|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Svet filmu |
|
|
Vyhľadávanie |
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. 08. 2011
Autá 2
Ktorý pixarovský animák na Kineme nezískal za ostatných 8 rokov na Kineme desiatkové hodnotenie? Sú to Cars z roka 2006, ktoré dodnes vnímam ako slabšieho zástupcu v porovnaní s inými magickými výletmi do sveta animákov, ľudských, robotích či rybacích duší. Nie o veľa, ale... A je paradox, že práve k Autám tvorí Pixar pokračovanie. Väčšie, akčnejšie, zábavnejšie, ako to u pokračovaní býva? Ani nie, časť mágie a prechod do iného žánru ostáva. Pixar si nerobí hanbu, len vyskúšal iba remeslo..Kde sú časy zlepšovania charakterov v americkom zapadákove? Dávno preč – hrdinovia sa vydali na Grand Prix po celom svete, kde Blesk McQueen súperí o pozíciu najrýchlejšieho auta vôbec. Ale jeho kamoš Mater si popritom nájde aj inú fušku a svojím nezameniteľným čarom sa zapletie do špionážnej akcie. Spozná agenta Finna McMissilea i očarujúcu Holley Shiftwell a narazí na svoje možnosti – dať podporu Bleskovi v pretekoch alebo vydať sa na svoju vlastnú dráhu, keď už konečne opustil domov v prašnom kúte Ameriky? Či sa nebodaj pokúsi skombinovať obe možnosti?
Mágia prvých Áut spočívala v objavovaní umu Pixaru v napasovaní ľudských vlastnostní na rozličné vehikle. Dynamická akcia kombinovaná s dobrým priamočiarym humorom i malým poučením tvorili vítané atribúty. Lenže na nich sa už stavať nedá, preto musel John Lasseter zvoliť iný prístup, resp. dva. Ten prvý je jednoduchý, točí sa okolo pretekov Grand Prix a umožňuje Autám navštíviť rozličné časti sveta a ich lokálne špecifiká vrátane viacerých vedľajších hrdinov. Lenže obyčajné behanie po x pretekoch na viacerých kontinentoch nestačilo (svoje o tom vedia diváci krátkeho filmu Tokyo Mater, ktorý by ste rovnako nechceli pozerať 20 ráz dookola), preto sa Pixar vydal opäť do žánru bondovky. Tú si vyskúšal už pri Rodinke úžasných a tu ju akurát nahodil na korby štvorkolesových kamošov.
Tak sa vlastne dostávame k očakávanej alfe a omege nižších hodnotení Áut 2 – recyklácia nápadov nie je práve na programe dňa pri tvorbe animákov Pixaru, na kreatívnom stole sa spravidla tlačia nevídané nápady pretavené v nezabudnuteľné zážitky. Ale Cars sa už dávno stali viac ťahúňom merchandisingu ako zárukou výborného filmu, o čom svedčí vytratenie pôvodnej mágie hneď po záverečných titulkoch jednotky. Akoby samotní autori tušili, že tu sa viac z ich vlastného kúzla vyčarovať nedá.To však neznamená, že v Pixare nevedia urobiť dobré pokračovanie. Akurát pôvodná myšlienka sa tentokrát nekoná a vidno kvalitatívny prepad ako pri Kung Fu Pande 2. Funkčnosť celku i dobrá forma je však pri Cars 2 zaručená vďaka viacerým elementom. Napríklad mierne kontroverzným krokom je väčšia angažovanosť Matera – už to nie je iba vedľajší kamoš z Kardanovej lehoty, ale plnohodnotne vykreslený charakter, na plátne trávi pomaly toľko času čo McQueen. Ich spoločné vykreslenie vedie pritom k mierne chudobnej, a stále fungujúcej myšlienke priateľstva, ktorú autori vštepia do mierne vyrasteného publika. Je fajn vidieť, že pri takej stávke na istotu a predovšetkým viac akcie i cestovanie po svete (v snahe zarobiť viac bubákov za hranicami USA – čo presne Cars 2 potrebujú), existuje aj priestor na emócie, aj keď je ich o dosť menej ako ste zvyknutí z iných pixarovských filmov.
Dva prvky však pretrvávajú väčšinu stopáže – a to sú adrenalínové akčné scény plné napätia a humor. Občas priamočiary až blbý ako je Mater sám, ale po toľkých video a krátkych predfilmoch si zaslúžil aj on svoj priestor a mnohí diváci ho môžu milovať ako ja. Na ostatné charaktery vyšlo veľa priestoru a málo času, takže treba sledovať pozorne, čo a kedy sa deje. Kombinácia pretekov a špionáže dáva aj veľkú šancu pre ukázanie kopy malých veľkých nápadov a instantných gagov, v Taliansku i Tokiu.Mierne prepálená stopáž 112 minút nie je problematická z pohľadu formy, veď rovnako trval aj prvý diel. Dvojka ale trpí pri scenári, ktorý je podstatne nevyrovnanejší. Nie sú výnimočné poloprázdne sekvencie len tak na efekt v prvej polovici filmu – ani parádna finálna tridsaťminútovka na konci. No toto pobehovanie je len dôkaz, že Pixar po toľkých rokoch nejde na plný plyn. Škoda, pretože Toy Story 3 vlani ukázal, že pokračovania sa dajú robiť výborne aj v tejto dielni.
Mágia prvých Áut spočívala v objavovaní umu Pixaru v napasovaní ľudských vlastnostní na rozličné vehikle. Dynamická akcia kombinovaná s dobrým priamočiarym humorom i malým poučením tvorili vítané atribúty. Lenže na nich sa už stavať nedá, preto musel John Lasseter zvoliť iný prístup, resp. dva. Ten prvý je jednoduchý, točí sa okolo pretekov Grand Prix a umožňuje Autám navštíviť rozličné časti sveta a ich lokálne špecifiká vrátane viacerých vedľajších hrdinov. Lenže obyčajné behanie po x pretekoch na viacerých kontinentoch nestačilo (svoje o tom vedia diváci krátkeho filmu Tokyo Mater, ktorý by ste rovnako nechceli pozerať 20 ráz dookola), preto sa Pixar vydal opäť do žánru bondovky. Tú si vyskúšal už pri Rodinke úžasných a tu ju akurát nahodil na korby štvorkolesových kamošov.
Tak sa vlastne dostávame k očakávanej alfe a omege nižších hodnotení Áut 2 – recyklácia nápadov nie je práve na programe dňa pri tvorbe animákov Pixaru, na kreatívnom stole sa spravidla tlačia nevídané nápady pretavené v nezabudnuteľné zážitky. Ale Cars sa už dávno stali viac ťahúňom merchandisingu ako zárukou výborného filmu, o čom svedčí vytratenie pôvodnej mágie hneď po záverečných titulkoch jednotky. Akoby samotní autori tušili, že tu sa viac z ich vlastného kúzla vyčarovať nedá.To však neznamená, že v Pixare nevedia urobiť dobré pokračovanie. Akurát pôvodná myšlienka sa tentokrát nekoná a vidno kvalitatívny prepad ako pri Kung Fu Pande 2. Funkčnosť celku i dobrá forma je však pri Cars 2 zaručená vďaka viacerým elementom. Napríklad mierne kontroverzným krokom je väčšia angažovanosť Matera – už to nie je iba vedľajší kamoš z Kardanovej lehoty, ale plnohodnotne vykreslený charakter, na plátne trávi pomaly toľko času čo McQueen. Ich spoločné vykreslenie vedie pritom k mierne chudobnej, a stále fungujúcej myšlienke priateľstva, ktorú autori vštepia do mierne vyrasteného publika. Je fajn vidieť, že pri takej stávke na istotu a predovšetkým viac akcie i cestovanie po svete (v snahe zarobiť viac bubákov za hranicami USA – čo presne Cars 2 potrebujú), existuje aj priestor na emócie, aj keď je ich o dosť menej ako ste zvyknutí z iných pixarovských filmov.
Dva prvky však pretrvávajú väčšinu stopáže – a to sú adrenalínové akčné scény plné napätia a humor. Občas priamočiary až blbý ako je Mater sám, ale po toľkých video a krátkych predfilmoch si zaslúžil aj on svoj priestor a mnohí diváci ho môžu milovať ako ja. Na ostatné charaktery vyšlo veľa priestoru a málo času, takže treba sledovať pozorne, čo a kedy sa deje. Kombinácia pretekov a špionáže dáva aj veľkú šancu pre ukázanie kopy malých veľkých nápadov a instantných gagov, v Taliansku i Tokiu.Mierne prepálená stopáž 112 minút nie je problematická z pohľadu formy, veď rovnako trval aj prvý diel. Dvojka ale trpí pri scenári, ktorý je podstatne nevyrovnanejší. Nie sú výnimočné poloprázdne sekvencie len tak na efekt v prvej polovici filmu – ani parádna finálna tridsaťminútovka na konci. No toto pobehovanie je len dôkaz, že Pixar po toľkých rokoch nejde na plný plyn. Škoda, pretože Toy Story 3 vlani ukázal, že pokračovania sa dajú robiť výborne aj v tejto dielni.
Autá 2
Autor: Michal Korec
Zdroj: Kinema