|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Kaufland zavádza ekologické prepravky v predajniach po celej Európe
Kaufland zavádza ekologické prepravky v predajniach po celej Európe
Zdieľať
Kaufland zavádza ekologické prepravky v predajniach po celej Európe Foto: Kaufland
Bratislava 15. apríla (OTS) - Spoločnosť Kaufland pokračuje v stratégii trvalej udržateľnosti a z jednorazových kartónov pre ovocie a zeleninu prechádza na prepravky s viacnásobným použitím vo všetkých svojich európskych predajniach. Už od roku 2003 mohli nájsť zákazníci Kauflandu v Nemecku ovocie a zeleninu v zelených prepravkách firmy Euro-pool-System (EPS). Na Slovensku sa začali používať v roku 2015 a od konca roka 2018 sú zelené prepravky od spoločnosti EPS štandardným balením pre väčšinu ovocia a zeleninu vo všetkých predajniach Kaufland v Európe.„Vypočítali sme, že vďaka zavedeniu týchto prepraviek sme minulý rok znížili produkciu CO2 o približne 35 000 t ročne. Vďaka krajinám, ktoré pribudli, môžeme „usporiť“ za rok 2019 okolo 42 000 t CO2,“ zdôrazňuje Lucia Langová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland.
V praxi to znamená, že ovocie a zelenina sa bude nachádzať počas celého logistického procesu od distribútora po umiestnenie v predajni len v jednej prepravke, a to v ekologickej zelenej od EPS. Dôjde tak k významnému obmedzeniu používania jednorazových kartónov v reťazci. „Vďaka celoeurópskej spolupráci dokážeme enormne zvýšiť udržateľnosť logistického procesu v spoločnosti Kaufland,“ uvádza Langová a dodáva: „vyhneme sa tiež dodatočnému znehodnoteniu balení a zároveň chránime prírodné zdroje.“
Kolobeh EPS prepraviek a Smart Return Logistics
Spoločnosť EPS poskytne čisté prepravky dodávateľovi, ktorý ich naplní ovocím a zeleninou. Produkty zostanú v týchto prepravkách až po ich umiestnenie na predajňu. Prázdne prepravky sa pošlú späť do logistického centra, kde ich EPS a prepraví do jedného zo 70 servisných EPS centier v Európe. V servisných centrách sú prepravky čistené podľa najprísnejších predpisov a následne sú znovu začlenené do obehu.
Od 1. marca bude vďaka zavedeniu Smart Return Logistics odovzdávací proces zreteľne jednoduchší. Nebude nutné už triediť prepravky a navyše budú označené QR-kódom kvôli zabezpečeniu transparentného procesu odovzdávania. Smart Return Logistic podporuje nielen sledovateľnosť prepraviek, ale taktiež odbremeňuje zamestnancov Kauflandu od ich triedenia.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR