|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Svet filmu |
|
|
Vyhľadávanie |
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. 03. 2007
Potomkovia ľudí na DVD
Jeden z najlepších filmov ostatného roka prichádza na DVD nosiče. Do požičovní zavítala jednodisková a do predajní dvojdisková špeciálna edícia. Výber je na vás.
FILM Rok 2027. Ľudstvo už netrápi globálne otepľovanie či míňajúce sa zásoby neobnoviteľných zdrojov. Je tu oveľa nadradenejší problém a tým je už 18 rokov trvajúca neplodnosť ľudstva. Gynekológovia sú bezcenní, deti na svet jednoducho neprichádzajú a najmladší obyvateľ planéty – Hispánec Diego práve zomiera. Celá planéta sa zmieta v nepokojoch, revolúciách a povstaniach, ktoré sprevádza smrť, násilie, anarchia, beznádej a neistota. Ako taký slušný život ešte nájdete vo Veľkej Británií, v ktorej sa poriadok udržiava prísne nastoleným režimom, potlačujúcim ľudské práva a slobody. Pred prisťahovalcami, ktorí v nej hľadajú útočisko totiž nekompromisne zatvára svoje brány. Ani Británia sa však nevyhla rozmáhajúcemu sa terorizmu a odbojovým skupinám.
Theo (Clive Owen) má za sebou nezávidenia hodnú minulosť. Po tragickej smrti svojho maličkého syna sa so svojou manželkou Julianou rozviedol (Julianne Moore) a žije viac menej samotárskym životom, ktorý si spríjemňuje popíjaním alkoholu. Jedného dňa sa však stane predmetom záujmu samotných teroristov. Za všetkým ale stojí jeho bývalá manželka, ktorá mu za navonok rutinnú úlohu - zabezpečiť pre jej človeka víza a dostať ho von z krajiny, v ktorej ho nečaká nič dobré - ponúka slušný finančný obnos. Theo na ponuku pristupuje, to však ešte netuší, že Kee nie je obyčajnou utečenkyňou (Claire-Hope Ashiteyová), ale tehotnou ženou v ôsmom mesiaci. Theo a Kee tak pre záchranu ľudstva predstavujú jedinú iskierku nádeje.
Alfonso Cuarón si po sexuálne otvorenej a šokujúcej Mexickej jazde a modernejšom Harry Potterovi 3 urobil celkom slušné meno. Teraz nakrútil dielo, pojednávajúce o problémoch, ktorých korene siahajú práve do súčasnosti, ktoré mnohí kritici pasovali za film roka 2006. Ja však nie celkom zdieľam ich bezhraničné nadšenie.
Potomkovia ľudí oplývajú úžasnou vizuálnou stránkou. Nejedná sa však o žiadny prepracovaný spielbergovský svet budúcnosti (A.I. – Umelá inteligencia, Minority Report), lebo Cuarónova vízia blízkej budúcnosti sa až na pár (zanedbateľných) technických inovácií veľmi nezmenila. Napríklad také autá jazdia klasicky po cestách a stále na súčasné palivo. Pravdupovediac, ľudstvo má iné problémy ako investovať peniaze na rozvoj vedy a techniky. Tento aspekt má na svedomí, že film pôsobí skutočne uveriteľne. Ďalším plusom tohto diela je s realistickosťou súvisiaca (pre niektorých určite deprimujúca) apokalyptická atmosféra. Väčšina miest totiž pripomína ulice dnešného Afganistanu či Iraku, alebo odkazuje na časy fašizmu. Kamera Emmanuela Lubezkieho tvorí kapitolu samú o sebe. Od prvých minút sme svedkami nádherných dlhých záberov bez zbytočných strihov. Vo filme nájdeme nejednu sekvenciu v ktorej Theovi zručná ručná kamera buď dýcha na chrbát alebo sa drží len pár krokov pred ním. To je ďalšou vodou na mlyn uveriteľnosti filmu a vtiahnuteľnosti do deja.
Potomkovia ľudí sa len prednedávnom uchádzali o Oscara v troch kategóriách (najlepší adaptovaný scenár, strih a kamera), avšak ani nominácia za skvostnú kameru nebola (pre mňa zarážajúco) premenená.
Plnohodnotný zážitok mi naštrbil len samotný koniec filmu. Keď nabehli záverečné titulky, neveril som vlastným očiam. Žiadne vyústenie a vyvrcholenie ideológie a myšlienky filmu, ktorá bola počas celého príbehu iba miestami nenápadne načrtnutá. Cuarónove dielo s (bezpochyby) hlbokým odkazom a vyšperkovanou technickou stránkou preto môže niekomu prísť ako vizuálne dokonalé dielo s jednoduchou dejovou líniou – presun hl. hrdinov z bodu A do bodu B cez nepokojmi sa zmietajúce územie. Potomkovia ľudí si aj napriek tejto výhrade držia svoj neodmysliteľný nadštandard, i keď mi nedá nezdôrazniť, že svojím záverom svoj ohromný potenciál sčasti premárnili.
DVD Zanietení fanúšikovia majú bezpochyby vážnu dilemu. Uspokojí ma jednodisková verzia pre požičovne alebo si v mojej zbierke urobím miesto pre bonusmi nabitú dvojdiskovú špeciálnu edíciu, ktorá zdobí pulty predajní? Dúfam, že vám nasledujúce riadky poslúžia ako smernica k správnemu rozhodnutiu.
Na úvod musím poznamenať, že jediný rozdiel medzi týmito dvomi verziami spočíva v rozsahu bonusového materiálu. Ináč obal, menu či jazyková a titulková ponuka sú na vlas rovnaké.
Výlučne anglické menu ma opäť raz sklamalo. Miesto krásnych kamerových sekvencií, ktoré mohli zdobiť hlavnú ponuku som sa „dočkal“ iba statického menu s obrázkom pografitovanej steny, ktorá symbolizuje anarchiu zobrazovanej doby.
Zvuková a titulková ponuka sa na druhej strane môže pýšiť miernym nadštandardom. Okrem klasickej originálnej a českej zvukovej stopy môžete film vzhliadnuť i v poľskom a maďarskom znení. Všetky stopy sú v DD 5.1. Disk tiež ponúka pestrú paletu titulkov. Okrem titulkových verzií (počnúc anglickými a končiac maďarskými) tu nájdeme i rumunské, grécke či bulharské.
Obraz je širokouhlý 1.85:1 a ponúka naozaj slušný zážitok. Vďaka solídnemu (a pri tomto diele povinnému) prevedeniu sa tak dostanete do centra diania najmä vďaka priestorovému zvuku, ktorý dáva vyniknúť detailom ako štekotu psov, výstrelom v pozadí alebo rôznym explóziám, ktoré výborne dokresľujú chaotickú a skľučujúcu atmosféru.
7,5 minútový „Film o filmu: Lidstvo v ohrožení“ (Men under attack) pojednáva čisto o najväčšej devíze tohto filmu – o kamere a dlhých neprerušovaných záberoch. Pred kameru sa dostanú najmä režisér Cuarón, producent Eric Newman a sem tam niečo poznamenajú aj hlavné hviezdy filmu O. Cliwe a J. Moore. Na moje veľké prekvapenie sa k slovu nedostal kamerový kúzelník E. Lubiezki. Režisér dáva do popredia najmä to, že dlhými zábermi (ktoré boli asi jeho najväčšou prioritou) chcel dosiahnuť podanie obrazu v reálnom čase.
Dokument sa tiež rozsiahlejšie venuje nesmierne náročnému a komplikovanému natáčaniu dvoch scén – úvodného výbuchu budovy a akčnej scény v aute. Dozviete sa tiež, aké špeciálne zariadenie sa muselo zostrojiť, aby sa nasnímala scéna s piatimi ľuďmi v aute tak, aby bola kamera schopná sa točiť 360 stupňov okolo nich. Tvorcovia neskrývali radosť a pýchu z fantasticky odvedenej práce, realizáciu ktorej spočiatku označovali za neuskutočniteľnú.
Čo sa týka bonusov špeciálnej edície, tak tých je tam požehnane. Okrem filmu o filme tam nájdete vynechané scény, sprievodcu zákulisím príbehu vám bude robiť Clive a Julianne, posvietite si na futuristický design od jeho návrhu až po samotné prevedenie, čo však môže byť skutočne zaujímavé je dokument „Možnosti víry“, v ktorom sa režisér venuje myšlienke a téme svojho najnovšieho filmu.
ZÁVER Vychutnať si Potomkov ľudí na vašej DVD mechanike (a k tomu ešte na domácom kine) je skutočný audiovizuálny zážitok. Keď sa uspokojíte s týmto zosúladeným pôžitkom stačí vám zájsť do vašej požičovne. Ak však chcete Cuarónovému dielu nazrieť trocha pod kožu, rozhodne vás jednodisková verzia neuspokojí.
FILM: 8/10 DVD: 7/10
Theo (Clive Owen) má za sebou nezávidenia hodnú minulosť. Po tragickej smrti svojho maličkého syna sa so svojou manželkou Julianou rozviedol (Julianne Moore) a žije viac menej samotárskym životom, ktorý si spríjemňuje popíjaním alkoholu. Jedného dňa sa však stane predmetom záujmu samotných teroristov. Za všetkým ale stojí jeho bývalá manželka, ktorá mu za navonok rutinnú úlohu - zabezpečiť pre jej človeka víza a dostať ho von z krajiny, v ktorej ho nečaká nič dobré - ponúka slušný finančný obnos. Theo na ponuku pristupuje, to však ešte netuší, že Kee nie je obyčajnou utečenkyňou (Claire-Hope Ashiteyová), ale tehotnou ženou v ôsmom mesiaci. Theo a Kee tak pre záchranu ľudstva predstavujú jedinú iskierku nádeje.
Alfonso Cuarón si po sexuálne otvorenej a šokujúcej Mexickej jazde a modernejšom Harry Potterovi 3 urobil celkom slušné meno. Teraz nakrútil dielo, pojednávajúce o problémoch, ktorých korene siahajú práve do súčasnosti, ktoré mnohí kritici pasovali za film roka 2006. Ja však nie celkom zdieľam ich bezhraničné nadšenie.
Potomkovia ľudí oplývajú úžasnou vizuálnou stránkou. Nejedná sa však o žiadny prepracovaný spielbergovský svet budúcnosti (A.I. – Umelá inteligencia, Minority Report), lebo Cuarónova vízia blízkej budúcnosti sa až na pár (zanedbateľných) technických inovácií veľmi nezmenila. Napríklad také autá jazdia klasicky po cestách a stále na súčasné palivo. Pravdupovediac, ľudstvo má iné problémy ako investovať peniaze na rozvoj vedy a techniky. Tento aspekt má na svedomí, že film pôsobí skutočne uveriteľne. Ďalším plusom tohto diela je s realistickosťou súvisiaca (pre niektorých určite deprimujúca) apokalyptická atmosféra. Väčšina miest totiž pripomína ulice dnešného Afganistanu či Iraku, alebo odkazuje na časy fašizmu. Kamera Emmanuela Lubezkieho tvorí kapitolu samú o sebe. Od prvých minút sme svedkami nádherných dlhých záberov bez zbytočných strihov. Vo filme nájdeme nejednu sekvenciu v ktorej Theovi zručná ručná kamera buď dýcha na chrbát alebo sa drží len pár krokov pred ním. To je ďalšou vodou na mlyn uveriteľnosti filmu a vtiahnuteľnosti do deja.
Potomkovia ľudí sa len prednedávnom uchádzali o Oscara v troch kategóriách (najlepší adaptovaný scenár, strih a kamera), avšak ani nominácia za skvostnú kameru nebola (pre mňa zarážajúco) premenená.
Plnohodnotný zážitok mi naštrbil len samotný koniec filmu. Keď nabehli záverečné titulky, neveril som vlastným očiam. Žiadne vyústenie a vyvrcholenie ideológie a myšlienky filmu, ktorá bola počas celého príbehu iba miestami nenápadne načrtnutá. Cuarónove dielo s (bezpochyby) hlbokým odkazom a vyšperkovanou technickou stránkou preto môže niekomu prísť ako vizuálne dokonalé dielo s jednoduchou dejovou líniou – presun hl. hrdinov z bodu A do bodu B cez nepokojmi sa zmietajúce územie. Potomkovia ľudí si aj napriek tejto výhrade držia svoj neodmysliteľný nadštandard, i keď mi nedá nezdôrazniť, že svojím záverom svoj ohromný potenciál sčasti premárnili.
DVD Zanietení fanúšikovia majú bezpochyby vážnu dilemu. Uspokojí ma jednodisková verzia pre požičovne alebo si v mojej zbierke urobím miesto pre bonusmi nabitú dvojdiskovú špeciálnu edíciu, ktorá zdobí pulty predajní? Dúfam, že vám nasledujúce riadky poslúžia ako smernica k správnemu rozhodnutiu.
Na úvod musím poznamenať, že jediný rozdiel medzi týmito dvomi verziami spočíva v rozsahu bonusového materiálu. Ináč obal, menu či jazyková a titulková ponuka sú na vlas rovnaké.
Výlučne anglické menu ma opäť raz sklamalo. Miesto krásnych kamerových sekvencií, ktoré mohli zdobiť hlavnú ponuku som sa „dočkal“ iba statického menu s obrázkom pografitovanej steny, ktorá symbolizuje anarchiu zobrazovanej doby.
Zvuková a titulková ponuka sa na druhej strane môže pýšiť miernym nadštandardom. Okrem klasickej originálnej a českej zvukovej stopy môžete film vzhliadnuť i v poľskom a maďarskom znení. Všetky stopy sú v DD 5.1. Disk tiež ponúka pestrú paletu titulkov. Okrem titulkových verzií (počnúc anglickými a končiac maďarskými) tu nájdeme i rumunské, grécke či bulharské.
Obraz je širokouhlý 1.85:1 a ponúka naozaj slušný zážitok. Vďaka solídnemu (a pri tomto diele povinnému) prevedeniu sa tak dostanete do centra diania najmä vďaka priestorovému zvuku, ktorý dáva vyniknúť detailom ako štekotu psov, výstrelom v pozadí alebo rôznym explóziám, ktoré výborne dokresľujú chaotickú a skľučujúcu atmosféru.
7,5 minútový „Film o filmu: Lidstvo v ohrožení“ (Men under attack) pojednáva čisto o najväčšej devíze tohto filmu – o kamere a dlhých neprerušovaných záberoch. Pred kameru sa dostanú najmä režisér Cuarón, producent Eric Newman a sem tam niečo poznamenajú aj hlavné hviezdy filmu O. Cliwe a J. Moore. Na moje veľké prekvapenie sa k slovu nedostal kamerový kúzelník E. Lubiezki. Režisér dáva do popredia najmä to, že dlhými zábermi (ktoré boli asi jeho najväčšou prioritou) chcel dosiahnuť podanie obrazu v reálnom čase.
Dokument sa tiež rozsiahlejšie venuje nesmierne náročnému a komplikovanému natáčaniu dvoch scén – úvodného výbuchu budovy a akčnej scény v aute. Dozviete sa tiež, aké špeciálne zariadenie sa muselo zostrojiť, aby sa nasnímala scéna s piatimi ľuďmi v aute tak, aby bola kamera schopná sa točiť 360 stupňov okolo nich. Tvorcovia neskrývali radosť a pýchu z fantasticky odvedenej práce, realizáciu ktorej spočiatku označovali za neuskutočniteľnú.
Čo sa týka bonusov špeciálnej edície, tak tých je tam požehnane. Okrem filmu o filme tam nájdete vynechané scény, sprievodcu zákulisím príbehu vám bude robiť Clive a Julianne, posvietite si na futuristický design od jeho návrhu až po samotné prevedenie, čo však môže byť skutočne zaujímavé je dokument „Možnosti víry“, v ktorom sa režisér venuje myšlienke a téme svojho najnovšieho filmu.
ZÁVER Vychutnať si Potomkov ľudí na vašej DVD mechanike (a k tomu ešte na domácom kine) je skutočný audiovizuálny zážitok. Keď sa uspokojíte s týmto zosúladeným pôžitkom stačí vám zájsť do vašej požičovne. Ak však chcete Cuarónovému dielu nazrieť trocha pod kožu, rozhodne vás jednodisková verzia neuspokojí.
FILM: 8/10 DVD: 7/10
Potomkovia ľudí na DVD
Autor: Michal Šmajda
Zdroj: Kinema