|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. marca 2015
KDH chce mimoriadnu shôdzu k Váhostavu-SK a pomoci podvedeným
Kresťanskodemokratické hnutie (KDH) chce mimoriadnu schôdzu Národnej rady SR k prípadu reštrukturalizácie stavebnej spoločnosti Váhostav-SK. Hovoriť na nej chce aj o tom, ako pomôcť ...
Zdieľať
Foto: TASR/Pavol Ďurčo
Bratislava 27. marca (TASR) - Kresťanskodemokratické hnutie (KDH) chce mimoriadnu schôdzu Národnej rady SR k prípadu reštrukturalizácie stavebnej spoločnosti Váhostav-SK. Hovoriť na nej chce aj o tom, ako pomôcť tým, ktorých podľa KDH Váhostav-SK podviedol. Oznámil to na dnešnej tlačovej konferencii v parlamente predseda KDH Ján Figeľ."Chceme sa zaoberať týmto a ďalšími prípadmi, ktoré považujeme za podvodné konanie voči slabým. Konanie, ktoré vyhovuje silným, ale poškodzuje nielen ekonomiku, ale aj konkrétne rodiny," vyhlásil Figeľ.
V prípade reštrukturalizácie Váhostavu-SK sa objavilo päť schránkových firiem. "Veľmi to smrdí podvodom. Nenecháme to tak. Je vážne podozrenia, že vo výbore veriteľov boli firmy, ktoré tam nemajú čo robiť. A že tieto firmy odlievajú štátne platby do exotických destinácií, aby firma Váhostav-SK nemala z čoho platiť malých, slabých. Ale tých lukratívnych vyplácali obratom," povedal Figeľ.
Šéf KDH sa zároveň ohradil voči kritike zo strany premiéra Roberta Fica (Smer-SD). Ten poukázal na to, ako sa vysúťažili ceny diaľnic za vlády Ivety Radičovej, v ktorej bol Figeľ ministrom dopravy. Ako príklad Fico uviedol projekt D1 Dubná Skala-Turany, ktorý bol podpísaný v roku 2011.
Podľa Fica štátna expertíza ukázala, že predpokladaná hodnota zákazky je 334,7 milióna eur, ale projekt bol nakoniec vysúťažený za 137,8 milióna eur. "Rozdiel je takmer 60 %. Takýto tlak vyvíjal vtedajší minister dopravy Ján Figeľ na stavebné firmy, aby preukázal politicky, že počas našej prvej vlády boli tendre predražené," povedal premiér.
"Môžem premiéra ubezpečiť, že som o cenách nerokoval a ani to nie je úloha politikov. Nikoho som nenútil. Politici nemajú čo určovať ceny. Majú vytvárať konkurenčné prostredie, ono vygeneruje reálne ceny," reagoval Figeľ. Ficovu kritiku považuje za nepriame priznanie toho, že Ficova prvá vláda určovala ceny diaľnic politicky a nie cez transparentné súťaže. Podľa Figeľa sa Fico usvedčil aj z toho, že víťazi tendrov boli za prvej jeho vlády viac-menej vybraní vopred.
V súvislosti so štátnou expertízou Figeľ uviedol, že ak by mala platiť Ficova logika, potom by mal premiér odvolať ministra dopravy Jána Počiatka. Poukázal na prípad úseku s tunelom Višňové. "Štátna expertíza predpokladala maximálnu cenu 900 miliónov eur. Minister Počiatek po našej súťaži súhlasil so 410 miliónmi eur. Ak by Robert Fico bol konzistentný v tom, čo hovorí, odvolal by ministra Počiatka. Veď cena je oproti expertíze nižšia o 55 %," zdôraznil Figeľ.
Zároveň uviedol, že ak by Smeru-SD išlo skutočne o ochranu subdodávateľov už mohol platiť zákon, ktorý by ich chránil pred podvodným konaním veľkých firiem. KDH totiž podľa Figeľa už štyrikrát predkladala zákon o ochrane subdodávateľov, no Smer-SD ho nepodporil. Teraz prichádza s opatreniami podľa Figeľa preto, že je rok pred voľbami.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR