|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Svet filmu |
|
|
Vyhľadávanie |
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. 04. 2018
Deň čo deň
V ukážke sa črtala ďalšia tínedžerská romanca, kde je daná jedna strana, len druhá je akási premenlivá. Lenže budete prekvapení, akí sú tvorcovia benevolentní, aké témy otvorili a hoci forma je povedomá, nejedno vyústenie smeruje inam, ako by ste čakali.
Deň čo deň rozpráva o potenciálnej romanci stredoškoláčky. Rhiannon má nielen skomolené meno, ale aj život, lebo rodičia vyzerajú byť skôr ďalej od seba ako bližšie a jej frajer Justin... Zrazu je jedného dňa iný a na druhý deň sa vráti do vyšúchaných koľají, pričom Rhiannon ostanú iba pekné spomienky. My diváci sme popredu, lebo vidíme a tušíme, že Justin nie je vo svojej koži z jasného dôvodu. V deji sa vyskytuje zaujímavejšia postava žijúca v podivnom cykle: každých 24 hodín sa budí v inom tele. Duša si berie zážitky, no fyzickú formu mení. Akurát Rhiannon sa jej zapáčila, takže by s ňou chcela tráviť viac času – najprv ju musí presvedčiť o svojej existencii a opäť sa k nej dostať.
KINEMAVIDEO4661.
V posledných rokoch sa nám vyrojili fantastické romance, ktoré majú určitý zvrat. Napríklad sú v nich hrdinovia fatálne chorí (Na vine sú hviezdy), črtá sa nádejný vzťah a zrazu postava zdrhne (Papierové mestá) alebo hrdinka nesmie opustiť istý priestor (Láska stojí za všetko). Nový príspevok do žánru skúša romancu postavenú na krehkých pilieroch: zadanej slečne a niekoho, kto sa nedá bežne spoznať. Divákov napadnú prosté otázky: ako sa môžu takí dvaja dať dokopy, ako to celé skončí, čo sa môže odohrávať medzi tým a či to bude zaujímavé.
Deň čo deň má solídny námet a spracovanie nie je rozhodne márne. Obsahuje prvky tuctových línií zo stredných škôl, takže sa pohybujeme medzi hodinami, záškoláctvom, rodinami, kamošmi atď. Súčasne má jeden silný kaliber. Postavu, ktorú ani poriadne nepoznáme a nevieme sa s ňou stotožniť klasickým spôsobom, lebo ju hrá každých 5-10 minút niekto iný. Každá inkarnácia nesie so sebou dualitu, ktorú tvorcovia chcú ukázať: na jednej strane tú istú postavu, ale v inom tele – a súčasne aj to, že vymenená osoba nie je iba ďalšia schránka, má vlastnú povahu, život a snažia sa ho rešpektovať.
Titulná postava meniaca podobu má svoje túžby, prirodzene priamo úmerné tínendžerskému veku, ale zároveň nie je úplne sebecká, čo dáva priestor aj na vyniknutie jednotlivým postávam a najmä hercom. Každý z nich má hrá „spoločného menovateľa“ i samého seba, aby sme videli a pochopili rozličnosť charakterov. Objavovanie jednotlivých postáv nesie pekné epizódy, občas sa zvrtnú na dobrodružstvo, nechcený vtip i fatálnu drámu. Náladový mix málokedy tlačí na diváka a nechce príliš vyniknúť, skôr načrtne istú líniu a potom upaľuje ďalej.
S mechanizmom prevteľovania sa potom spojí aj pár bonusov (neprezradím), ktoré posunú dej trošku ďalej a otvárajú nové možnosti. Deň čo deň je pomerne smelý film v tom, že titulnú postavu pošle raz do mužského, inokedy ženského tela, zatiaľ čo hrdinka ostáva stále rovnaká, takže nenápadné apeluje aj na LGBT témy a rešpektuje rozličné formy vzťahov. A budete prekvapení, aké vyústenie si chystá: mnohí budú trhať svoje tipovacie tikety, lebo... Deň čo deň nechce byť doslovný film a nepotrebuje vysvetliť úplne všetko (čím sa vyhne banálnym záverom).
Angourie Rice hrá postavu vopred prehranú na body: originálna entita mení telá, ona je stále rovnaká tínendžerka, čo sa snaží všetko vstrebať. Je aj sympatická, no nemá takú silnú líniu ako druhá postava. Rieši si rodinné dilemy, rieši kamarátky, tínendžerskú lásku, nikto jej nechce veriť. Ale presne to stačí, aby sme uchopili originálnu postavu, o ktorej je celý film.
Deň čo deň je napokon milým prekvapením: za typickou tínedžerskou romancou s rádoby chytľavým soundtrackom sa skrýva pomerne citlivý film, čo sa nebojí otvoriť hlbšie témy, riešiť dobré dilemy (vychádzajúce z povahy i situácií) a nie je zbytočne doslovný. Tínedžeri si môžu pripočítať ešte bod.
Every Day (USA, 2018, 97 min.)Réžia: Michael Sucsy. Scenár: Jesse Andrews, David Levithan (novela). Hrajú: Angourie Rice, Justice Smith, Debby Ryan, Lucas Jade Zumann, Katie Douglas ...
KINEMAVIDEO4661.
V posledných rokoch sa nám vyrojili fantastické romance, ktoré majú určitý zvrat. Napríklad sú v nich hrdinovia fatálne chorí (Na vine sú hviezdy), črtá sa nádejný vzťah a zrazu postava zdrhne (Papierové mestá) alebo hrdinka nesmie opustiť istý priestor (Láska stojí za všetko). Nový príspevok do žánru skúša romancu postavenú na krehkých pilieroch: zadanej slečne a niekoho, kto sa nedá bežne spoznať. Divákov napadnú prosté otázky: ako sa môžu takí dvaja dať dokopy, ako to celé skončí, čo sa môže odohrávať medzi tým a či to bude zaujímavé.
Deň čo deň má solídny námet a spracovanie nie je rozhodne márne. Obsahuje prvky tuctových línií zo stredných škôl, takže sa pohybujeme medzi hodinami, záškoláctvom, rodinami, kamošmi atď. Súčasne má jeden silný kaliber. Postavu, ktorú ani poriadne nepoznáme a nevieme sa s ňou stotožniť klasickým spôsobom, lebo ju hrá každých 5-10 minút niekto iný. Každá inkarnácia nesie so sebou dualitu, ktorú tvorcovia chcú ukázať: na jednej strane tú istú postavu, ale v inom tele – a súčasne aj to, že vymenená osoba nie je iba ďalšia schránka, má vlastnú povahu, život a snažia sa ho rešpektovať.
Titulná postava meniaca podobu má svoje túžby, prirodzene priamo úmerné tínendžerskému veku, ale zároveň nie je úplne sebecká, čo dáva priestor aj na vyniknutie jednotlivým postávam a najmä hercom. Každý z nich má hrá „spoločného menovateľa“ i samého seba, aby sme videli a pochopili rozličnosť charakterov. Objavovanie jednotlivých postáv nesie pekné epizódy, občas sa zvrtnú na dobrodružstvo, nechcený vtip i fatálnu drámu. Náladový mix málokedy tlačí na diváka a nechce príliš vyniknúť, skôr načrtne istú líniu a potom upaľuje ďalej.
S mechanizmom prevteľovania sa potom spojí aj pár bonusov (neprezradím), ktoré posunú dej trošku ďalej a otvárajú nové možnosti. Deň čo deň je pomerne smelý film v tom, že titulnú postavu pošle raz do mužského, inokedy ženského tela, zatiaľ čo hrdinka ostáva stále rovnaká, takže nenápadné apeluje aj na LGBT témy a rešpektuje rozličné formy vzťahov. A budete prekvapení, aké vyústenie si chystá: mnohí budú trhať svoje tipovacie tikety, lebo... Deň čo deň nechce byť doslovný film a nepotrebuje vysvetliť úplne všetko (čím sa vyhne banálnym záverom).
Angourie Rice hrá postavu vopred prehranú na body: originálna entita mení telá, ona je stále rovnaká tínendžerka, čo sa snaží všetko vstrebať. Je aj sympatická, no nemá takú silnú líniu ako druhá postava. Rieši si rodinné dilemy, rieši kamarátky, tínendžerskú lásku, nikto jej nechce veriť. Ale presne to stačí, aby sme uchopili originálnu postavu, o ktorej je celý film.
Deň čo deň je napokon milým prekvapením: za typickou tínedžerskou romancou s rádoby chytľavým soundtrackom sa skrýva pomerne citlivý film, čo sa nebojí otvoriť hlbšie témy, riešiť dobré dilemy (vychádzajúce z povahy i situácií) a nie je zbytočne doslovný. Tínedžeri si môžu pripočítať ešte bod.
Every Day (USA, 2018, 97 min.)Réžia: Michael Sucsy. Scenár: Jesse Andrews, David Levithan (novela). Hrajú: Angourie Rice, Justice Smith, Debby Ryan, Lucas Jade Zumann, Katie Douglas ...
Deň čo deň
Autor: Michal Korec
Zdroj: Kinema