|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Svet filmu |
|
|
Vyhľadávanie |
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. 03. 2008
Niet návratu na priemernom DVD
Jodie Foster prevzala po Robertovi De Nirovi z roku 1976 status „ochrancu“, či ľudového hrdinu a okúsila opačnú polohu. Teraz jej pomsta prichádza na DVD od spoločnosti Magic Box...
FILM:
Erica Bainová (Jodie Foster) pracuje ako úspešná moderátorka newyorského rádia. Črtá sa pred ňou sľubná budúcnosť: so svojím snúbencom (Naveen Andrews – Sayid z Nezvestných) sa totiž čo nevidieť plánujú vziať. Ich plánom je však rázny koniec, keď ich na večernej prechádzke so psom prepadne skupinka podnapitých kriminálnikov. Životný partner je mŕtvy a ona dobitá takmer na smrť. Po zotavení sa z nej stáva cudzí človek, ktorý nahliada na svet už cez úplne iné okuliare.
Tí, ktorí videli Scorseseho depresívneho Taxikára môžu badať značnú analógiu medzi postavou Ericy Bainovej a Travisa Bickla. Podobne ako on, i Erica trpí posttraumatickým syndrómom (prepadnutie, tragická smrť snúbenca), nespavosťou, psychickou sebadeštrukciou a potulkami nočnými ulicami. Uzatvára sa, vedie samotársky život a divák nahliada do jej psychiky skrz vnútorné monológy. Takisto ako v prípade Taxikára, aj tu je príbeh zasadený do (špinavého) prevažne nočného New Yorku. De Nirova herecká kolegyňa spred vyše tridsiatich rokov preberá štafetu problematického hrdinu, ktorý berie spravodlivosť do vlastných rúk...
Po formálnej stránke sa už ale najnovšie dielo Neila Jordana (Interview s upírom, Raňajky na Plute) nemôže porovnávať s technickou stránkou filmu, ktorým vtedy mladučká Jodie Foster prerazila dvere do sveta filmu. Zaujmú ale niektoré sekvencie, či už skĺbenie milostného aktu a vyzliekania bezmocného tela pred operáciou, alebo vertikálne zábery. Hudba, no najmä skľučujúca kamera idú ruka v ruke s náladou a rozpoložením ústrednej postavy.
Jodie Foster je presvedčivá a Terrence Howard (Ray, Crash) alias čestný detektív jej slušne sekunduje. Celý film stojí práve na ich výkonoch, ostatné mini vedľajšie postavy nestoja za zmienku. Viac – menej inteligentný príbeh, dobre napísané dialógy a v prvom rade hlavná predstaviteľka vyťahujú tento temný krimi triler z priemeru.
DVD:
Začnem už klasicky (preskočiteľným!) agitačným šotom, ktorý predchádza hlavnej ponuke. Už tá signalizuje, že pôjde o číro priemerne vybavený disk. Trojjazyčné menu však snáď ani nezodpovedá adjektívu priemerný – je totiž statické, úplne jednoduché a predovšetkým vizuálne nijako zvlášť pútavé.
K dispozícií je trio zvukových verzií formátu Dolby Dogital 5.1: originálna anglická, česká a maďarská. Zvuk si v prípade tohto disku vychutnáte oveľa viac ako širokouhlý obraz rozmerov 2:40,1. Čo sa týka rušivých artefaktov, nájde sa občas zrno, no podľa môjho úsudku je zámerom ako chybnou digitalizáciou. Aj vzhľadom na vysokú koncentráciu tmavých scén je obraz čistý. Titulková paleta je namiešaná z českého, anglického, maďarského a rumunského variantu.
Sekcia bonusov začína „Obchôdzkou“ (I walk the city), ktorá je dokumentom formátu film o filme/making of v trvaní 21:38. Pozostáva zo štyroch segmentov: „Chodím mestom“, „Vývoj“, „Mesto ako postava“ a „Trpezlivosť a výdrž: Herci“. Musím konštatovať, že táto dvadsaťminútovka vás o nič neobohatí. Jedná sa o koláž rozhovorov, finálnych scén z filmu a záberov z nakrúcania. Tvorcovia sa nevyhli opakovaným chválam a vyjadreniam na tému motivácií dvoch hlavných postáv.
„Vynechané scény“ (Additional scenes) si, žiaľ, vystačia bez sprievodného slova. K nahliadnutiu je päť pasáži. Ide o štyri vo filme nevidené a jednu predĺženú scénu. Minutáž druhej a zároveň záverečnej prídavnej položky sa vyšplhala na 06:29.
ZÁVER:
Jar už síce vystrkuje rožky, no na jej definitívny príchod si ešte budeme musieť chvíľu počkať. Ak túžite po vhodnom filme na chladný zimno-jarný večer, Niet návratu nie je vôbec zlou voľbou. Môže vo vás síce zanechať trošku depresie, ale tiež fajn pocit zo zhliadnutia proste dobrého filmu. Myslím, že za pokus to stojí. Od bonusov ale v tomto prípade nečakajte žiadne zázraky.
FILM: 7/10 DVD: 5/10
Erica Bainová (Jodie Foster) pracuje ako úspešná moderátorka newyorského rádia. Črtá sa pred ňou sľubná budúcnosť: so svojím snúbencom (Naveen Andrews – Sayid z Nezvestných) sa totiž čo nevidieť plánujú vziať. Ich plánom je však rázny koniec, keď ich na večernej prechádzke so psom prepadne skupinka podnapitých kriminálnikov. Životný partner je mŕtvy a ona dobitá takmer na smrť. Po zotavení sa z nej stáva cudzí človek, ktorý nahliada na svet už cez úplne iné okuliare.
Tí, ktorí videli Scorseseho depresívneho Taxikára môžu badať značnú analógiu medzi postavou Ericy Bainovej a Travisa Bickla. Podobne ako on, i Erica trpí posttraumatickým syndrómom (prepadnutie, tragická smrť snúbenca), nespavosťou, psychickou sebadeštrukciou a potulkami nočnými ulicami. Uzatvára sa, vedie samotársky život a divák nahliada do jej psychiky skrz vnútorné monológy. Takisto ako v prípade Taxikára, aj tu je príbeh zasadený do (špinavého) prevažne nočného New Yorku. De Nirova herecká kolegyňa spred vyše tridsiatich rokov preberá štafetu problematického hrdinu, ktorý berie spravodlivosť do vlastných rúk...
Po formálnej stránke sa už ale najnovšie dielo Neila Jordana (Interview s upírom, Raňajky na Plute) nemôže porovnávať s technickou stránkou filmu, ktorým vtedy mladučká Jodie Foster prerazila dvere do sveta filmu. Zaujmú ale niektoré sekvencie, či už skĺbenie milostného aktu a vyzliekania bezmocného tela pred operáciou, alebo vertikálne zábery. Hudba, no najmä skľučujúca kamera idú ruka v ruke s náladou a rozpoložením ústrednej postavy.
Jodie Foster je presvedčivá a Terrence Howard (Ray, Crash) alias čestný detektív jej slušne sekunduje. Celý film stojí práve na ich výkonoch, ostatné mini vedľajšie postavy nestoja za zmienku. Viac – menej inteligentný príbeh, dobre napísané dialógy a v prvom rade hlavná predstaviteľka vyťahujú tento temný krimi triler z priemeru.
DVD:
Začnem už klasicky (preskočiteľným!) agitačným šotom, ktorý predchádza hlavnej ponuke. Už tá signalizuje, že pôjde o číro priemerne vybavený disk. Trojjazyčné menu však snáď ani nezodpovedá adjektívu priemerný – je totiž statické, úplne jednoduché a predovšetkým vizuálne nijako zvlášť pútavé.
K dispozícií je trio zvukových verzií formátu Dolby Dogital 5.1: originálna anglická, česká a maďarská. Zvuk si v prípade tohto disku vychutnáte oveľa viac ako širokouhlý obraz rozmerov 2:40,1. Čo sa týka rušivých artefaktov, nájde sa občas zrno, no podľa môjho úsudku je zámerom ako chybnou digitalizáciou. Aj vzhľadom na vysokú koncentráciu tmavých scén je obraz čistý. Titulková paleta je namiešaná z českého, anglického, maďarského a rumunského variantu.
Sekcia bonusov začína „Obchôdzkou“ (I walk the city), ktorá je dokumentom formátu film o filme/making of v trvaní 21:38. Pozostáva zo štyroch segmentov: „Chodím mestom“, „Vývoj“, „Mesto ako postava“ a „Trpezlivosť a výdrž: Herci“. Musím konštatovať, že táto dvadsaťminútovka vás o nič neobohatí. Jedná sa o koláž rozhovorov, finálnych scén z filmu a záberov z nakrúcania. Tvorcovia sa nevyhli opakovaným chválam a vyjadreniam na tému motivácií dvoch hlavných postáv.
„Vynechané scény“ (Additional scenes) si, žiaľ, vystačia bez sprievodného slova. K nahliadnutiu je päť pasáži. Ide o štyri vo filme nevidené a jednu predĺženú scénu. Minutáž druhej a zároveň záverečnej prídavnej položky sa vyšplhala na 06:29.
ZÁVER:
Jar už síce vystrkuje rožky, no na jej definitívny príchod si ešte budeme musieť chvíľu počkať. Ak túžite po vhodnom filme na chladný zimno-jarný večer, Niet návratu nie je vôbec zlou voľbou. Môže vo vás síce zanechať trošku depresie, ale tiež fajn pocit zo zhliadnutia proste dobrého filmu. Myslím, že za pokus to stojí. Od bonusov ale v tomto prípade nečakajte žiadne zázraky.
FILM: 7/10 DVD: 5/10
Niet návratu na priemernom DVD
Autor: Michal Šmajda
Zdroj: Kinema