|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. decembra 2012
Kapitán Suchoja pred tragickou haváriou vypol navigáciu
Príčinou májového nárazu ruského komerčného lietadla Suchoj Superjet do svahu indonézskej sopky bolo kapitánovo ignorovanie navigačného systému, ktorý niekoľkokrát varoval posádku pred ...
Zdieľať
MOSKVA 18. decembra (WEBNOVINY) - Príčinou májového nárazu ruského komerčného lietadla Suchoj Superjet do svahu indonézskej sopky bolo kapitánovo ignorovanie navigačného systému, ktorý niekoľkokrát varoval posádku pred nebezpečenstvom.
Kapitán ho však vypol, keďže si myslel, že ide o chybu. Taký je záver v utorok zverejnenej vyšetrovacej správy o okolnostiach tragédie, ktorá si vyžiadala 45 obetí.
Správa poukazuje na záznamy z čiernych skriniek, ktoré zachytili varovanie systému o približujúcom sa horskom masíve.
Kapitán a jeho posádka však nevenovali letu ani systému dostatočnú pozornosť a pokračovali v nedostatočnej letovej výške. Správa však konštatuje aj pochybenie letovej kontroly, ktorá nemala dovoliť lietadlu zostúpiť do nebezpečnej výšky a navyše si neskoro všimla, že lietadlo zmizlo z radarov.
Nový typ ruského lietadla Suchoj Superjet 100 so 45 ľuďmi na palube v máji narazil do svahu indonézskej neaktívnej sopky Salak. Stalo sa tak počas predvádzacieho letu stroja, ktorým chcela spoločnosť Suchoj konkurovať moderným lietadlám zahraničných výrobcov.
Rusi údajne pracovali aj s teóriou, že za tragédiou mohla byť americká priemyselná sabotáž a poukazovali na prítomnosť americkej základne na indonézskom letisku v Jakarte.
Kapitán ho však vypol, keďže si myslel, že ide o chybu. Taký je záver v utorok zverejnenej vyšetrovacej správy o okolnostiach tragédie, ktorá si vyžiadala 45 obetí.
Správa poukazuje na záznamy z čiernych skriniek, ktoré zachytili varovanie systému o približujúcom sa horskom masíve.
Kapitán a jeho posádka však nevenovali letu ani systému dostatočnú pozornosť a pokračovali v nedostatočnej letovej výške. Správa však konštatuje aj pochybenie letovej kontroly, ktorá nemala dovoliť lietadlu zostúpiť do nebezpečnej výšky a navyše si neskoro všimla, že lietadlo zmizlo z radarov.
Nový typ ruského lietadla Suchoj Superjet 100 so 45 ľuďmi na palube v máji narazil do svahu indonézskej neaktívnej sopky Salak. Stalo sa tak počas predvádzacieho letu stroja, ktorým chcela spoločnosť Suchoj konkurovať moderným lietadlám zahraničných výrobcov.
Rusi údajne pracovali aj s teóriou, že za tragédiou mohla byť americká priemyselná sabotáž a poukazovali na prítomnosť americkej základne na indonézskom letisku v Jakarte.