|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Svet filmu |
|
|
Vyhľadávanie |
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. 12. 2016
Assassins Creed
Lamentovať nad komerčným či kvalitatívnym úspechom filmových adaptácií videohier už nemusíme. Tento rok sa veľké štúdia (Fox, Universal) pustili do nich naplno – Warcraft čosi zarobil najmä v Číne a nebol to márny letný hit. Assassina čaká niečo podobné a ako ste si už všimli, hodnotenie je rovnaké.
Callum Lynch sa dopustil vraždy a čaká ho trest smrti. Násilie má v krvi, lebo matku mu zabili a otec zmizol. Už keď sa rozlúčil s týmto svetom, zrazu sa prebudí na neznámom mieste, kde mu hovoria, že cez mašinu Animus sa bude môcť prevteliť do kože predka na konci 15. storočia a hľadať bájne Jablko raja, ultimátny predmet mapujúci ľudskú DNA a umožňujúci ovládnuť slobodnú vôľu. Pretože história i súčasnosť je poznačená nekonečným bojom medzi templármi (chcú ovládať svet) a zabijakmi, tzv. asasínmi, čo nesúhlasia s tým režimom a vytvorili rád na ochranu slobody ľudí. Callum by najradšej z komplexu zdrhol, no niečo vnútri mu hovorí, aby putoval do Granady 15. storočia a bojoval...
KINEMAVIDEO4152.
Tradičné priznanie vopred – sériu Assassin’s Creed dobre poznám, skúšal som takmer všetky diely, no máloktorý dohral a celkom mi imponuje kvôli vynikajúcim lokalitám a historickým obdobiam, ktoré iné hry nedokážu či nechcú podchytiť. Kľúčový poznatok číslo 2 – filmový Assassin nie je spätý so žiadnym konkrétnym videoherným dielom, ale spadá do celistvého univerza. Vytvoril nového hrdinu, ale zdieľa základný systém putovania späť v čase cez Animus z komplexu Abstergo.
Svojím spôsobom vám film robí mamutiu službu – síce občas ťažkopádne, ale predsa načrtne hlavný dejový náčrt série (templári vs. assassini) a vybral opäť jeden lákavý historický výsek. Keď sa ukáže Španielsko a rok 1492, mnohým svitne iskierka nádeje, že by sa tu mohol objaviť aj nejaký bádateľ...
Čo je dôležitejšie, ak ste nehráči alebo základne rysy série poznáte, dočkáte sa mnohých neznámych a dlho budete tápať, ani si nebudete môcť priradiť, že kto patrí k templárom či assassinom. Na konci sa mozaika zloží a vy pochopíte, že niekto ťahá za nitky príliš silno, iný zase okato a hrdina sa vzpiera systému, no súčasne môže byť rád, že vôbec žije a ešte si aj vyjasní niektoré fragmenty minulosti. Fakt je, že počas sledovania deja budete mať dve tretiny v dianí hokej, ale finálna tretina cvakne naplno.
Zatiaľ čo hry sa prevažne odohrávajú v minulosti a náplň tvoria úlohy v historických segmentoch, tu je pomer modernej éry a histórie približne 2:1. Čo je trošku smutná správa pre fanúšikov, ale nehráči sa musia zoznámiť s fungovaním. Delenie je absolútne jasné a prejavuje sa vo vizuále filmu: súčasnosť je pochmúrna a najmä ostáva v interiéri Absterga. Odkrývame vzťahy, objavíme bratstvo, stále dumáme, akú rolu zohrá doktorka a jej otec.
Zapadá to postupne a občas škrípe. Minulosť je pestrá, dramaticky podávaná, kedy kamera lieta s ikonickým orlom nad stredovekou Granadou. Keď sa zosunie nadol, začne riadna akcia, kedy našincom padnú sánky. Parádny parkour, behá sa vyslovene po budovách a strechách (aj stenách), skáče z kostolnej veže a prídu aj momenty pre zakrádanie sa davom. Čepele sú schované, no vyskakujú na počkanie, ciele sú jasne definované a hudba buráca. Vo finálnej tretine sa štýl dokonca pretaví do súčasnosti a začne kríženie miest a línií i správna mela.
Justin Kurzel má neuveriteľný cit pre štýl a podanie filmov. Pred rokom mal veľmi dobrého Macbetha a teraz sa jedným filmom snaží vykryť celú videohernú sériu. Nerežíruje hladko a prístupne každému, no jeho vízia zaujme. Španieli nie sú dabovaní, vlastný brat Jed dal netradičný soundtrack – na pohľad buráca do akcie, súčasne dodáva originálne vyznenie. Vďaka Kurzelovi sedí aj Michael Fassbender – Jeremy Irons hrá štandard a Marion Cotillard je ambivalentná.
Kým sa na plátne odohráva podmanivá akcia, je to paráda. Keď sa vysvetľuje, treba si pozorne skladať mozaiku, aby na konci zapadla. Niekto sa bude nudiť a neakceptuje líniu. Hráči môžu reptať a hľadať detaily – ale Assassin’s Creed je azda najlepší videoherný film podľa predlohy.
PS – Ak môžete, upaľujte na Dolby Atmos. Taký agresívny zvuk tu nebol od Mad Maxa! Celý rok sme nemali titul, kde bola akcia hlučná, hudba prenikavá a celá zvuková stopa vás ohlušila!
Assassin's Creed (UK / Francúzsko / Hong Kond / USA, 2016, 115 min.)Réžia: Justin Kurzel. Scenár: Michael Lesslie, Adam Cooper, Bill Collage. Hrajú: Michael Fassbender, Marion Cotillard, Jeremy Irons, Brendan Gleeson, Charlotte Rampling, Michael Kenneth Williams, Ariane Labed
KINEMAVIDEO4152.
Tradičné priznanie vopred – sériu Assassin’s Creed dobre poznám, skúšal som takmer všetky diely, no máloktorý dohral a celkom mi imponuje kvôli vynikajúcim lokalitám a historickým obdobiam, ktoré iné hry nedokážu či nechcú podchytiť. Kľúčový poznatok číslo 2 – filmový Assassin nie je spätý so žiadnym konkrétnym videoherným dielom, ale spadá do celistvého univerza. Vytvoril nového hrdinu, ale zdieľa základný systém putovania späť v čase cez Animus z komplexu Abstergo.
Svojím spôsobom vám film robí mamutiu službu – síce občas ťažkopádne, ale predsa načrtne hlavný dejový náčrt série (templári vs. assassini) a vybral opäť jeden lákavý historický výsek. Keď sa ukáže Španielsko a rok 1492, mnohým svitne iskierka nádeje, že by sa tu mohol objaviť aj nejaký bádateľ...
Čo je dôležitejšie, ak ste nehráči alebo základne rysy série poznáte, dočkáte sa mnohých neznámych a dlho budete tápať, ani si nebudete môcť priradiť, že kto patrí k templárom či assassinom. Na konci sa mozaika zloží a vy pochopíte, že niekto ťahá za nitky príliš silno, iný zase okato a hrdina sa vzpiera systému, no súčasne môže byť rád, že vôbec žije a ešte si aj vyjasní niektoré fragmenty minulosti. Fakt je, že počas sledovania deja budete mať dve tretiny v dianí hokej, ale finálna tretina cvakne naplno.
Zatiaľ čo hry sa prevažne odohrávajú v minulosti a náplň tvoria úlohy v historických segmentoch, tu je pomer modernej éry a histórie približne 2:1. Čo je trošku smutná správa pre fanúšikov, ale nehráči sa musia zoznámiť s fungovaním. Delenie je absolútne jasné a prejavuje sa vo vizuále filmu: súčasnosť je pochmúrna a najmä ostáva v interiéri Absterga. Odkrývame vzťahy, objavíme bratstvo, stále dumáme, akú rolu zohrá doktorka a jej otec.
Zapadá to postupne a občas škrípe. Minulosť je pestrá, dramaticky podávaná, kedy kamera lieta s ikonickým orlom nad stredovekou Granadou. Keď sa zosunie nadol, začne riadna akcia, kedy našincom padnú sánky. Parádny parkour, behá sa vyslovene po budovách a strechách (aj stenách), skáče z kostolnej veže a prídu aj momenty pre zakrádanie sa davom. Čepele sú schované, no vyskakujú na počkanie, ciele sú jasne definované a hudba buráca. Vo finálnej tretine sa štýl dokonca pretaví do súčasnosti a začne kríženie miest a línií i správna mela.
Justin Kurzel má neuveriteľný cit pre štýl a podanie filmov. Pred rokom mal veľmi dobrého Macbetha a teraz sa jedným filmom snaží vykryť celú videohernú sériu. Nerežíruje hladko a prístupne každému, no jeho vízia zaujme. Španieli nie sú dabovaní, vlastný brat Jed dal netradičný soundtrack – na pohľad buráca do akcie, súčasne dodáva originálne vyznenie. Vďaka Kurzelovi sedí aj Michael Fassbender – Jeremy Irons hrá štandard a Marion Cotillard je ambivalentná.
Kým sa na plátne odohráva podmanivá akcia, je to paráda. Keď sa vysvetľuje, treba si pozorne skladať mozaiku, aby na konci zapadla. Niekto sa bude nudiť a neakceptuje líniu. Hráči môžu reptať a hľadať detaily – ale Assassin’s Creed je azda najlepší videoherný film podľa predlohy.
PS – Ak môžete, upaľujte na Dolby Atmos. Taký agresívny zvuk tu nebol od Mad Maxa! Celý rok sme nemali titul, kde bola akcia hlučná, hudba prenikavá a celá zvuková stopa vás ohlušila!
Assassin's Creed (UK / Francúzsko / Hong Kond / USA, 2016, 115 min.)Réžia: Justin Kurzel. Scenár: Michael Lesslie, Adam Cooper, Bill Collage. Hrajú: Michael Fassbender, Marion Cotillard, Jeremy Irons, Brendan Gleeson, Charlotte Rampling, Michael Kenneth Williams, Ariane Labed
Assassins Creed
Autor: Michal Korec
Zdroj: Kinema