|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Svet filmu |
|
|
Vyhľadávanie |
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
23. 05. 2013
Cesta
Zakríknutý Raúl (Gustavo Salmerón) sa pokúša reštartovať svoje manželstvo s atraktívnou Anou (Irene Visedo). Tvrdým orieškom je ich syn Nico (Ricardo Trenor), silno naviazaný len na mamu a otca berie do istej miery ako rodinného votrelca. „Znovuzrodenie“ rodiny sa rozhodne Raúl zahájiť v odľahlej chate uprostred lesa v čase Vianoc. Sviatočná atmosféra, pohodlie pri novom rodinnom krbe, ústretová Anna a – paranoidný Raúl. Figúrky sľubne stoja na šachovnici španielskeho filmu Cesta.
KINEMAVIDEO1836.Debutujúci španielsky režisér Miguel Ángel Toledo stavil vo svojom mysterióznom thrilleri na rozľahlú scenériu zasneženého lesa, zásadnú dominantu Raúlovej zmätenej mysle. Druhým zápletkotvorným prvkom príbehu je uhrančivý fešák Samuel (Ariel Castro), domorodý sused, objavujúci sa v spoločnosti Any vždy, keď okolo chaty treba s niečím „chlapsky“ pomôcť.
La Senda sľubuje pozvoľne sa vkrádajúcu ambivalenciu Raúlových žiarlivostných pohnútok budovať si vzťah k umelo vzniknutým protihráčom – Ane, Samuelovi i Nicovi. Režisér filmu s prvkami hororu zostáva viac na poli mystérie než výrečnejšieho hororu, drží diváka v neustálom spochybňovaní, čo je pre Raúla realitou a čo len výplodmi jeho fantázie. Dej mikro-horor-drámy sa odohráva v priebehu niekoľkých dní, počas ktorých máme možnosť sledovať rozpad Raúlovho duševného zdravia a naznačované desivé následky jeho činov.Nie sme si istí, či flashbacky znázorňujú, čo sa stalo alebo čo sa ešte len má stať. Alebo či ide len o čistú Raúlovu fantáziu. Do rodinnej pohody okrem Samuela výrazne negatívne zasahuje aj postava chlapca, práve na jeho vzťahu k otcovi badať značné napätie, hoci detský herec Trenor miestami dosť otravne disponuje absolútnym nevýrazom v tvári, i keď má pekný chlapčenský kukuč. Podobne Castrov Samuel sa ksichtí navýsosť posmešne i záhadne zároveň a ak by sme hľadali práve v jeho postave odhaľovanie istého tajomna, čaká nás iba klišéovitý zádrheľ vo vzťahovom trojuholníku.
Autor si dopomáha v tvorení paranoidnej atmosféry vďačnými pomocníkmi z detského sveta – strach naháňajúcimi maňuškami, alegorizujúcimi vzťah Raúla a Samuela. Raúl v roli outsidera trpí, možno až rodičovsky nepríkladne, príliš ho tvorca necháva vydaného napospas Nicovej a Samuelovej nadvláde. Jeho charakter pokrivkáva, motá sa v halucináciách a diváka to pomaly prestáva baviť. Toledo sa snaží umocňovať desivú atmosféru rýchlejšími prestrihmi či spomalenými zábermi, gradovanie príbehu však zostáva na mŕtvom bode a uväznené v Raúlovej hlave, odkiaľ si ťažkopádne hľadá cestu k divákovi. Veľavravné náznaky a ich slabá explikácia plus vlažný scenár sa nie práve lichotivo podpisujú pod Toledovu prvotinu. A to je na španielsku provenienciu s kvalitnou mysticko-hororovou produkciou žalostne málo.La senda (Španielsko, 2012, 109 min.)Réžia: Miguel Ángel Toledo. Hrajú: Gustavo Salmerón, Irene Visedo, Ricardo Tenor, Ariel Castro, Joan Prades
La Senda sľubuje pozvoľne sa vkrádajúcu ambivalenciu Raúlových žiarlivostných pohnútok budovať si vzťah k umelo vzniknutým protihráčom – Ane, Samuelovi i Nicovi. Režisér filmu s prvkami hororu zostáva viac na poli mystérie než výrečnejšieho hororu, drží diváka v neustálom spochybňovaní, čo je pre Raúla realitou a čo len výplodmi jeho fantázie. Dej mikro-horor-drámy sa odohráva v priebehu niekoľkých dní, počas ktorých máme možnosť sledovať rozpad Raúlovho duševného zdravia a naznačované desivé následky jeho činov.Nie sme si istí, či flashbacky znázorňujú, čo sa stalo alebo čo sa ešte len má stať. Alebo či ide len o čistú Raúlovu fantáziu. Do rodinnej pohody okrem Samuela výrazne negatívne zasahuje aj postava chlapca, práve na jeho vzťahu k otcovi badať značné napätie, hoci detský herec Trenor miestami dosť otravne disponuje absolútnym nevýrazom v tvári, i keď má pekný chlapčenský kukuč. Podobne Castrov Samuel sa ksichtí navýsosť posmešne i záhadne zároveň a ak by sme hľadali práve v jeho postave odhaľovanie istého tajomna, čaká nás iba klišéovitý zádrheľ vo vzťahovom trojuholníku.
Autor si dopomáha v tvorení paranoidnej atmosféry vďačnými pomocníkmi z detského sveta – strach naháňajúcimi maňuškami, alegorizujúcimi vzťah Raúla a Samuela. Raúl v roli outsidera trpí, možno až rodičovsky nepríkladne, príliš ho tvorca necháva vydaného napospas Nicovej a Samuelovej nadvláde. Jeho charakter pokrivkáva, motá sa v halucináciách a diváka to pomaly prestáva baviť. Toledo sa snaží umocňovať desivú atmosféru rýchlejšími prestrihmi či spomalenými zábermi, gradovanie príbehu však zostáva na mŕtvom bode a uväznené v Raúlovej hlave, odkiaľ si ťažkopádne hľadá cestu k divákovi. Veľavravné náznaky a ich slabá explikácia plus vlažný scenár sa nie práve lichotivo podpisujú pod Toledovu prvotinu. A to je na španielsku provenienciu s kvalitnou mysticko-hororovou produkciou žalostne málo.La senda (Španielsko, 2012, 109 min.)Réžia: Miguel Ángel Toledo. Hrajú: Gustavo Salmerón, Irene Visedo, Ricardo Tenor, Ariel Castro, Joan Prades
Cesta
Autor: Zuzana Ondrišová
Zdroj: Kinema