEO4473.
Poviedka Duet má príliš jednoduchú líniu. Hrdinka sa vracia z metropoly, kde zažila teroristický útok a teraz ju mátajú obavy i vo vlastnom obydlí. Keď sa nad jej bytom začnú ozývať zvuky, hneď zavetrí nebezpečenstvo a letmá návšteva jej navodí dojem, že je tam cudzinec a číta nebezpečnú knihu. Duet je hladko a čisto natočený od scény bratislavského letiska, kade sa premávajú mnohí po útulný biely byt, kde luxus nedokáže nahradiť vnútorný pokoj. Výborne si pripravuje a buduje atmosféru, ešte má aj intenzívne scény návštevy podkrovia, no pokiaľ ide o zvyšok, neponúka veľa. Strach hrdinky je skôr prenášaný z úzkostlivého výkonu Moniky Hilmerovej (bola výborná voľba), no všetko ostatné sa len pomaly plazí do konca. Že sa veľa veci nedozvieme, je možno aj pozitívne zistenie, nielen kvôli práci imaginácie diváka, ale celkového vyznenia, že sa občas bojíme aj navyše. Sľubný štart filmu!
Opus dei je najkratšia poviedka a má iba niekoľko scén. Opäť jeden dlhý úvod na uvedenie postáv, po ktorom prichádza jeden dôležitý moment. Paradoxne polovicu poviedky sa zoznamujeme so súkromím dvojice a ich aktuálnym cieľom, kde sa strach ani nenachádza. Zlom je intenzívny a celkom uveriteľný – nadchádzajúce dianie je celkom logické. Nasleduje séria záberov ako inšpirovaná z Blair Witch a po nej nadíde bizarné finále, ktoré zlomí všetko dovtedy videné a celá poviedka zrazu končí. Judit Bárdos je sympatická v úlohe dievčiny a je najväčším pozitívom, no celkové vyústenie sa snaží o ošúchanú hororovú pointu, ktorá je v ostrom kontraste s doterajším dianím. Prvotná atmosféra samoty a starého domu zaberá, no čím sme ďalej, tým viac strácame záujem a vyústenie nás skôr dorazí ako poteší.
Grass2Vater stavila primárne na hnus, paradoxy a nesympatických hrdinov. Banda feťákov hľadajúca bongo pre každú príležitosť počas jedného Štedrého dňa v malom mestečku. Takmer zdegenerovaní hrdinovia potácajúci sa medzi ohrozením a znepokojivými hodinami pekného dňa v roku. Kontrast Vianoc a beznádeje, filozofické reči i nepekné zábery na postavy v rauši, ktoré riešia svoje výjazdy, dlhy či planú možnosť súžitia. Táto poviedka sa sleduje ťažko, no nie iba kvôli prostrediu, ale slabému vývoju postáv, akejkoľvek katarzie či posunu. Je to skôr sonda do istého časového výseku, ako by sme nakukli na potácanie sa istej skupiny ľudí a potom od nej odbočili preč. Na vyhradený čas je to málo.
Game je finálna poviedka inšpirovaná Battle Royale, Očistou či rozličnými videohrami. Agresívne ladený excerpt je zameraný na naháňačku jedného cieľa v hre, ktorej pravidlá spoznávame takmer 10 minút a ďalších 10 vidíme snahu o exekúciu účastníka. Točená v cudzom jazyku (znie ako holandčina) a akoby vo svetových metropolách (globálny rámec má navodiť Tokio) so škriekajúcou moderátorkou zachytáva súčasne fascináciu či obsesiu divákov. Nenápadný hrdina Viktor je nositeľom strachu, lebo si ho vybral žreb a on sa teraz snaží prežiť a občas odvrátiť útok. Veľa záberov ručnej kamery, zvuk mimoriadne agresívny, sledovanie roztrasené až útržkovité. No ideálne na veľké plátno, aby omámilo.
Štvorica poviedok má málo spoločných prvkov. Azda iba skromnú dĺžku, ktorú našťastie ani jeden režisér neprepálil do neznesiteľnej roviny, no súčasne aj pomalšie tempo, čo môže ústiť do nudných minút (najmä pri dvoch posledných). Sú to malé, nedokonalé príbehy, ktoré chcú niečo zachytiť, no tá téma strachu im často ani naplno nevyjde a divák skôr vníma formálnu, ako obsahovú stránku. Celok nemá kontinuitu, zlepil štyri odlišné prostredia a témy, no ani jedna nie je rozvinutá naplno. Načrtnutá pre diváka, ktorý odchádza s pocitom, že na Slovensku túžime nakrúcať žánrové filmy, no k poriadnemu hororu máme ešte ďaleko. Ako prehliadka počinov chvíľami zaujme, výrazné dielo však neprišlo.
DOGG (SR, 2017, 78 min.)Réžia: Slavomír Zrebný, Viliam Csino, Enrik Bistika a Jonáš Karásek. Scenár: Maroš Hečko, Slavomír Zrebný, Peter Balko, Enrik Bistika, Aďa Štrbová, Jonáš Karásek, Marika Beňadik-Majorová. Hrajú: Monika Hilmerová, Peter Oszlík, Judit Bárdos, Laci, Tibor Kišš, Zverina, Boy Wonder, Majo Mitaš, Olívia Csiky-Trnka
Poviedka Duet má príliš jednoduchú líniu. Hrdinka sa vracia z metropoly, kde zažila teroristický útok a teraz ju mátajú obavy i vo vlastnom obydlí. Keď sa nad jej bytom začnú ozývať zvuky, hneď zavetrí nebezpečenstvo a letmá návšteva jej navodí dojem, že je tam cudzinec a číta nebezpečnú knihu. Duet je hladko a čisto natočený od scény bratislavského letiska, kade sa premávajú mnohí po útulný biely byt, kde luxus nedokáže nahradiť vnútorný pokoj. Výborne si pripravuje a buduje atmosféru, ešte má aj intenzívne scény návštevy podkrovia, no pokiaľ ide o zvyšok, neponúka veľa. Strach hrdinky je skôr prenášaný z úzkostlivého výkonu Moniky Hilmerovej (bola výborná voľba), no všetko ostatné sa len pomaly plazí do konca. Že sa veľa veci nedozvieme, je možno aj pozitívne zistenie, nielen kvôli práci imaginácie diváka, ale celkového vyznenia, že sa občas bojíme aj navyše. Sľubný štart filmu!
Opus dei je najkratšia poviedka a má iba niekoľko scén. Opäť jeden dlhý úvod na uvedenie postáv, po ktorom prichádza jeden dôležitý moment. Paradoxne polovicu poviedky sa zoznamujeme so súkromím dvojice a ich aktuálnym cieľom, kde sa strach ani nenachádza. Zlom je intenzívny a celkom uveriteľný – nadchádzajúce dianie je celkom logické. Nasleduje séria záberov ako inšpirovaná z Blair Witch a po nej nadíde bizarné finále, ktoré zlomí všetko dovtedy videné a celá poviedka zrazu končí. Judit Bárdos je sympatická v úlohe dievčiny a je najväčším pozitívom, no celkové vyústenie sa snaží o ošúchanú hororovú pointu, ktorá je v ostrom kontraste s doterajším dianím. Prvotná atmosféra samoty a starého domu zaberá, no čím sme ďalej, tým viac strácame záujem a vyústenie nás skôr dorazí ako poteší.
Grass2Vater stavila primárne na hnus, paradoxy a nesympatických hrdinov. Banda feťákov hľadajúca bongo pre každú príležitosť počas jedného Štedrého dňa v malom mestečku. Takmer zdegenerovaní hrdinovia potácajúci sa medzi ohrozením a znepokojivými hodinami pekného dňa v roku. Kontrast Vianoc a beznádeje, filozofické reči i nepekné zábery na postavy v rauši, ktoré riešia svoje výjazdy, dlhy či planú možnosť súžitia. Táto poviedka sa sleduje ťažko, no nie iba kvôli prostrediu, ale slabému vývoju postáv, akejkoľvek katarzie či posunu. Je to skôr sonda do istého časového výseku, ako by sme nakukli na potácanie sa istej skupiny ľudí a potom od nej odbočili preč. Na vyhradený čas je to málo.
Game je finálna poviedka inšpirovaná Battle Royale, Očistou či rozličnými videohrami. Agresívne ladený excerpt je zameraný na naháňačku jedného cieľa v hre, ktorej pravidlá spoznávame takmer 10 minút a ďalších 10 vidíme snahu o exekúciu účastníka. Točená v cudzom jazyku (znie ako holandčina) a akoby vo svetových metropolách (globálny rámec má navodiť Tokio) so škriekajúcou moderátorkou zachytáva súčasne fascináciu či obsesiu divákov. Nenápadný hrdina Viktor je nositeľom strachu, lebo si ho vybral žreb a on sa teraz snaží prežiť a občas odvrátiť útok. Veľa záberov ručnej kamery, zvuk mimoriadne agresívny, sledovanie roztrasené až útržkovité. No ideálne na veľké plátno, aby omámilo.
Štvorica poviedok má málo spoločných prvkov. Azda iba skromnú dĺžku, ktorú našťastie ani jeden režisér neprepálil do neznesiteľnej roviny, no súčasne aj pomalšie tempo, čo môže ústiť do nudných minút (najmä pri dvoch posledných). Sú to malé, nedokonalé príbehy, ktoré chcú niečo zachytiť, no tá téma strachu im často ani naplno nevyjde a divák skôr vníma formálnu, ako obsahovú stránku. Celok nemá kontinuitu, zlepil štyri odlišné prostredia a témy, no ani jedna nie je rozvinutá naplno. Načrtnutá pre diváka, ktorý odchádza s pocitom, že na Slovensku túžime nakrúcať žánrové filmy, no k poriadnemu hororu máme ešte ďaleko. Ako prehliadka počinov chvíľami zaujme, výrazné dielo však neprišlo.
DOGG (SR, 2017, 78 min.)Réžia: Slavomír Zrebný, Viliam Csino, Enrik Bistika a Jonáš Karásek. Scenár: Maroš Hečko, Slavomír Zrebný, Peter Balko, Enrik Bistika, Aďa Štrbová, Jonáš Karásek, Marika Beňadik-Majorová. Hrajú: Monika Hilmerová, Peter Oszlík, Judit Bárdos, Laci, Tibor Kišš, Zverina, Boy Wonder, Majo Mitaš, Olívia Csiky-Trnka
DOGG
Autor: Michal Korec
Zdroj: Kinema