|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
06. marca 2019
KDH: Politickú zodpovednosť za úsek D1 s tunelom Višňové nesie Smer-SD
Na archívnej snímke Pavol Zajac.
Zdieľať
Na archívnej snímke Pavol Zajac. Foto: TASR - Oliver Ondráš
Bratislava 6. marca (TASR) – Plnú politickú zodpovednosť za stav úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala nesie strana Smer-SD. Uviedol to na stredajšom brífingu podpredseda mimoparlamentnej KDH Pavol Zajac. Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV) SR a Národná diaľničná spoločnosť (NDS) podľa neho namiesto hľadania riešenia na urýchlenie dostavby eskalovali napätie."Plnú politickú zodpovednosť za to, v akom stave je tento úsek diaľnice, nesie strana Smer-SD a jej druhá a tretia vláda Roberta Fica a súčasná vláda Petra Pellegriniho," skonštatoval Zajac s tým, že výsledkom toho budú ešte niekoľko rokov dopravné zápchy cez Žilinu a popod Strečno.
Kriticky sa postavil k samotnému zhotoviteľovi, ale aj k rezortu dopravy a NDS. "Táto neschopnosť a neprofesionalita na strane ministerstva, NDS a dodávateľa vyvrcholila v tom, že v tomto roku, keď mal byť tento úsek diaľnice dokončený, nie je výstavba ani len v polovici," zdôraznil Zajac.
Vláda v stredu na rokovaní schválila materiál z dielne MDV, ktorý hovorí o riešení pre úsek D1 s tunelom Višňové. Zmluva so zhotoviteľom diaľničného úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala sa podľa tohto návrhu má ukončiť dohodou.
Zmluva medzi NDS a združením Salini Impregilo – Dúha sa ukončí na základe vzájomnej dohody oboch strán, a to okamžite s tým, že zhotoviteľ, ktorým je taliansko-slovenské konzorcium, by mal v stanovenej lehote vypratať stavenisko. Vyplatenie podzhotoviteľov by zároveň malo byť v rámci dohody zabezpečené formou novej bankovej záruky vystavenej súčasným zhotoviteľom. Ak dôjde k dokončeniu úseku na základe otvoreného procesu verejného obstarávania, mal by sa tiež zvýšiť príspevok z fondov Európskej únie (EÚ).
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR