|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 24.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Emília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Svet filmu |
|
|
Vyhľadávanie |
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
23. 01. 2012
Deti moje
Deň pred premiérou nového filmu Alexandra Paynea som strávil fajn kultúrno-konverzačný večer s kamarátkou pri čaši vína a uprostred dialógu prišla s osobitým postrehom o súčasnom stave mužov. Náš najväčší problém má byť obava uchopiť zodpovednosť. Čo v 21. storočí a období emancipácie je pre ženy celkom dobrá myšlienka. Fakt je, že tento postreh nezdieľajú iba ženy, ale aj jeden vynikajúci režisér, ktorý sa špecializuje na mužské príbehy. Na učiteľa s krízou stredného veku (Broderick v Kto z Koho), 65-ročného muža po smrti manželky (Jack Nicholson – O Schmidtovi) a putovanie dvoch chlapíkov po viniciach v Bokovke.
Čím môže prispieť do tejto série George Clooney ako odtrhnutý otec dvoch dcér na Havaji? Payne mu píše príbeh muža, ktorý sa o svoju rodinu doteraz staral veľmi sporadicky, no v momente havárie jeho manželky mu ostávajú na krku dve dcéry (vek 10 a 17) a ich výchova. Keď sa k tomu pripojí ešte nový fakt – nevera manželky, začína riešiť až príliš veci naraz. No azda po prvý raz v živote sa vzopiera tej premise o zodpovednosti.Deti moje (preložený názov vyvoláva odlišnú emóciu ako ten pôvodný) nie je iba typický príbeh o dysfunkčnej rodine, akých nájdeme v amerických filmoch plno. A nie je to ani bedeker o Havaji, kde nám chce ukázať Alexander Payne pár krásnych scenérií. Je to predovšetkým príbeh jedného muža, na ktorého sa v krátkom čase zosype zo života všetko čo môže. Prídu zlomové momenty, ktoré nás nielenže chcú definovať, ale žmýkať z nás rozhodnutia – život nás skúša, ako sa postavíme k dileme, akú tvár si zachováme pri jej riešení, aké dôsledky potom vyvodíme, ako budeme žiť ďalej. Matt King je výborne napísaný charakter, ktorý dumá, ako sa vysporiadať s pozemkom na Havaji, či krásne lesy sprístupní turistom. Zároveň rieši osobnú rodinnú dilemu. Je medzi tými líniami paralela ako napríklad príchod developerov do panenského lesa s osobným postojom k dvom dcéram? Či lesy ako dedičstvo?
Na prvom mieste sú rozhodnutia a emócie. Rodina a zodpovednosť. Komplexnosť emočných reakcií nás nechce nechať chladných. Zasadenie do dovolenkového prostredia je nádherne klamlivé, hlavné postavy tu riešia svoje civilné problémy. Prirodzene dominuje hĺbková štúdia Mattovho charakteru. Miesia sa rozličné pocity – nezáujem musí potvrdiť strata, cesta k zodpovednosti si môže žiadať obete. Toto nie je hrdinský príbeh o mužovi, ktorý zmení svet. Sila Paynovho scenára spočíva v ponorení sa do mysle: nielen vidíme, ale aj chápeme kroky, rozhodnutia, vnímame myšlienky. Jeho scenár náramne kopíruje premenlivosť života. Na jednej strane chrlí vážne momenty a potom sa neváha vydať na cestu za banálnejším problémom. Payne nechce točiť temný príbeh a nechať potopiť hrdinu do depresívneho bahna, kde si lahodia iní režiséri. Vážne problémy chce riešiť s úsmevom, keď ku vážnym témam o smrti, zodpovednosti pridáva nežný mix emócií a témy lásky či milých epizód. Je výborné vidieť, ako sa sústredí na hlavný charakter, ale starostlivo prepracoval aj tie ostatné – aspoň dve dcéry sú skvelo pripravené pre vytváranie konfliktov i spojení.
Veľkú zodpovednosť musí riešiť veľký herec. A George Clooney sa po Lietam v tom dostal do bodu, kde musí opäť prehodnotiť na ploche 115 minút život hrdinu priamo od základov či prekopať postoje za posledných 15-20 rokov života. Prečo si zaslúži toľké ceny? Je jeden z mála hercov, ktorý opäť raz dokáže prednášať veľké myšlienky v zlomových momentoch a vy sa (so svojimi životnými príhodami či bez nich) s ním dokážete stotožniť a prežívať tento príbeh rovnako intenzívne. A veľká pochvala pre Shailene Woodley, že mu ako staršia dcéra predstavuje tú obrovskú výzvu. Cítim nominácie v utorok.Deti moje sú výborné dielo Alexandra Paynea a pokračuje v sérii inteligentných príbehov o mužoch a ich veľkých životných momentoch. A je to aj ďalší vrchol Georgea Clooneyho. Podobne ako pred dvomi rokmi pri Lietam v tom vás však postaví pred vlastnú osobnú dilemu. Osobné vnímanie môže, a nemusí kopírovať rozhodnutia hlavného hrdinu – ak sa zhodnete, bude to pre vás jeden naj film roka.VYPOČUJTE SI ZVUKOVÚ RECENZIUThe Descendants (USA, 2011, 115 min.)Réžia: Alexander Payne. Scenár: Alexander Payne, Nat Faxon, Jim Rash. Kamera: Phedon Papamichael. Strih: Kevin Tent. Hrajú: George Clooney, Shailene Woodley, Amara Miller, Nick Krause, Patricia Hastie
Čím môže prispieť do tejto série George Clooney ako odtrhnutý otec dvoch dcér na Havaji? Payne mu píše príbeh muža, ktorý sa o svoju rodinu doteraz staral veľmi sporadicky, no v momente havárie jeho manželky mu ostávajú na krku dve dcéry (vek 10 a 17) a ich výchova. Keď sa k tomu pripojí ešte nový fakt – nevera manželky, začína riešiť až príliš veci naraz. No azda po prvý raz v živote sa vzopiera tej premise o zodpovednosti.Deti moje (preložený názov vyvoláva odlišnú emóciu ako ten pôvodný) nie je iba typický príbeh o dysfunkčnej rodine, akých nájdeme v amerických filmoch plno. A nie je to ani bedeker o Havaji, kde nám chce ukázať Alexander Payne pár krásnych scenérií. Je to predovšetkým príbeh jedného muža, na ktorého sa v krátkom čase zosype zo života všetko čo môže. Prídu zlomové momenty, ktoré nás nielenže chcú definovať, ale žmýkať z nás rozhodnutia – život nás skúša, ako sa postavíme k dileme, akú tvár si zachováme pri jej riešení, aké dôsledky potom vyvodíme, ako budeme žiť ďalej. Matt King je výborne napísaný charakter, ktorý dumá, ako sa vysporiadať s pozemkom na Havaji, či krásne lesy sprístupní turistom. Zároveň rieši osobnú rodinnú dilemu. Je medzi tými líniami paralela ako napríklad príchod developerov do panenského lesa s osobným postojom k dvom dcéram? Či lesy ako dedičstvo?
Na prvom mieste sú rozhodnutia a emócie. Rodina a zodpovednosť. Komplexnosť emočných reakcií nás nechce nechať chladných. Zasadenie do dovolenkového prostredia je nádherne klamlivé, hlavné postavy tu riešia svoje civilné problémy. Prirodzene dominuje hĺbková štúdia Mattovho charakteru. Miesia sa rozličné pocity – nezáujem musí potvrdiť strata, cesta k zodpovednosti si môže žiadať obete. Toto nie je hrdinský príbeh o mužovi, ktorý zmení svet. Sila Paynovho scenára spočíva v ponorení sa do mysle: nielen vidíme, ale aj chápeme kroky, rozhodnutia, vnímame myšlienky. Jeho scenár náramne kopíruje premenlivosť života. Na jednej strane chrlí vážne momenty a potom sa neváha vydať na cestu za banálnejším problémom. Payne nechce točiť temný príbeh a nechať potopiť hrdinu do depresívneho bahna, kde si lahodia iní režiséri. Vážne problémy chce riešiť s úsmevom, keď ku vážnym témam o smrti, zodpovednosti pridáva nežný mix emócií a témy lásky či milých epizód. Je výborné vidieť, ako sa sústredí na hlavný charakter, ale starostlivo prepracoval aj tie ostatné – aspoň dve dcéry sú skvelo pripravené pre vytváranie konfliktov i spojení.
Veľkú zodpovednosť musí riešiť veľký herec. A George Clooney sa po Lietam v tom dostal do bodu, kde musí opäť prehodnotiť na ploche 115 minút život hrdinu priamo od základov či prekopať postoje za posledných 15-20 rokov života. Prečo si zaslúži toľké ceny? Je jeden z mála hercov, ktorý opäť raz dokáže prednášať veľké myšlienky v zlomových momentoch a vy sa (so svojimi životnými príhodami či bez nich) s ním dokážete stotožniť a prežívať tento príbeh rovnako intenzívne. A veľká pochvala pre Shailene Woodley, že mu ako staršia dcéra predstavuje tú obrovskú výzvu. Cítim nominácie v utorok.Deti moje sú výborné dielo Alexandra Paynea a pokračuje v sérii inteligentných príbehov o mužoch a ich veľkých životných momentoch. A je to aj ďalší vrchol Georgea Clooneyho. Podobne ako pred dvomi rokmi pri Lietam v tom vás však postaví pred vlastnú osobnú dilemu. Osobné vnímanie môže, a nemusí kopírovať rozhodnutia hlavného hrdinu – ak sa zhodnete, bude to pre vás jeden naj film roka.VYPOČUJTE SI ZVUKOVÚ RECENZIUThe Descendants (USA, 2011, 115 min.)Réžia: Alexander Payne. Scenár: Alexander Payne, Nat Faxon, Jim Rash. Kamera: Phedon Papamichael. Strih: Kevin Tent. Hrajú: George Clooney, Shailene Woodley, Amara Miller, Nick Krause, Patricia Hastie
Deti moje
Autor: Michal Korec
Zdroj: Kinema