|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. apríla 2018
Každý piaty Slovák si kúpi ďalšie auto tej istej značky
Každý piaty Slovák si kúpi svoje ďalšie vozidlo tej istej značky, ako mal aj predtým. Priemerná vernosť značke sa v slovenských autocentrách AAA AUTO vlani ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Štefan Puškáš
Bratislava 18. apríla (TASR) - Každý piaty Slovák si kúpi svoje ďalšie vozidlo tej istej značky, ako mal aj predtým. Priemerná vernosť značke sa v slovenských autocentrách AAA AUTO vlani pohybovala nad úrovňou 20 %. Zo všetkých štyroch krajín, kde sieť pôsobí, sú najvernejší svojej značke Česi. Naopak najmenej motoristov, ktorí si kúpili tú istú značku auta, akú predávali, je v Poľsku. Rovnakú značku vozidla si tu zaobstaralo iba 14 % zákazníkov.
Na Slovensku je dlhodobo najžiadanejšou značkou medzi "jazdenkami" Škoda zo susednej Českej republiky. Každý tretí zákazník, ktorý prišiel do autocentier AAA AUTO so škodovkou, si zaobstaral opäť vozidlo tejto značky. "Škodovka má u slovenských zákazníkov, rovnako ako aj u českých, v podstate neotrasiteľnú pozíciu. Ľudia ju vnímajú ako kvalitnú a rokmi preverenú značku a pri kúpe novšieho vozidla sú veľmi konzervatívni," hovorí Petr Vaněček, prevádzkový riaditeľ siete autocentier AAA AUTO.
Škodovka vedie štatistiky aj v Českej republike. Tam si vozidlá domácej výroby opätovne kúpi takmer každý druhý zákazník. V Poľsku už ale majú preferencie odlišné. Škoda je až na štvrtom mieste, prvú pozíciu si drží Volkswagen. V Maďarsku sú ľudia najvernejší značke Suzuki, ktorá ako jediná prekonala vernostnú hranicu 30 %.
Na opačnom konci rebríčka sa objavujú značky Seat, Hyundai a Fiat. Na Slovensku si tieto tri značky znova vybralo menej ako 10 % zákazníkov.
"V podstate rovnaké výsledky, okrem značky Hyundai, sme zaznamenali aj v Českej republike. V Maďarsku desaťpercentnú hranicu neprekročili štyri značky a v Poľsku dokonca šesť značiek. V oboch prípadoch sa jednalo o autá francúzskej a ázijskej výroby," dopĺňa Vaněček.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR