|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Svet filmu |
|
|
Vyhľadávanie |
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. 03. 2017
Aj dvaja sú rodina
Samuel žil bezstarostný život – prenajímal loď, ktorá mu ani nepatrila, o záujem žien nemal nikdy núdzu, no tento životný štýl čaká veľká stopka, ktorá sa zomelie prakticky za 24 hodín. Jeden večer robí top párty, ráno sa budí po boku dvoch slečien a na palube lode mu pristane batoľa, ktoré mu priniesla Kristin.
Situácia sa mení po jej náhlom odchode; Samuel za ňou upaľuje na letisko, rýchlo odletí do Londýna, a tu zároveň ostane, lebo príde o peniaze a doklady. Zhodou okolností sa uchytí v inej brandži, začne malú Gloriu vychovávať a o osem rokov neskôr čelí novým výzvam života a jeho život s dcérkou ovplyvnia náročné chvíle...
Omar Sy zažiaril pred piatimi rokmi v diváckom hite Nedotknuteľní a teraz sa francúzski (i ostatní) tvorcovia snažia maximálne vyťažiť z jeho mena pri ďalších filmoch. Aj dvaja sú rodina sa tvária ako rodinná komédia, kde sa sympaťák musí zhostiť úlohy novopečeného otca, ale do konca naseká toľko emočných zvratov, že vám bude miestami až podozrivá. Toto je ešte hollywoodskejšie žmýkanie emócií ako samotný Hollywood, pozor...
KINEMAVIDEO4209.
Je dosť pravdepodobné, že podobne ako preceňovaní Nedotknuteľní, tak Aj dvaja sú rodina budú ťažiť z veľmi pozitívnych emócií prenášaných na diváka. Stačí začať pri postave Samuela, ktorého by ste síce radi vyfliaskali – ale jeho bezstarostnosť vám toľko imponuje, že mu držíte palce. A keď sa dostane do londýnskej šlamastiky, zase sa rozcítite, lebo ostane s Gloriou na ulici (nie nepodobne Willovi Smithovi, čo mal Štastie na dosah).
Aj prerod na šikovného starostlivého otca mu uveríte, lebo sa za 10 minút polepší a potom trieska do stola alebo robí grimasy na počkanie. Už dlho sme nevideli chlácholenie diváka a nahrávanie na body hercovi ako Omar Sy – a keďže je obľúbený z Nedotknuteľných, drvivá väčšina bude hltať scény a dávať na konci palec nahor.
Lenže pod touto stránkou sa schováva veľmi vypočítateľný scenár. Prídu veľké kontrasty, absolútne filmové chvíle, ktoré by sa v bežnom živote stali inak, a s pomocou šikovných autorov ste vložení do instantných scén a niet úniku. Batoľa sa smeje na počkanie a vy musíte súcitiť s ním...
Po príliš neuveriteľnom štarte príde asi najsympatickejšia časť: druhá štvrtina ukáže život polepšeného záletníka a kombinácia sympatické dievča-dobrý otec funguje. Je príliš civilná a obyčajná na filmové pomery, takže scenáristi opäť nasadia silné kalibre do ostatnej hodiny. Na scénu sa vráti Kristin s inými motiváciami a začne neuveriteľne tlačiť na pílu. Motivácie postáv otočené o 180 stupňov katapultujú film takmer do iného žánru, opäť sa treba rozcítiť.
Bez nutnosti prezrádzania vás treba pripraviť na sériu scén, kde sa prejavia pekne negatívne ľudské stránky. Je tu priestor pre sebectvo, klamstvá, podrazy, občianske procesy, vypočítavosť. Krásni herci a vykreslené postavy sa zrazu ponárajú do marazmu, kde každých 15 minút vyskočí dramatický moment, čo vás má šokovať a naštelovať bližšie k vreckovke alebo vnútornému zamyslenie, prečo sa to deje.
Scenáristi si sem napísali asi všetko, čo sa do rodinnej drámy s tými predispozíciami napísať dá a nechýba precítený monológ prehovárajúci k divákovi o esencii života. Je zrejmé, že na cynikov toto platiť nebude, ale som veľmi zvedavý, ako sa k filmu postavia ostatní – sporadický návštevník by mohol byť spokojný, lebo dostane všetko v jedinom celku. Nie je tu však žiadny originálny moment, ale všetko prichádza automaticky.
A predsa film ako-tak funguje. Lebo hoci Omar Sy v polovici scén prehráva, v iných je zase skutočne výborný. Jeho gay kamoš prináša vtipy na prvú, ale súčasne vás odvráti od nepekných momentov druhej polovice. Isté scény sú natočené s prehľadom a majú dobrú atmosféru. Clémence Poésy hrá solídne a chudinka nemôže za blbé zvraty, ktoré sú napasované na jej postavu. A áno, Gloria Colston vzbudí sympatie aj u tvrdších kritikov.
Aj dvaja sú rodina sú ukážka francúzskej línie, ktorá je miestami komerčnejšia ako opľúvaná US produkcia. Je to páčivý film, ktorí si fanúšikovia Nedotknuteľných užijú, lebo „tam hrá ten istý herec a je to milé“. No ak si myslíte, že na divákovu strunu hrajú iba americké filmy, budete prekvapení, že Francúzi nasadili násobnú intenzitu. Máte sa smiať, uroniť slzu, súcitiť – a pritom si kladiete otázku, či si to tie postavy vôbec zaslúžia...
PS – Pár divákom bude námet povedomý. Ide totiž o remake mexickej komédie Instructions Not Included.
Demain tout commence (Francúzsko, 2016, 118 min.)Réžia: Hugo Gélin. Scenár: Eugenio Derbez, Hugo Gélin, Mathieu Oullion, Jean-André Yerles. Hrajú: Omar Sy, Clémence Poésy, Antoine Bertrand
Omar Sy zažiaril pred piatimi rokmi v diváckom hite Nedotknuteľní a teraz sa francúzski (i ostatní) tvorcovia snažia maximálne vyťažiť z jeho mena pri ďalších filmoch. Aj dvaja sú rodina sa tvária ako rodinná komédia, kde sa sympaťák musí zhostiť úlohy novopečeného otca, ale do konca naseká toľko emočných zvratov, že vám bude miestami až podozrivá. Toto je ešte hollywoodskejšie žmýkanie emócií ako samotný Hollywood, pozor...
KINEMAVIDEO4209.
Je dosť pravdepodobné, že podobne ako preceňovaní Nedotknuteľní, tak Aj dvaja sú rodina budú ťažiť z veľmi pozitívnych emócií prenášaných na diváka. Stačí začať pri postave Samuela, ktorého by ste síce radi vyfliaskali – ale jeho bezstarostnosť vám toľko imponuje, že mu držíte palce. A keď sa dostane do londýnskej šlamastiky, zase sa rozcítite, lebo ostane s Gloriou na ulici (nie nepodobne Willovi Smithovi, čo mal Štastie na dosah).
Aj prerod na šikovného starostlivého otca mu uveríte, lebo sa za 10 minút polepší a potom trieska do stola alebo robí grimasy na počkanie. Už dlho sme nevideli chlácholenie diváka a nahrávanie na body hercovi ako Omar Sy – a keďže je obľúbený z Nedotknuteľných, drvivá väčšina bude hltať scény a dávať na konci palec nahor.
Lenže pod touto stránkou sa schováva veľmi vypočítateľný scenár. Prídu veľké kontrasty, absolútne filmové chvíle, ktoré by sa v bežnom živote stali inak, a s pomocou šikovných autorov ste vložení do instantných scén a niet úniku. Batoľa sa smeje na počkanie a vy musíte súcitiť s ním...
Po príliš neuveriteľnom štarte príde asi najsympatickejšia časť: druhá štvrtina ukáže život polepšeného záletníka a kombinácia sympatické dievča-dobrý otec funguje. Je príliš civilná a obyčajná na filmové pomery, takže scenáristi opäť nasadia silné kalibre do ostatnej hodiny. Na scénu sa vráti Kristin s inými motiváciami a začne neuveriteľne tlačiť na pílu. Motivácie postáv otočené o 180 stupňov katapultujú film takmer do iného žánru, opäť sa treba rozcítiť.
Bez nutnosti prezrádzania vás treba pripraviť na sériu scén, kde sa prejavia pekne negatívne ľudské stránky. Je tu priestor pre sebectvo, klamstvá, podrazy, občianske procesy, vypočítavosť. Krásni herci a vykreslené postavy sa zrazu ponárajú do marazmu, kde každých 15 minút vyskočí dramatický moment, čo vás má šokovať a naštelovať bližšie k vreckovke alebo vnútornému zamyslenie, prečo sa to deje.
Scenáristi si sem napísali asi všetko, čo sa do rodinnej drámy s tými predispozíciami napísať dá a nechýba precítený monológ prehovárajúci k divákovi o esencii života. Je zrejmé, že na cynikov toto platiť nebude, ale som veľmi zvedavý, ako sa k filmu postavia ostatní – sporadický návštevník by mohol byť spokojný, lebo dostane všetko v jedinom celku. Nie je tu však žiadny originálny moment, ale všetko prichádza automaticky.
A predsa film ako-tak funguje. Lebo hoci Omar Sy v polovici scén prehráva, v iných je zase skutočne výborný. Jeho gay kamoš prináša vtipy na prvú, ale súčasne vás odvráti od nepekných momentov druhej polovice. Isté scény sú natočené s prehľadom a majú dobrú atmosféru. Clémence Poésy hrá solídne a chudinka nemôže za blbé zvraty, ktoré sú napasované na jej postavu. A áno, Gloria Colston vzbudí sympatie aj u tvrdších kritikov.
Aj dvaja sú rodina sú ukážka francúzskej línie, ktorá je miestami komerčnejšia ako opľúvaná US produkcia. Je to páčivý film, ktorí si fanúšikovia Nedotknuteľných užijú, lebo „tam hrá ten istý herec a je to milé“. No ak si myslíte, že na divákovu strunu hrajú iba americké filmy, budete prekvapení, že Francúzi nasadili násobnú intenzitu. Máte sa smiať, uroniť slzu, súcitiť – a pritom si kladiete otázku, či si to tie postavy vôbec zaslúžia...
PS – Pár divákom bude námet povedomý. Ide totiž o remake mexickej komédie Instructions Not Included.
Demain tout commence (Francúzsko, 2016, 118 min.)Réžia: Hugo Gélin. Scenár: Eugenio Derbez, Hugo Gélin, Mathieu Oullion, Jean-André Yerles. Hrajú: Omar Sy, Clémence Poésy, Antoine Bertrand
Aj dvaja sú rodina
Autor: Michal Korec
Zdroj: Kinema