|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 18.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Sláva, Slávka
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. januára 2011
Kasal má radiť ČD Cargu v prípadnej fúzii s Cargo Slovakia
Bývalý politik českých ľudovcov Jan Kasal má radiť spoločnosti ČD Cargo, ktorá je dcérskou firmou Českých drah, pri jej snahe fúzovať so Železničnou ...
Zdieľať
Jan Kasal Foto: vysocina-news.czBRATISLAVA/PRAHA 11. januára (WEBNOVINY) - Bývalý politik českých ľudovcov Jan Kasal má radiť spoločnosti ČD Cargo, ktorá je dcérskou firmou Českých drah, pri jej snahe fúzovať so Železničnou spoločnosťou Cargo Slovakia. Informoval o tom v utorok server Českápozice.cz. ČD Cargo podľa tohto zdroja stavil na Kasala preto, že má veľmi dobré vzťahy so slovenským ministrom dopravy a predsedom KDH Jánom Figeľom. Kasal by mal získať funkciu zástupcu riaditeľa zahraničného oddelenia ČD Cargo. Vyplýva to z informácií, ktoré český portál získal z ministerstva dopravy. "To, že budem pracovať v ČD Cargo, je jedna z možností. O spomenutom poste či o inej riadiacej funkcii v tejto firme zatiaľ nepadla reč,“ povedal Kasal pre server minulý týždeň. V súčasnosti je poradca pre legislatívu námestníka ministra dopravy a štátneho tajomníka rezortu Radka Šmerdu. Ten je síce nestraník, ale má úzke väzby na bývalých politikov ľudovcov.
Súčasný český minister dopravy Vít Bárta by teraz rád dokončil spojenie podnikov ČD Cargo a Cargo Slovakia a na základe dohody premiérov Petra Nečasa a Donalda Tuska z novembra minulého roka usiluje o podobnú fúziu s poľským štátnym železničným nákladným dopravcom PKP Cargo.
Spojenie českého a slovenského železničného nákladného dopravcu sa pripravuje už od roku 2007. Bývalí premiéri oboch krajín Mirek Topolánek a Robert Fico oznámili v auguste 2008 na spoločnej tlačovej konferencii, že Česká republika a Slovensko by mali mať rovnocenný podiel v česko-slovenskom podniku pre nákladnú železničnú dopravu. Niektorí odborníci a politici však kritizovali plán, že nerovnako veľké a významné spoločnosti, lebo ČD Cargo je približne dvakrát väčšie, majú fúzovať v rovnomernom pomere.
Cieľom bolo vybudovať spoločný podnik v priestore medzi Ruskom a Nemeckom, lenže k fúzii nakoniec nedošlo kvôli pádu vlády Mirka Topolánka. "Ja som to nestihol, na ostatné sa spýtajte nástupcov,“ povedal pre server minister dopravy bývalej Topolánkovej vlády Aleš Řebíček. Gustav Slamečka, šéf rezortu dopravy v bývalej úradníckej vláde Jana Fischera tvrdí, že dôvod nedokončenej fúzie treba hľadať v mandáte úradníckej vlády. "V čase, keď bol premiérom Jan Fischer, sa neuskutočnili žiadne predaje či iné významné pohyby štátneho majetku,“ informoval pre server Českápozice.cz exminister dopravy Slamečka s tým, že vtedy bolo na Slovensku pred voľbami.
ČD Cargo by namiesto zvažovaného spojenia s poľskými železnicami mohlo radšej spolupracovať so slovenskou stranou, pretože z pohľadu tovarových tokov to má väčšiu logiku. Vyplýva to z vyjadrenia hovorcu ZSSK Cargo Martina Halandu začiatkom tohto roka. "Tovarové toky v našom regióne prúdia najmä z Ruska a Ukrajiny smerom do Nemecka a opačne. Tu preto treba hľadať subjekty, ktoré by mohli mať záujem na spolupráci. V zmysle spomínaných trás tovarových tokov je preto logická úvaha o bližšej spolupráci medzi českou a slovenskou stranou," uviedol pre agentúru SITA Halanda. Podľa neho však ide o strategické rozhodnutie, ktoré nie je v rukách manažmentu spoločnosti, ale jej akcionára, ktorým je štát prostredníctvom Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. "ZSSK Cargo je ochotné sa podieľať na akomkoľvek zmysluplnom projekte, ktorý pomôže zvýšiť objemy prepravy v našej spoločnosti a teda prispieť k jej ozdraveniu," dodal Halanda.
Ministerstvo dopravy vo svojom stanovisku k možnému zlučovaniu železničných nákladných prepravcov uviedlo, že vychádza z programového vyhlásenia vlády, kde sa vláda zaviazala prijať opatrenia na revitalizáciu železničných spoločností. "V železničnej nákladnej doprave vytvoríme podmienky na vstup silného strategického investora do Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a. s. s cieľom zabezpečiť jeho konkurencieschopnosť na liberalizovanom trhu EÚ," informoval agentúru SITA hovorca ministra dopravy Martin Krajčovič.
Česká vláda uvažuje o zlúčení ČD Cargo s väčším poľským konkurentom PKP Cargo. O najambicióznejšom projekte na stredoeurópskych železniciach informoval denník Mladá Fronta Dnes (MFD) 4. januára. Možným zlúčením sa už zaoberá spoločná česko-poľská pracovná skupina, citoval denník námestníka ministra dopravy Jakuba Hodinářa. O detailoch projektu má česká strana diskutovať s poľským ministrom dopravy, ktorý tento mesiac pricestuje do Prahy.
Spojenie českého a slovenského železničného nákladného dopravcu sa pripravuje už od roku 2007. Bývalí premiéri oboch krajín Mirek Topolánek a Robert Fico oznámili v auguste 2008 na spoločnej tlačovej konferencii, že Česká republika a Slovensko by mali mať rovnocenný podiel v česko-slovenskom podniku pre nákladnú železničnú dopravu. Niektorí odborníci a politici však kritizovali plán, že nerovnako veľké a významné spoločnosti, lebo ČD Cargo je približne dvakrát väčšie, majú fúzovať v rovnomernom pomere.
Cieľom bolo vybudovať spoločný podnik v priestore medzi Ruskom a Nemeckom, lenže k fúzii nakoniec nedošlo kvôli pádu vlády Mirka Topolánka. "Ja som to nestihol, na ostatné sa spýtajte nástupcov,“ povedal pre server minister dopravy bývalej Topolánkovej vlády Aleš Řebíček. Gustav Slamečka, šéf rezortu dopravy v bývalej úradníckej vláde Jana Fischera tvrdí, že dôvod nedokončenej fúzie treba hľadať v mandáte úradníckej vlády. "V čase, keď bol premiérom Jan Fischer, sa neuskutočnili žiadne predaje či iné významné pohyby štátneho majetku,“ informoval pre server Českápozice.cz exminister dopravy Slamečka s tým, že vtedy bolo na Slovensku pred voľbami.
ČD Cargo by namiesto zvažovaného spojenia s poľskými železnicami mohlo radšej spolupracovať so slovenskou stranou, pretože z pohľadu tovarových tokov to má väčšiu logiku. Vyplýva to z vyjadrenia hovorcu ZSSK Cargo Martina Halandu začiatkom tohto roka. "Tovarové toky v našom regióne prúdia najmä z Ruska a Ukrajiny smerom do Nemecka a opačne. Tu preto treba hľadať subjekty, ktoré by mohli mať záujem na spolupráci. V zmysle spomínaných trás tovarových tokov je preto logická úvaha o bližšej spolupráci medzi českou a slovenskou stranou," uviedol pre agentúru SITA Halanda. Podľa neho však ide o strategické rozhodnutie, ktoré nie je v rukách manažmentu spoločnosti, ale jej akcionára, ktorým je štát prostredníctvom Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. "ZSSK Cargo je ochotné sa podieľať na akomkoľvek zmysluplnom projekte, ktorý pomôže zvýšiť objemy prepravy v našej spoločnosti a teda prispieť k jej ozdraveniu," dodal Halanda.
Ministerstvo dopravy vo svojom stanovisku k možnému zlučovaniu železničných nákladných prepravcov uviedlo, že vychádza z programového vyhlásenia vlády, kde sa vláda zaviazala prijať opatrenia na revitalizáciu železničných spoločností. "V železničnej nákladnej doprave vytvoríme podmienky na vstup silného strategického investora do Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a. s. s cieľom zabezpečiť jeho konkurencieschopnosť na liberalizovanom trhu EÚ," informoval agentúru SITA hovorca ministra dopravy Martin Krajčovič.
Česká vláda uvažuje o zlúčení ČD Cargo s väčším poľským konkurentom PKP Cargo. O najambicióznejšom projekte na stredoeurópskych železniciach informoval denník Mladá Fronta Dnes (MFD) 4. januára. Možným zlúčením sa už zaoberá spoločná česko-poľská pracovná skupina, citoval denník námestníka ministra dopravy Jakuba Hodinářa. O detailoch projektu má česká strana diskutovať s poľským ministrom dopravy, ktorý tento mesiac pricestuje do Prahy.