|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Svet filmu |
|
|
Vyhľadávanie |
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. 02. 2019
Alita: Bojový anjel
K Alite som pôvodne pristupoval s istou nedôverou, pretože americké spracovania japonskej mangy sa zväčša nepodaria a ako fanúšik tvorby z Nipponu, mávam výhrady k tomu, čo muselo padnúť za obeť jednoduchej vízii pre bežného diváka. Alita na pohľad (z prvej ukážky) vyzerala, že balansuje medzi dvomi svetmi a možno sa jej podarí dopadnúť na lepšiu stranu – a možno ju 122-minútová stopáž zmetie do typického výsledku.
Top správa na začiatok znie: nie je to prepadák ako kedysi Jupiter na vzostupe, ani pretočený Ghost in the Shell. Naopak, je tu veľa prvkov, ktoré potešia oba tábory – a na veľkom plátne v 3D Alita miestami berie dych.
Čím menej viete vopred, tým lepšie, lebo tento svet sa spolieha na veľa flashbackov, ktoré neradno prezradiť. Možno pár tipov: záhadný chlapík v plášti nájde na smetisku torzo dievčaťa. Rozhodne sa mu dať telo, oživiť ju a dá jej meno Alita. Zatiaľ nevie, odkiaľ jej mozog a srdce pochádzajú a ani ona sama si nevie prepojiť chute či spomienky s minulosťou. Spoznáva svet naokolo a rýchlo objavuje reálie: tu dole je Železné mesto, kde sú ľudia z rôznych končín sveta a tam hore je Salem, kde žijú iba tí bohatí a zo spodného sveta prúdi tovar.
KINEMAVIDEO4507.
Dole sa ľudia zabávajú športom menom Motorball (kombinuje preteky, korčule, loptu a vzájomné súboje a je riadne bizarný), pričom víťaz má šancu dostať sa tam hore. Po meste behajú lovci odmien a spočiatku nie je jasné, čo sú terče a kto je v bezpečí. Alitu čaká veľa výziev: spamätať sa, nadväzovať nové kontakty, bojovať, zahrať si Motorball a možno, možno sa raz vyštverať aj hore do Salemu...
Alita: Bojový anjel je ukrutne drahý film a je to vidieť od prvých minút. Musíte ho vidieť na veľkom plátne a ideálne v IMAX, kde sa striedajú efektným spôsobom scény v špeciálnom veľkom formáte (1,90:1) a klasike 2,35:1. Najprv je zábavne sledovať, kedy je ktorý formát použitý: exteriéry sú väčšinou obrovské, interiéry sa držia skôr v širokouhlej verzii. Obrovský žijúci svet vás od začiatku neprestáva fascinovať.
Na prvý pohľad sú tu bežné lokality ako veľké mesto, železná metropola, futuristické stroje či záchvev klasiky v podobe stánkov s jedlom. Inšpirácia Japonskom je sčasti zrejmá, no nie úplne v štýle Blade Runnera. Presvetlené mesto však má určite lepšie kúzlo ako ponuré atmosféry a navyše rok 2563 je skutočne silno využitý a cítite, že svet nechce iba navodiť smutnú bezvýchodiskovú auru, ale presvitá v ňom troška nádeje. Bonus je, že sa dostaneme aj za hranice metropoly, takže neostávame iba na jednom mieste v štýle Divergencie. Tento svet sa oplatí objavovať.
Plné zameranie sa na Alitu ako našu sprievodkyňu má svoje plusy i mínusy. Jej optikou (resp. nazeraním na jej snaženie) odhaľujeme ako všetko funguje a čo by sa tu dalo vyskúšať. Od pomarančov až po prvé preteky, nočné zakrádanie sa mestom, či poľovačku na ciele, boje v sebaobrane i v aréne alebo návštevu baru lovcov. Sú tu rozmanité vedľajšie postavy, ktoré sú výborne napísané – pri niektorých vám chvíľu bude trvať rozlíšiť, či sú úplne zlí, dobrí alebo stoja niekde uprostred – a majú ako zasiahnuť do deja. Obsadenie silnými hercami je zvládnuté: Mahershala Ali, Jennifer Connelly, Christoph Waltz sú výborní a dodajú scenáru lepšie vyznenie.
Pri ňom cítiť rešpekt i vychádzanie z japonskej predlohy, na ktorú Robert Rodriguez (Machete zabíja, Sin City, Planet Terror) tlačí viaceré americké nápady (najmä v akčných scénach), ale jeho akčný mix je celkom dobre pripravený. Spočiatku sa zdá, že vidíte nesúvisiace prvky a guláš minulosti, prítomnosti, ambícií či skrytých cieľov a viaceré postavy vám nezapadnú do koloritu. Ale vykryštalizujú sa pomerne rýchlo, v druhej tretine už chápete, čo kde scenár chce pretlačiť, už ste pripravení na ďalšiu jazdu alebo odhaľovanie.
Zmena priestorov, sekvencií, vkladanie postáv, všetko beží pomerne hladko a po hodine si uvedomíte, že film celkom dobre ubieha – a stále nemáte úplne jasno, kam by mal smerovať. Čo je obrovské plus, hoci niektoré tipy sa naplnia (povinná lovestory... valentínsky čas premiéry jej praje), iné zase nie. A samotný koniec je výborne zvládnutý a plesol som si s plezírom, lebo japonský štýl prevažuje nad tým, čo by asi vymysleli Američania. Prečo nie, jeho dramaturgia je iná a niektorých dostane.
Rozhodne treba ísť do kina, triky i akčné sekvencie sú úžasné. Rodriguez krotí divočinu, má kopu výborných nápadov, efektov, oblety kamier, dravosť akcií (zrejme mala Alita vyššiu prístupnosť a čosi musela obetovať v prospech PG-13, no rozpoltené telá sa sem dostali) a miestami zadržíte dych či precítite ťažkú emóciu v koži Ality. Pri nej sa musíte zbaviť predsudkov z polojaponského vizuálu a veľkých očí (spočiatku je dosť rušivý) a pekne dorazí do konca.
Je tu aj pár klišé, sú tu povinné momenty, ale stále prináša film kopu príjemných prekvapení a ako celok neurazí predlohu, fanúšikov, ani nováčikov. Slušný výsledok po tých rokoch prípravy!
Alita: Battle Angel (Kanada/Argentína/USA, 2019, 122 min.)Réžia: Robert Rodriguez. Scenár: James Cameron, Laeta Kalogridis, Robert Rodriguez, Yukito Kishiro - manga. Hrajú: Rosa Salazar, Christoph Waltz, Jennifer Connelly, Mahershala Ali, Ed Skrein, Jackie Earle Haley, Keean Johnson ...
Čím menej viete vopred, tým lepšie, lebo tento svet sa spolieha na veľa flashbackov, ktoré neradno prezradiť. Možno pár tipov: záhadný chlapík v plášti nájde na smetisku torzo dievčaťa. Rozhodne sa mu dať telo, oživiť ju a dá jej meno Alita. Zatiaľ nevie, odkiaľ jej mozog a srdce pochádzajú a ani ona sama si nevie prepojiť chute či spomienky s minulosťou. Spoznáva svet naokolo a rýchlo objavuje reálie: tu dole je Železné mesto, kde sú ľudia z rôznych končín sveta a tam hore je Salem, kde žijú iba tí bohatí a zo spodného sveta prúdi tovar.
KINEMAVIDEO4507.
Dole sa ľudia zabávajú športom menom Motorball (kombinuje preteky, korčule, loptu a vzájomné súboje a je riadne bizarný), pričom víťaz má šancu dostať sa tam hore. Po meste behajú lovci odmien a spočiatku nie je jasné, čo sú terče a kto je v bezpečí. Alitu čaká veľa výziev: spamätať sa, nadväzovať nové kontakty, bojovať, zahrať si Motorball a možno, možno sa raz vyštverať aj hore do Salemu...
Alita: Bojový anjel je ukrutne drahý film a je to vidieť od prvých minút. Musíte ho vidieť na veľkom plátne a ideálne v IMAX, kde sa striedajú efektným spôsobom scény v špeciálnom veľkom formáte (1,90:1) a klasike 2,35:1. Najprv je zábavne sledovať, kedy je ktorý formát použitý: exteriéry sú väčšinou obrovské, interiéry sa držia skôr v širokouhlej verzii. Obrovský žijúci svet vás od začiatku neprestáva fascinovať.
Na prvý pohľad sú tu bežné lokality ako veľké mesto, železná metropola, futuristické stroje či záchvev klasiky v podobe stánkov s jedlom. Inšpirácia Japonskom je sčasti zrejmá, no nie úplne v štýle Blade Runnera. Presvetlené mesto však má určite lepšie kúzlo ako ponuré atmosféry a navyše rok 2563 je skutočne silno využitý a cítite, že svet nechce iba navodiť smutnú bezvýchodiskovú auru, ale presvitá v ňom troška nádeje. Bonus je, že sa dostaneme aj za hranice metropoly, takže neostávame iba na jednom mieste v štýle Divergencie. Tento svet sa oplatí objavovať.
Plné zameranie sa na Alitu ako našu sprievodkyňu má svoje plusy i mínusy. Jej optikou (resp. nazeraním na jej snaženie) odhaľujeme ako všetko funguje a čo by sa tu dalo vyskúšať. Od pomarančov až po prvé preteky, nočné zakrádanie sa mestom, či poľovačku na ciele, boje v sebaobrane i v aréne alebo návštevu baru lovcov. Sú tu rozmanité vedľajšie postavy, ktoré sú výborne napísané – pri niektorých vám chvíľu bude trvať rozlíšiť, či sú úplne zlí, dobrí alebo stoja niekde uprostred – a majú ako zasiahnuť do deja. Obsadenie silnými hercami je zvládnuté: Mahershala Ali, Jennifer Connelly, Christoph Waltz sú výborní a dodajú scenáru lepšie vyznenie.
Pri ňom cítiť rešpekt i vychádzanie z japonskej predlohy, na ktorú Robert Rodriguez (Machete zabíja, Sin City, Planet Terror) tlačí viaceré americké nápady (najmä v akčných scénach), ale jeho akčný mix je celkom dobre pripravený. Spočiatku sa zdá, že vidíte nesúvisiace prvky a guláš minulosti, prítomnosti, ambícií či skrytých cieľov a viaceré postavy vám nezapadnú do koloritu. Ale vykryštalizujú sa pomerne rýchlo, v druhej tretine už chápete, čo kde scenár chce pretlačiť, už ste pripravení na ďalšiu jazdu alebo odhaľovanie.
Zmena priestorov, sekvencií, vkladanie postáv, všetko beží pomerne hladko a po hodine si uvedomíte, že film celkom dobre ubieha – a stále nemáte úplne jasno, kam by mal smerovať. Čo je obrovské plus, hoci niektoré tipy sa naplnia (povinná lovestory... valentínsky čas premiéry jej praje), iné zase nie. A samotný koniec je výborne zvládnutý a plesol som si s plezírom, lebo japonský štýl prevažuje nad tým, čo by asi vymysleli Američania. Prečo nie, jeho dramaturgia je iná a niektorých dostane.
Rozhodne treba ísť do kina, triky i akčné sekvencie sú úžasné. Rodriguez krotí divočinu, má kopu výborných nápadov, efektov, oblety kamier, dravosť akcií (zrejme mala Alita vyššiu prístupnosť a čosi musela obetovať v prospech PG-13, no rozpoltené telá sa sem dostali) a miestami zadržíte dych či precítite ťažkú emóciu v koži Ality. Pri nej sa musíte zbaviť predsudkov z polojaponského vizuálu a veľkých očí (spočiatku je dosť rušivý) a pekne dorazí do konca.
Je tu aj pár klišé, sú tu povinné momenty, ale stále prináša film kopu príjemných prekvapení a ako celok neurazí predlohu, fanúšikov, ani nováčikov. Slušný výsledok po tých rokoch prípravy!
Alita: Battle Angel (Kanada/Argentína/USA, 2019, 122 min.)Réžia: Robert Rodriguez. Scenár: James Cameron, Laeta Kalogridis, Robert Rodriguez, Yukito Kishiro - manga. Hrajú: Rosa Salazar, Christoph Waltz, Jennifer Connelly, Mahershala Ali, Ed Skrein, Jackie Earle Haley, Keean Johnson ...
Alita: Bojový anjel
Autor: Michal Korec
Zdroj: Kinema