|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. marca 2011
Kia Optima Hybrid posúva Kia Motors na čelnú pozíciu
Po svetovej premiére na autosalóne v Los Angeles v USA len pred pár týždňami vystavuje spoločnosť Kia Motors prvýkrát pred európskym publikom na ženevskom autosalóne úplne nový sedan Optima Hybrid, ...
Zdieľať
BRATISLAVA 4. marca (WBN/PR) - Po svetovej premiére na autosalóne v Los Angeles v USA len pred pár týždňami vystavuje spoločnosť Kia Motors prvýkrát pred európskym publikom na ženevskom autosalóne úplne nový sedan Optima Hybrid, ktorý zvyšuje environmentálne štandardy tejto značky na novú úroveň.
Nový model Optima Hybrid posúva značku Kia vpred v ére „EcoDynamics“ a predstavuje ďalší významný krok k cieľu spoločnosti vyrábať a predávať ekologicky ohľaduplné prostriedky osobnej dopravy pre budúce generácie.
I keď bol vytvorený predovšetkým s prihliadnutím na trh USA, Optima Hybrid je priekopníkom nových technológií predurčených na to, aby sa v priebehu tohto desaťročia objavili aj v ďalších výrobných modeloch Kia po celom svete.
Spustenie sériovej výroby modelu Optima Hybrid je naplánované na september 2011. Toto vozidlo využíva skutočne inovatívnu hybridnú pohonnú sústavu, vyvinutú spoločnosťou Kia Motors, ktorá poskytuje jedinečné spojenie výkonu - zrýchlenie na 100 km/h za 9,2 sekundy a maximálnu rýchlosť 195 km/h - a špičkovej hospodárnosti so zlepšením spotreby paliva o 40,7 % oproti bežnému modelu Optima.
Kia Optima Hybrid je vybavená dômyselným, jednoduchým a úsporným paralelným hybridným systémom. Benzínový motor s objemom 2,4 litra je spojený s malým elektromotorom a prostredníctvom šesťstupňovej automatickej prevodovky poháňa predné kolesá - bez tradičného meniča krútiaceho momentu.
Medzi benzínovým motorom a elektromotorom modelu Optima Hybrid je namontovaná špeciálna spojka, ktorá umožňuje odpojiť benzínový motor od pohonnej sústavy. Tento elegantný sedan vďaka tomu môže byť prevádzkovaný pri rýchlostiach od 0 do 100 km/h v plne elektrickom režime s nulovými emisiami. Konfigurácia systému navyše nevyžaduje vysokovýkonný elektromotor ani generátor, čím šetrí hmotnosť i náklady.
Plynulá jazda pre každodenné použitie vozidla
Pri rozjazde pracuje Optima Hybrid v elektrickom režime. So zvyšovaním rýchlosti vozidla spustí hybridný elektrický spúšťač a generátor (HSG) benzínový motor a spojka sa uzavrie, aby úlohu pohonu vozidla mohol prevziať benzínový motor. Elektromotor sa prepne do hybridnej prevádzky a podľa potreby slúži buď ako sekundárny motor (počas maximálneho zrýchľovania a jazde do kopca), alebo generátor (pri jazde rovnomernou rýchlosťou a spomaľovaní) na dobíjanie akumulátorov. Pri každom zastavení vozidla na viac ako pár sekúnd sa benzínový motor automaticky vypne, aby sa šetrilo palivom a minimalizovali emisie.
Elektromotor pri brzdení premieňa kinetickú energiu na elektrinu, ktorá sa ukladá do akumulátorov. Systém HSG s výkonom 8,5 kW funguje tiež ako generátor, ktorý dobíja akumulátory vtedy, keď je stav ich nabitia nízky a vozidlo sa nepohybuje. Počas celej jazdy pri každodennom použití vozidla a vo všetkých podmienkach je prevádzka hybridného systému automatická a plynulá.
Živý a pôsobivý pohon modelu Optima Hybrid zaručuje synchrónny elektromotor s vnútorným permanentným magnetom (IPM) a výkonom 30 kW. V elektrickom režime pri otáčkach od 0 do 1 400 ot./min. produkuje výkon 40,7 koní a krútiaci moment 205 Nm a v kombinovanom režime (elektromotor a benzínový motor) má hybridná pohonná sústava výkon 209 koní a krútiaci moment 265 Nm.
Moderné akumulátory a optimalizovaný motor
V modeli Kia Optima Hybrid sú použité lítium-polymérové akumulátory vyvinuté v spolupráci so spoločnosťou LG Chem. Lítium-polymérová technológia je ideálna pre použitie v automobiloch a tieto nové akumulátory ponúkajú optimálnu rovnováhu medzi poskytovaným výkonom, hustotou energie a tepelnou stabilitou. Ich spoľahlivosť je taká vysoká, že akumulátory modelu Optima nebude potrebné vymeniť počas celej životnosti vozidla – najmenej 10 rokov, resp. 150 000 míľ (240 000 km).
Spoločnosť Kia využila dodatočný, okamžite a nepretržite dostupný krútiaci moment elektromotora a upravila obľúbený štvorvalcový motor s objemom 2,4 litra Theta II tak, aby mal maximálnu účinnosť a bol o 10 % úspornejší ako bežný motor Theta.
Kia upravila pre hybridnú aplikáciu vo vozidle Optima Hybrid aj šesťstupňovú automatickú prevodovku, ktorá sa montuje do konvenčných modelov Optima. Tradičný menič krútiaceho momentu nahradil elektromotor a vysoko účinné olejové čerpadlo. Táto upravená prevodovka umožňuje prevádzku v režime elektrického vozidla (EV), zaisťuje maximálnu rekuperáciu kinetickej energie pri brzdení a zároveň poskytuje živšiu jazdu ako konkurenčné systémy CVT.
Plne paralelný hybridný systém vytvorený pre model Optima Hybrid je produktom Inštitútu pre vývoj ekologických technológií pri Soule, výskumného a vývojového centra v Namyangu a predstavuje výsledok jedinečnej spolupráce medzi mnohými zariadeniami Kia z celého sveta. Tento systém sa bude ďalej vyvíjať pre použitie v budúcich modeloch Kia počas nasledujúceho desaťročia.
TECHNICKE UDAJE
Kia Optima Hybrid
Karoséria a podvozok
Štvordverový, päťmiestny sedan strednej triedy s celooceľovou samonosnou konštrukciou karosérie. Poháňaný paralelným hybridným pohonným systémom pozostávajúcim z priečne uloženého benzínového motora spojeného s elektromotorom, ktoré poháňajú predné kolesá (2WD) prostredníctvom šesťstupňovej automatickej prevodovky.
Motor
2,4 litrový benzínový motor CVVT s výkonom 209 k
Názov „Theta II“
Typ radový štvorvalec s paralelným elektromotorom s výkonom 30 kW
Zdvihový objem 2,4 litra, 2359 cm3
Max. výkon 209 k (153,7 kW) pri 6000 ot./min.
Max. krútiaci moment 265 Nm (27,03 kg·m) pri 4250 ot./min.
Vŕtanie x zdvih 88 x 97 mm
Kompresný pomer 13.0:1
Palivový systém MPI (viacbodové vstrekovanie)
Konštrukcia hliníkový blok a hlava valcov
Emisná trieda nie je k dispozícii
Elektromotor:
Elektromotor s výkonom 34 kW a napätím 270 V napájaný z lítium-polymérových akumulátorov s dlhou životnosťou
Prevodovka:
Typ šesťstupňová automatická
Prevodové pomery (automatická prevodovka):
1. 4,212
2. 2,637
3. 1,800
4. 1,386
5. 1,000
6. 0,772
Spätný chod 3,385
Stály prevod 3,320
Jazdné výkony a spotreba:
0 – 100 km/h 9,2 sekundy
Maximálna rýchlosť 195 km/h
Mesto 35 míľ/galón *
Mimo mesta 40 míľ/galón *
Kombinovaná 37 míľ/galón *
*Údaje o spotrebe paliva sú stanovené na základe oficiálneho cyklu Agentúry Spojených štátov pre ochranu životného prostredia (US EPA) (galóny USA)
Zavesenie a pruženie:
Vpredu Nezávislé so vzperami MacPherson namontovanými na pomocnom ráme, s vinutými pružinami a dvojplášťovými plynovými tlmičmi.
Stabilizátor s priemerom 24 mm.
Vzadu Nezávislé viacprvkové zavesenie namontované na pomocnom ráme, vinuté pružiny a dvojplášťové plynové tlmiče. Štandardné tlmiče ASD.
Stabilizátor s priemerom 15 mm.
Riadenie:
Typ hrebeňové s elektrickým posilňovačom riadenia (MDPS)
Prevod riadenia 2,94 otáčky medzi krajnými polohami volantu
Priemer otáčania 10,45 metra (minimálny)
Brzdy
Posilňovač samostatný posilňovač s rozmerom 10,5 palca (ľavostranné riadenie)
Vpredu ventilované kotúčové s rozmermi 300 x 28 mm (16-palcové/17-palcové disky kolies)
ventilované kotúčové s rozmermi 320 x 28 mm (18-palcové disky kolies)
Vzadu plné kotúčové s rozmerom 284 x 10 mm
Parkovacia brzda nožný pedál
elektronická parkovacia brzda EPB (voliteľná)
ABS 4-kanálový protiblokovací brzdový systém s funkciou EBD
BAS zvyšuje brzdný výkon pri núdzovom brzdení
Disky kolies a pneumatiky
zliatinové 16 palcov x 6.5J pneumatiky 205/65 R16
zliatinové 17 palcov x 6.5J pneumatiky 215/55 R17
Rezerva (štandardná) súprava na opravu pneumatiky
Rezerva (voliteľná) zliatinový disk kolesa a pneumatika štandardnej veľkosti
ROZMERY
Vonkajšie (mm)
Celková dĺžka 4845 Celková šírka* 1830
Celková výška 1450 Rázvor 2795
Rozchod vpredu 1601** Rozchod vzadu 1601**
Previs vpredu 965 Previs vzadu 1085
Svetlá výška 135
*bez vonkajších spätných zrkadiel
**od 1595 do 1601 mm, v závislosti od kombinácie použitých diskov kolies a pneumatík
Vnútorné (mm) Vpredu Vzadu
Priestor pre hlavu 1015 955
Priestor pre nohy 1155 880
Priestor pre ramená 1455 1415
Priestor v oblasti bedier 1388 1384
Objemy
Palivová nádrž 65 litrov
Batožinový priestor (VDA) 280 litrov
Spoločnosť Kia Motors Sales Slovensko, s.r.o., je výhradným distribútorom automobilov značky Kia na Slovensku, kde pôsobí od októbra roku 2005. Kia Motors zaznamenala za prvý polrok 2010 predaj 1881 osobných vozidiel, čo predstavuje 6,79 % podiel na slovenskom trhu a zatiaľ 3. miesto podľa hodnotenia vozidiel M1 najpredávanejších značiek na slovenskom trhu. Kia Motors Sales Slovensko, s.r.o. je Platinovým partnerom Slovenskej futbalovej reprezentácie.
Nový model Optima Hybrid posúva značku Kia vpred v ére „EcoDynamics“ a predstavuje ďalší významný krok k cieľu spoločnosti vyrábať a predávať ekologicky ohľaduplné prostriedky osobnej dopravy pre budúce generácie.
I keď bol vytvorený predovšetkým s prihliadnutím na trh USA, Optima Hybrid je priekopníkom nových technológií predurčených na to, aby sa v priebehu tohto desaťročia objavili aj v ďalších výrobných modeloch Kia po celom svete.
Spustenie sériovej výroby modelu Optima Hybrid je naplánované na september 2011. Toto vozidlo využíva skutočne inovatívnu hybridnú pohonnú sústavu, vyvinutú spoločnosťou Kia Motors, ktorá poskytuje jedinečné spojenie výkonu - zrýchlenie na 100 km/h za 9,2 sekundy a maximálnu rýchlosť 195 km/h - a špičkovej hospodárnosti so zlepšením spotreby paliva o 40,7 % oproti bežnému modelu Optima.
Kia Optima Hybrid je vybavená dômyselným, jednoduchým a úsporným paralelným hybridným systémom. Benzínový motor s objemom 2,4 litra je spojený s malým elektromotorom a prostredníctvom šesťstupňovej automatickej prevodovky poháňa predné kolesá - bez tradičného meniča krútiaceho momentu.
Medzi benzínovým motorom a elektromotorom modelu Optima Hybrid je namontovaná špeciálna spojka, ktorá umožňuje odpojiť benzínový motor od pohonnej sústavy. Tento elegantný sedan vďaka tomu môže byť prevádzkovaný pri rýchlostiach od 0 do 100 km/h v plne elektrickom režime s nulovými emisiami. Konfigurácia systému navyše nevyžaduje vysokovýkonný elektromotor ani generátor, čím šetrí hmotnosť i náklady.
Plynulá jazda pre každodenné použitie vozidla
Pri rozjazde pracuje Optima Hybrid v elektrickom režime. So zvyšovaním rýchlosti vozidla spustí hybridný elektrický spúšťač a generátor (HSG) benzínový motor a spojka sa uzavrie, aby úlohu pohonu vozidla mohol prevziať benzínový motor. Elektromotor sa prepne do hybridnej prevádzky a podľa potreby slúži buď ako sekundárny motor (počas maximálneho zrýchľovania a jazde do kopca), alebo generátor (pri jazde rovnomernou rýchlosťou a spomaľovaní) na dobíjanie akumulátorov. Pri každom zastavení vozidla na viac ako pár sekúnd sa benzínový motor automaticky vypne, aby sa šetrilo palivom a minimalizovali emisie.
Elektromotor pri brzdení premieňa kinetickú energiu na elektrinu, ktorá sa ukladá do akumulátorov. Systém HSG s výkonom 8,5 kW funguje tiež ako generátor, ktorý dobíja akumulátory vtedy, keď je stav ich nabitia nízky a vozidlo sa nepohybuje. Počas celej jazdy pri každodennom použití vozidla a vo všetkých podmienkach je prevádzka hybridného systému automatická a plynulá.
Živý a pôsobivý pohon modelu Optima Hybrid zaručuje synchrónny elektromotor s vnútorným permanentným magnetom (IPM) a výkonom 30 kW. V elektrickom režime pri otáčkach od 0 do 1 400 ot./min. produkuje výkon 40,7 koní a krútiaci moment 205 Nm a v kombinovanom režime (elektromotor a benzínový motor) má hybridná pohonná sústava výkon 209 koní a krútiaci moment 265 Nm.
Moderné akumulátory a optimalizovaný motor
V modeli Kia Optima Hybrid sú použité lítium-polymérové akumulátory vyvinuté v spolupráci so spoločnosťou LG Chem. Lítium-polymérová technológia je ideálna pre použitie v automobiloch a tieto nové akumulátory ponúkajú optimálnu rovnováhu medzi poskytovaným výkonom, hustotou energie a tepelnou stabilitou. Ich spoľahlivosť je taká vysoká, že akumulátory modelu Optima nebude potrebné vymeniť počas celej životnosti vozidla – najmenej 10 rokov, resp. 150 000 míľ (240 000 km).
Spoločnosť Kia využila dodatočný, okamžite a nepretržite dostupný krútiaci moment elektromotora a upravila obľúbený štvorvalcový motor s objemom 2,4 litra Theta II tak, aby mal maximálnu účinnosť a bol o 10 % úspornejší ako bežný motor Theta.
Kia upravila pre hybridnú aplikáciu vo vozidle Optima Hybrid aj šesťstupňovú automatickú prevodovku, ktorá sa montuje do konvenčných modelov Optima. Tradičný menič krútiaceho momentu nahradil elektromotor a vysoko účinné olejové čerpadlo. Táto upravená prevodovka umožňuje prevádzku v režime elektrického vozidla (EV), zaisťuje maximálnu rekuperáciu kinetickej energie pri brzdení a zároveň poskytuje živšiu jazdu ako konkurenčné systémy CVT.
Plne paralelný hybridný systém vytvorený pre model Optima Hybrid je produktom Inštitútu pre vývoj ekologických technológií pri Soule, výskumného a vývojového centra v Namyangu a predstavuje výsledok jedinečnej spolupráce medzi mnohými zariadeniami Kia z celého sveta. Tento systém sa bude ďalej vyvíjať pre použitie v budúcich modeloch Kia počas nasledujúceho desaťročia.
TECHNICKE UDAJE
Kia Optima Hybrid
Karoséria a podvozok
Štvordverový, päťmiestny sedan strednej triedy s celooceľovou samonosnou konštrukciou karosérie. Poháňaný paralelným hybridným pohonným systémom pozostávajúcim z priečne uloženého benzínového motora spojeného s elektromotorom, ktoré poháňajú predné kolesá (2WD) prostredníctvom šesťstupňovej automatickej prevodovky.
Motor
2,4 litrový benzínový motor CVVT s výkonom 209 k
Názov „Theta II“
Typ radový štvorvalec s paralelným elektromotorom s výkonom 30 kW
Zdvihový objem 2,4 litra, 2359 cm3
Max. výkon 209 k (153,7 kW) pri 6000 ot./min.
Max. krútiaci moment 265 Nm (27,03 kg·m) pri 4250 ot./min.
Vŕtanie x zdvih 88 x 97 mm
Kompresný pomer 13.0:1
Palivový systém MPI (viacbodové vstrekovanie)
Konštrukcia hliníkový blok a hlava valcov
Emisná trieda nie je k dispozícii
Elektromotor:
Elektromotor s výkonom 34 kW a napätím 270 V napájaný z lítium-polymérových akumulátorov s dlhou životnosťou
Prevodovka:
Typ šesťstupňová automatická
Prevodové pomery (automatická prevodovka):
1. 4,212
2. 2,637
3. 1,800
4. 1,386
5. 1,000
6. 0,772
Spätný chod 3,385
Stály prevod 3,320
Jazdné výkony a spotreba:
0 – 100 km/h 9,2 sekundy
Maximálna rýchlosť 195 km/h
Mesto 35 míľ/galón *
Mimo mesta 40 míľ/galón *
Kombinovaná 37 míľ/galón *
*Údaje o spotrebe paliva sú stanovené na základe oficiálneho cyklu Agentúry Spojených štátov pre ochranu životného prostredia (US EPA) (galóny USA)
Zavesenie a pruženie:
Vpredu Nezávislé so vzperami MacPherson namontovanými na pomocnom ráme, s vinutými pružinami a dvojplášťovými plynovými tlmičmi.
Stabilizátor s priemerom 24 mm.
Vzadu Nezávislé viacprvkové zavesenie namontované na pomocnom ráme, vinuté pružiny a dvojplášťové plynové tlmiče. Štandardné tlmiče ASD.
Stabilizátor s priemerom 15 mm.
Riadenie:
Typ hrebeňové s elektrickým posilňovačom riadenia (MDPS)
Prevod riadenia 2,94 otáčky medzi krajnými polohami volantu
Priemer otáčania 10,45 metra (minimálny)
Brzdy
Posilňovač samostatný posilňovač s rozmerom 10,5 palca (ľavostranné riadenie)
Vpredu ventilované kotúčové s rozmermi 300 x 28 mm (16-palcové/17-palcové disky kolies)
ventilované kotúčové s rozmermi 320 x 28 mm (18-palcové disky kolies)
Vzadu plné kotúčové s rozmerom 284 x 10 mm
Parkovacia brzda nožný pedál
elektronická parkovacia brzda EPB (voliteľná)
ABS 4-kanálový protiblokovací brzdový systém s funkciou EBD
BAS zvyšuje brzdný výkon pri núdzovom brzdení
Disky kolies a pneumatiky
zliatinové 16 palcov x 6.5J pneumatiky 205/65 R16
zliatinové 17 palcov x 6.5J pneumatiky 215/55 R17
Rezerva (štandardná) súprava na opravu pneumatiky
Rezerva (voliteľná) zliatinový disk kolesa a pneumatika štandardnej veľkosti
ROZMERY
Vonkajšie (mm)
Celková dĺžka 4845 Celková šírka* 1830
Celková výška 1450 Rázvor 2795
Rozchod vpredu 1601** Rozchod vzadu 1601**
Previs vpredu 965 Previs vzadu 1085
Svetlá výška 135
*bez vonkajších spätných zrkadiel
**od 1595 do 1601 mm, v závislosti od kombinácie použitých diskov kolies a pneumatík
Vnútorné (mm) Vpredu Vzadu
Priestor pre hlavu 1015 955
Priestor pre nohy 1155 880
Priestor pre ramená 1455 1415
Priestor v oblasti bedier 1388 1384
Objemy
Palivová nádrž 65 litrov
Batožinový priestor (VDA) 280 litrov
Spoločnosť Kia Motors Sales Slovensko, s.r.o., je výhradným distribútorom automobilov značky Kia na Slovensku, kde pôsobí od októbra roku 2005. Kia Motors zaznamenala za prvý polrok 2010 predaj 1881 osobných vozidiel, čo predstavuje 6,79 % podiel na slovenskom trhu a zatiaľ 3. miesto podľa hodnotenia vozidiel M1 najpredávanejších značiek na slovenskom trhu. Kia Motors Sales Slovensko, s.r.o. je Platinovým partnerom Slovenskej futbalovej reprezentácie.