|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 25.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Dnes je 1. Sviatok vianočný
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Svet filmu |
|
|
Vyhľadávanie |
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. 03. 2018
Červená volavka
Prvú vec, na ktorú sa musíte pripraviť pred sledovaním Červenej volavky, je jej enormná stopáž 140 minút. Mnohí ju budú za ňu kritizovať a pár minút by sme z nej zrejme oželeli, no toto je inak nakrútený film, kde budete márne čakať na veľké naháňačky, špeciálne vychytávky ako od Jamesa Bonda alebo na zbesilé prestrelky. Práve neakčná náplň bude druhý element, ktorý prekvapí mnohých, no vydržte.
Dominika Jegorovova bola baletka priamo v Moskve, no pri jednej nehode skončila s jazvou a o palici, takže na ďalšie predstavenia už nemôže pomýšľať. No musí sa starať o mamu a príbytok, takže kývne na strýkovu ponuku ísť zviesť jedného chlapíka. Situácia sa zvrtne a neskôr Dominika putuje do istého školiaceho strediska, kde sa z mladých žien a mužov stávajú tzv. volavky. Sú nasadzované do terénu a nebezpečných misií na svete – a Dominiku pošlú do Budapešti, aby tu nadviazala kontakt s mužom, ktorý bol v Moskve v prítomnosti jedného svedka a Rusi by strašne potrebovali získať jeho totožnosť...
KINEMAVIDEO4539.
Režisér Francis Lawrence má rád temné filmy. Constantine, Som legenda, tri filmy z Hunger Games, ten chlapík z Viedne dokáže navodiť hutnú atmosféru na počkanie a s napätím nemá problém. Platí to aj pre Červenú volavku, pri ktorej by viacerí diváci radi videli svižný triler s nabudenou hrdinkou, no vo finále pôsobí presne opačne. Úmyselne sa vlečie, veľa sa v ňom hovorí, zauzľuje, dramatická hudba si berie hudbu z baletu i Beethoveena a do toho sa miešajú pomerne drsné scény.
Niektorých azda prekvapí zasadenie filmu do Ruska (a východnej Európy), ktoré by mohlo nahrávať kritike tamojšieho systému, no v skutočnosti slúži na vybudovanie zápletky. Odohráva sa v súčasnosti, Rusi v nej stále ťahajú za nitky aj po celej Európe a ich strety s americkou mocnosťou stále pretrvávajú. Pochopíme to hneď v úvodnej pasáži, keď sa americký agent v Moskve stáva súčasťou dôležitej scény a ešte viac sa tento fakt zvýrazní pri tréningu volaviek, kedy sa mladým ľudom vštepujú nové ideály.
Výborný výkon Jennifer Lawrence sa odtlačí do postavy Dominiky, ktorá zažíva množstvo momentov prvý raz v živote a my s ňou. Najprv je len snaživá baletka, potom zvodkyňa hrajúca scénu, neskôr je už v teréne, no niektoré jej úmyselné kroky alebo konverzačné snahy môžete považovať za zle napísaný scenár, no v skutočnosti nemôže byť jej postava bezchybná, keď je v cudzom prostredí v novej roli a už jej idú po krku, mnohí chlapi ju chcú pravidelne zvádzať či znásilňovať a ona potrebuje ďalších pár dní na prežitie či získavanie stôp. K vybraným sa dostane náhodou a už ich dokáže výborne využiť, čo ešte viac potvrdí vo vygradovanom finále s nečakanými zvratmi (nie sú totálne šokujúce, pekne otočia dej).
Na Červenú volavku sa však miestami ťažko pozerá. Má dosť prepracovaný scenár s tuctom postáv, no niekedy neponúka okamžité vysvetlenie. Celý čas chceme dychtivo ako hrdinka odhaliť identitu svedka z intra. Pomedzi nám však posúva Justin Haythe v scenári ďalšie linky a stopy – napríklad celý výlet do Viedne môžu niektorí ťažko interpretovať, no vo finále má pekné rozuzlenie. Film nasadzuje pomerne násilné scény – znásilnenia, brutality, mučenie. Niektorým bude v sledovaní prekážať, teoreticky by tu nemuseli byť, no Lawrence nimi zvýrazňuje bezútešnosť situácie i pôsobenia nevinnej hrdinky. Nie je to žiadna ostrieľaná agentka, čo si treba uvedomiť pred eventuálnym porovnaním s efektnými akciami.
Časť obecenstva sa príde pozrieť na bratislavské reálie, no v tom prípade treba dobre zaostriť zrak na pár minút, lebo sa tu mihne pár momentov z petržalských panelákov, jedna scéna pred Istropolisom a tú najväčšiu rolu zohrá asi budova Slovenského rozhlasu – no akurát pre ruskú centrálu v Budapešti.
Najbližším porovnateľným filmom pre Červenú volavku je Jeden musí z kola von. Geniálne napísaný triler však Lawrence prekonať nedokáže, lebo má paradoxne jednoduchší dej, no ťažšie sa sleduje. Hoci Jennifer hrá výborne a aj plejáda ďalších hercov (akurát na Edgertona si treba zvykať), veľa elementov je príliš temných. No súčasne dobre aranžovaných, o čom svedčí soundtrack Jamesa Newtona Howarda. Vidieť tento triler na veľkom plátne (ideálne aj IMAX) je solídny zážitok, bez neho si odpočítajte bod.
Red Sparrow (USA, 2018, 139 min.)Réžia: Francis Lawrence. Scenár: Justin Haythe podľa knihy Jasona Matthewsa. Hrajú: Jennifer Lawrence, Joel Edgerton, Matthias Schoenaerts, Charlotte Rampling, Mary-Louise Parker ...
KINEMAVIDEO4539.
Režisér Francis Lawrence má rád temné filmy. Constantine, Som legenda, tri filmy z Hunger Games, ten chlapík z Viedne dokáže navodiť hutnú atmosféru na počkanie a s napätím nemá problém. Platí to aj pre Červenú volavku, pri ktorej by viacerí diváci radi videli svižný triler s nabudenou hrdinkou, no vo finále pôsobí presne opačne. Úmyselne sa vlečie, veľa sa v ňom hovorí, zauzľuje, dramatická hudba si berie hudbu z baletu i Beethoveena a do toho sa miešajú pomerne drsné scény.
Niektorých azda prekvapí zasadenie filmu do Ruska (a východnej Európy), ktoré by mohlo nahrávať kritike tamojšieho systému, no v skutočnosti slúži na vybudovanie zápletky. Odohráva sa v súčasnosti, Rusi v nej stále ťahajú za nitky aj po celej Európe a ich strety s americkou mocnosťou stále pretrvávajú. Pochopíme to hneď v úvodnej pasáži, keď sa americký agent v Moskve stáva súčasťou dôležitej scény a ešte viac sa tento fakt zvýrazní pri tréningu volaviek, kedy sa mladým ľudom vštepujú nové ideály.
Výborný výkon Jennifer Lawrence sa odtlačí do postavy Dominiky, ktorá zažíva množstvo momentov prvý raz v živote a my s ňou. Najprv je len snaživá baletka, potom zvodkyňa hrajúca scénu, neskôr je už v teréne, no niektoré jej úmyselné kroky alebo konverzačné snahy môžete považovať za zle napísaný scenár, no v skutočnosti nemôže byť jej postava bezchybná, keď je v cudzom prostredí v novej roli a už jej idú po krku, mnohí chlapi ju chcú pravidelne zvádzať či znásilňovať a ona potrebuje ďalších pár dní na prežitie či získavanie stôp. K vybraným sa dostane náhodou a už ich dokáže výborne využiť, čo ešte viac potvrdí vo vygradovanom finále s nečakanými zvratmi (nie sú totálne šokujúce, pekne otočia dej).
Na Červenú volavku sa však miestami ťažko pozerá. Má dosť prepracovaný scenár s tuctom postáv, no niekedy neponúka okamžité vysvetlenie. Celý čas chceme dychtivo ako hrdinka odhaliť identitu svedka z intra. Pomedzi nám však posúva Justin Haythe v scenári ďalšie linky a stopy – napríklad celý výlet do Viedne môžu niektorí ťažko interpretovať, no vo finále má pekné rozuzlenie. Film nasadzuje pomerne násilné scény – znásilnenia, brutality, mučenie. Niektorým bude v sledovaní prekážať, teoreticky by tu nemuseli byť, no Lawrence nimi zvýrazňuje bezútešnosť situácie i pôsobenia nevinnej hrdinky. Nie je to žiadna ostrieľaná agentka, čo si treba uvedomiť pred eventuálnym porovnaním s efektnými akciami.
Časť obecenstva sa príde pozrieť na bratislavské reálie, no v tom prípade treba dobre zaostriť zrak na pár minút, lebo sa tu mihne pár momentov z petržalských panelákov, jedna scéna pred Istropolisom a tú najväčšiu rolu zohrá asi budova Slovenského rozhlasu – no akurát pre ruskú centrálu v Budapešti.
Najbližším porovnateľným filmom pre Červenú volavku je Jeden musí z kola von. Geniálne napísaný triler však Lawrence prekonať nedokáže, lebo má paradoxne jednoduchší dej, no ťažšie sa sleduje. Hoci Jennifer hrá výborne a aj plejáda ďalších hercov (akurát na Edgertona si treba zvykať), veľa elementov je príliš temných. No súčasne dobre aranžovaných, o čom svedčí soundtrack Jamesa Newtona Howarda. Vidieť tento triler na veľkom plátne (ideálne aj IMAX) je solídny zážitok, bez neho si odpočítajte bod.
Red Sparrow (USA, 2018, 139 min.)Réžia: Francis Lawrence. Scenár: Justin Haythe podľa knihy Jasona Matthewsa. Hrajú: Jennifer Lawrence, Joel Edgerton, Matthias Schoenaerts, Charlotte Rampling, Mary-Louise Parker ...
Červená volavka
Autor: Michal Korec
Zdroj: Kinema