|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. marca 2012
Kauza kradnutia benzínu sa skončila, skutok sa nestal
Benzín zo služobných automobilov v Národnej rade (NR) SR šoféri podpredsedov parlamentu nekradli, rozhodla polícia. V máji 2011 sa na ňu obrátil vtedajší predseda parlamentu Richard Sulík ...
Zdieľať
BRATISLAVA 5. marca (WEBNOVINY) - Benzín zo služobných automobilov v Národnej rade (NR) SR šoféri podpredsedov parlamentu nekradli, rozhodla polícia.
V máji 2011 sa na ňu obrátil vtedajší predseda parlamentu Richard Sulík a bývalý kancelár Michal Nižňan (obaja SaS), svorne tvrdili, že šoféri benzín kradnú, pretože automobily vždy vykazovali spotrebu na maximálnej povolenej úrovni - 19,5 litra na sto kilometrov. Tvrdili, že kancelárii parlamentu tým vznikla škoda vyše 38-tisíc eur.
Polícia tvrdí, že na začatie trestného stíhanie nie je dôvod, keďže vodiči čerpali dávku v norme, ako ju s platnosťou od 1. decembra 2009 stanovil predchádzajúci šéf kancelárie Viktor Stromček (nominant Smeru-SD). Nižňan neskôr normu znížil na 14,5 litra. Policajti vypočuli jedenástich vodičov, tí odmietli, že by parlament okrádali.
"Jazdili vždy podľa potreby podpredsedov NR SR a tomu prispôsobovali aj tankovanie PHM. Na základe požiadaviek podpredsedov NR SR jazdili vo vysokých rýchlostiach nad 200 km/h, aby bolo možné stihnúť pracovné stretnutie," napísali policajti v rozhodnutí, ktoré agentúre SITA poskytol súčasný šéf kancelárie Andrej Kramár (nominant KDH). Vyšetrovateľ v preverovaných dokumentoch narazil aj na isté nezrovnalosti, tie však nepreukazujú, že by vodiči kradli benzín.
Vozidlá ústavných činiteľov sa podľa polície zaťažujú viac, ako sú bežné požiadavky na prevádzku. "Vozidlo má povolenie od MV SR jazdiť v maximálnych konštrukčných rýchlostiach, taktiež teplotu v interiéri vozidla pre zachovanie luxusu ústavných činiteľov je potrebné neustále udržiavať zapnutou klimatizáciou," uvádza sa v rozhodnutí.
Nižňan je presvedčený, že napriek policajnému záveru sa pohonnými hmotami plytvalo. Poukázal pritom na skutočnosť, že po tom, čo znížil normu na spotrebu palív, spotreba okamžite klesla.
V máji 2011 sa na ňu obrátil vtedajší predseda parlamentu Richard Sulík a bývalý kancelár Michal Nižňan (obaja SaS), svorne tvrdili, že šoféri benzín kradnú, pretože automobily vždy vykazovali spotrebu na maximálnej povolenej úrovni - 19,5 litra na sto kilometrov. Tvrdili, že kancelárii parlamentu tým vznikla škoda vyše 38-tisíc eur.
Polícia tvrdí, že na začatie trestného stíhanie nie je dôvod, keďže vodiči čerpali dávku v norme, ako ju s platnosťou od 1. decembra 2009 stanovil predchádzajúci šéf kancelárie Viktor Stromček (nominant Smeru-SD). Nižňan neskôr normu znížil na 14,5 litra. Policajti vypočuli jedenástich vodičov, tí odmietli, že by parlament okrádali.
"Jazdili vždy podľa potreby podpredsedov NR SR a tomu prispôsobovali aj tankovanie PHM. Na základe požiadaviek podpredsedov NR SR jazdili vo vysokých rýchlostiach nad 200 km/h, aby bolo možné stihnúť pracovné stretnutie," napísali policajti v rozhodnutí, ktoré agentúre SITA poskytol súčasný šéf kancelárie Andrej Kramár (nominant KDH). Vyšetrovateľ v preverovaných dokumentoch narazil aj na isté nezrovnalosti, tie však nepreukazujú, že by vodiči kradli benzín.
Vozidlá ústavných činiteľov sa podľa polície zaťažujú viac, ako sú bežné požiadavky na prevádzku. "Vozidlo má povolenie od MV SR jazdiť v maximálnych konštrukčných rýchlostiach, taktiež teplotu v interiéri vozidla pre zachovanie luxusu ústavných činiteľov je potrebné neustále udržiavať zapnutou klimatizáciou," uvádza sa v rozhodnutí.
Nižňan je presvedčený, že napriek policajnému záveru sa pohonnými hmotami plytvalo. Poukázal pritom na skutočnosť, že po tom, čo znížil normu na spotrebu palív, spotreba okamžite klesla.