|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 28.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Ivana, Ivona
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Svet filmu |
|
|
Vyhľadávanie |
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
28. 02. 2016
Chlapec
Oscarové finále sa blíži, no už nejaký ten víkend sme nemali horor, tak to poďme napraviť. Najnovšie strašenie popcornového osadenstva kín sa volá Chlapec, očakávajte žánrové dvojkombo s thrillerom. Malý huncút sa volá Brahms, ale pozor – je porcelánovou bábikou. Pôvodnému Brahmsovi jeho chlapčenstvo doslova vyhorelo na ôsme narodeniny.
Aj preto sa zdajú jeho rodičia prepnutí, keďže ich syn je bábika so striktným denným režimom (hlasná hudba, čítanie poézie, pusa na dobrú noc, etc.). Novej pestúnke Grete (Lauren Cohan) táto podivnosť príde spočiatku na smiech, až do momentu, kým nezistí, že porcelánové chlapča môže byť pokojne aj živé.
KINEMAVIDEO3811.
V rámci hororových trópov chýba len nevyrovnaná minulosť hlavnej hrdinky a dáky nový podnet. Ale kde nechýba. Greta totiž utiekla z USA a na britskom panstve sa zapozerá do miestneho majiteľa potravín Malcolma (Rupert Evans). Môžete dať krk na to, že karty, ktoré si scenár nadelil bude hojne aj využívať. Podobné prvky sú vždy predvídateľné – zraniteľná žena, temný hororový nádych a samozrejme zvraty či snaha o naľakanie diváka.
V prvej polovici sa film snaží nastoliť mrazivý pocit z nehybnej bábky. Poškuľuje najmä po známom Chuckym, ktorého dosekaná tvár je dodnes strašidelným kultom, čo sa o statickom Brahmsovi povedať nedá. V snahe o atmosféru sa dokonca pozabudlo na základný princíp hororu a Chlapec nevytvára scény podnecujúce strach.
Režisér William Brent Bell síce dobre využíva prostredie gotického domu k temnému nádychu, ale ide o rutinu, i keď remeselne zvládnutú. Buchot po stenách, šialené nájazdy na vypchatú zverinu v salóniku, tajomná povala, detský plač. Všetko sa dá nakrútiť veľmi zle, Bellovi to našťastie ide. Zárezom do thrilleru však chýba hlbší význam a vzbudenie diváckeho záujmu teda zostáva len na úrovni vizuálnej stránky.
Otázky, točiace sa okolo tajomnej bábiky a črtajúci sa nádych entity scenárista zmetie zo stola nečakane prízemným zvratom, ktorý odhadne málokto. Samotný šok však nestačí, preto je namieste úvaha, prečo vôbec vyústiť film tak nezmyselne krvavo a poprieť tým predošlý dej. Lepším záverom by sa pozabudlo na rutinu z prvej polovice a film by získal kredity navyše. Finálna scéna, ktorá nabáda na pokračovanie je alegoricky najviac odstrašujúcim prvkom, pretože nakrútiť sequel Chlapca by bolo extrémne varenie príbehu z ničoho.
Zostáva nám len sympatický výkon Lauren Cohan, ale na jej očumovanie nepotrebujete Chlapca vidieť. Návštevou kina síce nezískate vôbec nič, ale veľa ani nestratíte. Ak sa film do vašej hlavy aj dostane, vyšumí z nej veľmi rýchlo.
The Boy (USA/Čína/Kanada, 2016, 97 min.)Réžia: William Brent Bell. Scenár: Stacey Menear. Hrajú: Lauren Cohan, Rupert Evans, James Russell...
KINEMAVIDEO3811.
V rámci hororových trópov chýba len nevyrovnaná minulosť hlavnej hrdinky a dáky nový podnet. Ale kde nechýba. Greta totiž utiekla z USA a na britskom panstve sa zapozerá do miestneho majiteľa potravín Malcolma (Rupert Evans). Môžete dať krk na to, že karty, ktoré si scenár nadelil bude hojne aj využívať. Podobné prvky sú vždy predvídateľné – zraniteľná žena, temný hororový nádych a samozrejme zvraty či snaha o naľakanie diváka.
V prvej polovici sa film snaží nastoliť mrazivý pocit z nehybnej bábky. Poškuľuje najmä po známom Chuckym, ktorého dosekaná tvár je dodnes strašidelným kultom, čo sa o statickom Brahmsovi povedať nedá. V snahe o atmosféru sa dokonca pozabudlo na základný princíp hororu a Chlapec nevytvára scény podnecujúce strach.
Režisér William Brent Bell síce dobre využíva prostredie gotického domu k temnému nádychu, ale ide o rutinu, i keď remeselne zvládnutú. Buchot po stenách, šialené nájazdy na vypchatú zverinu v salóniku, tajomná povala, detský plač. Všetko sa dá nakrútiť veľmi zle, Bellovi to našťastie ide. Zárezom do thrilleru však chýba hlbší význam a vzbudenie diváckeho záujmu teda zostáva len na úrovni vizuálnej stránky.
Otázky, točiace sa okolo tajomnej bábiky a črtajúci sa nádych entity scenárista zmetie zo stola nečakane prízemným zvratom, ktorý odhadne málokto. Samotný šok však nestačí, preto je namieste úvaha, prečo vôbec vyústiť film tak nezmyselne krvavo a poprieť tým predošlý dej. Lepším záverom by sa pozabudlo na rutinu z prvej polovice a film by získal kredity navyše. Finálna scéna, ktorá nabáda na pokračovanie je alegoricky najviac odstrašujúcim prvkom, pretože nakrútiť sequel Chlapca by bolo extrémne varenie príbehu z ničoho.
Zostáva nám len sympatický výkon Lauren Cohan, ale na jej očumovanie nepotrebujete Chlapca vidieť. Návštevou kina síce nezískate vôbec nič, ale veľa ani nestratíte. Ak sa film do vašej hlavy aj dostane, vyšumí z nej veľmi rýchlo.
The Boy (USA/Čína/Kanada, 2016, 97 min.)Réžia: William Brent Bell. Scenár: Stacey Menear. Hrajú: Lauren Cohan, Rupert Evans, James Russell...
Chlapec
Autor: Lukáš Slovák
Zdroj: Kinema