|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. apríla 2014
KDH chce dať vodičom bez technickej a emisnej kontroly čas na nápravu
Vodiči, ktorí si nesplnili svoju povinnosť a ich vozidlo nemá platnú technickú (STK) a emisnú kontrolu (EK), by od septembra nemuseli dostať pokutu 332 eur hneď. ...
Zdieľať
Ján Hudacký Foto: FOTO TASR/Milan Kapusta
Bratislava 19. apríla (TASR) - Vodiči, ktorí si nesplnili svoju povinnosť a ich vozidlo nemá platnú technickú (STK) a emisnú kontrolu (EK), by od septembra nemuseli dostať pokutu 332 eur hneď. Opoziční poslanci z KDH Pavol Zajac a Ján Hudacký v novele zákona o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách navrhujú, aby pokute predchádzala 30-dňová lehota na nápravu.Ak právna norma, ktorou sa začne plénum NR SR zaoberať na májovej schôdzi prejde v navrhovanej podobe, majiteľovi auta najskôr príde upozornenie, že mu uplynula lehota platnosti technickej alebo emisnej kontroly. Ak by do 30 kalendárnych dní nepredložil príslušnému okresnému úradu platný doklad o vykonaní týchto kontrol, potom by mohol úrad začať správne konanie o uložení pokuty 166 eur za každú kontrolu a vozidlo.
Podľa informácií z ministerstva dopravy je na Slovensku až 150.000 áut bez platnej STK a EK. "V podstate chceme dať všetkým týmto majiteľom vozidiel druhú šancu a zároveň zaviesť štandard, že najprv vám z úradu príde upomienka. Ak do 30 dní nezareagujete, tak až potom vám úrad bude môcť uložiť pokutu," vysvetlil Zajac.
Primárnou úlohou štátu by totiž podľa Hudackého nemalo byť striehnutie na každé zaváhanie alebo zábudlivosť svojich občanov, ale to, aby po našich cestách chodili vozidlá vo vyhovujúcom technickom stave. "V súkromnej sfére, v poisťovníctve alebo v bankovníctve, je normálne, že vám najprv príde upomienka a až potom nastupujú sankcie. Chceme, aby takýto štandard platil aj pre štátne inštitúcie," podotkol.
Ilustračné foto Foto: TASR / Pavol Ďurčo
KDH pripomína, že do roku 2011 mohli byť pokutovaní vodiči motorových vozidiel bez platnej STK alebo EK iba vtedy, ak ich pri jazde vozidlom zastavili policajti. Novelizácia zákona, ktorá vstúpila do účinnosti 1. februára 2012, umožňuje v rámci správneho konania sankcionovať majiteľov vozidiel aj obvodným úradom dopravy. Pokuta môže byť uložená za každé vozidlo a za každú kontrolu bez ohľadu na to, či je vozidlo prevádzkované alebo je dlhodobo zaparkované v garáži či stodole.
Pravidelnú technickú a emisnú kontrolu totiž musí v presne stanovených lehotách absolvovať každé vozidlo, ktoré je prihlásené do evidencie vozidiel, a to bez ohľadu na to, či reálne jazdí alebo nie. Táto povinnosť vyplýva z predpisov Európskej únie a na Slovensku platí od marca 2005. Lehoty kontrol sa odvíjajú od dátumu prvej evidencie vozidla.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR