|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. februára 2018
Kávu v novej kaviarni v Tokiu pripravuje a podáva robot
Robotický barista Sawayer pripravuje kávu v kaviarni s názvom Zvláštna kaviareň 2. februára 2018 v Tokiu.
Zdieľať
Robotický barista Sawayer pripravuje kávu v kaviarni s názvom Zvláštna kaviareň 2. februára 2018 v Tokiu. Foto: TASR/AP
Tokio 2. februára (TASR) - V Japonsku majú novú, robotizovanú kaviareň, kde si zákazníci môžu vychutnávať prekvapkávanú kávu, pripravenú a naservírovanú robotom. Informovala o tom v piatok agentúra AP.Robot-barista menom Sawyer "nastúpil do práce" tento týždeň - objavil sa v kaviarni Henna Cafe v komerčnej a nákupnej štvrti Šibuja v centre japonskej metropoly Tokio. Názov predajne v japončine znamená "Čudná kaviareň".
Robot s jediným ramenom nasníma lístok zakúpený v predajnom automate, zákazníka pozdraví a privíta a vyhlási, že urobí pohárik kávy, ktorá chutí lepšie než tá pripravená človekom.
Robotický barista Sawayer pripravuje kávu v kaviarni s názvom Zvláštna kaviareň 2. februára 2018 v Tokiu. Foto: TASR/AP
"Dáte si lahodnú kávu?" spýta sa barista zdvorilo a dodá: "Urobím vám jednu lepšie, než tunajší ľudia."
Robot zomelie kávové zrná, naplní nimi filter a zaleje pohárik horúcou vodou - dokáže to naraz pre piatich zákazníkov. Pohárik filtrovanej, prekvapkávanej kávy stojí 320 jenov (asi 2,40 eura) a príprava trvá niekoľko minút.
Sawyer vie narábať aj s prístrojom na prípravu šiestich ďalších horúcich nápojov vrátane capuccina, horúcej čokolády a zeleného čaju latte.
Zákazníci, väčšinou mladí muži, si ho fotografujú smartfónmi, kým čakajú v rade.
Prevádzkovateľ kaviarne, cestovná kancelária H.I.S., tvrdí, že robot môže zvýšiť produktivitu práce, pričom zákazníkov aj zabáva.