|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. júna 2016
KANDIDATÚRA: Takto si budúcnosť SZĽH predstavuje Tibor Turan
Na archívnej snímke Tibor Turan.
Zdieľať
Na archívnej snímke Tibor Turan. Foto: TASR
Bratislava 9. júna (TASR) - Kandidát na prezidenta Slovenského zväzu ľadového hokeja (SZĽH) Tibor Turan predstavil vo štvrtok svoj volebný program. Postavil ho na šiestich oporných bodoch, v ktorých sa venuje mládeži a jej projektom, všetkým domácim súťažiam, zlepšeniu infraštruktúry či imidžu hokeja. Jediným jeho protikandidátom v boji o stoličku zväzového prezidenta bude súčasný člen Výkonného výboru Martin Kohút. Voľba prebehne 16. júna na mimoriadnom kongrese. TASR zaslal volebný program Tibor Turan.
Program Tibora Turana, kandidáta na prezidenta SZĽH:
1. MLÁDEŽ
- Atraktívny a úspešný projekt "Korčuľuje celé Slovensko" nahradil v sezóne 2015/2016 projekt s názvom "Deti na hokej", ktorý bol pozitívne hodnotený nielen klubmi ale aj rodičmi. Navštívil 23 miest na Slovensku, zapojilo sa do neho 2571 detí, z ktorých 301 sa hokeju venuje aj naďalej (12%). V projekte treba pokračovať a rozšíriť ho aj do iných miest.
- Športové hokejové triedy (ŠHT) – len 7 hokejových klubov z existujúcich hokejových klubov spĺňa kritéria športových hokejových tried. Potrebujeme vytvoriť viac hokejových tried v kategóriách od 5. do 6. ročníka (mladší žiaci), 7. a 8. ročníka (starší žiaci), 9. ročníka (kadeti). Nová celoslovenská súťaž kategória "kadeti" má za úlohu zvýšiť kvalitu a zatraktívniť hokej. Športové triedy musia byť pre deti a rodičov atraktívne nielen hokejom, ale aj kvalitným vzdelaním, ktoré hráči budú vedieť využiť v živote, aj keby sa hokeju v budúcnosti nevenovali profesionálne.
- V spolupráci s vybranými mestami vytvoriť denné Hokejové akadémie v štyroch mestách a s dvoma ľadovými plochami pre akadémiu v každom meste. Uvažovať nad zvýšením dotácie počtu hodín športovej prípravy z 11,5 na 17 hodín (týždenne) tak, aby deti a mládež mali viac priestoru na hranie samotného hokeja na ľade.
- Úprava modelu súťaží s pridaním počtu turnajov pre nižšie vekové kategórie, aby deti mali lepšiu motiváciu, čo povedie k tomu, že sa ich viac bude venovať hokeju.
- Vytvorenie Hokejových akadémii (bývalé Centrá talentovanej mládeže - CTM) pre kategóriu dorast a juniori v spolupráci s Vyššími územnými celkami a v súlade so Zákonom o športe a legislatívou SZĽH
- Na podporovanie mládeže využívať združené finančné prostriedky od klubu a jeho sponzorov, miest, VÚC, SZĽH a MŠVVaŠ SR tak, aby sa hokej stal pre rodičov finančné dostupný a aby sa mu venovali aj deti z rodín, ktoré by inak na to nemali finančné prostriedky. Hokej musí byť dostupný šport a nie elitná záležitosť pre vybrané deti.
- Jednotné zmluvy - pre všetky kategórie hráčov a uplatňovanie definície "talentovaný športovec" podľa nového Zákona o športe. Hráčom to vytvorí lepšie podmienky na prípravu a klubom sa oplatí viac investovať do výchovy hráčov, pretože budú mať možnosť v budúcnosti za hráčov získať aj financie.
- Vzdelávanie – nevyhnutné pre všetkých, ktorí v hokeji pracujú. Príprava aktuálnych vzdelávacích programov pre trénerov, hráčov, rodičov, rozhodcov, zdravotníkov, funkcionárov, ale aj ostatných, ktorí pri výchove hokejovej mládeže pôsobia. Potrebujeme pri mládeži viac trénerov s najvyššou kvalifikáciou.
- Výmenné stáže trénerov – SZĽH bude organizovať a financovať stáže pre trénerov v krajinách, kde je vyššia a kvalitnejšia úroveň práce s mládežou ako u nás.
2. AMATÉRSKA A POLOPROFESIONÁLNA SÚŤAŽ (II. liga, I. loiga)
- Amatérske a poloprofesionálne kluby sú podhubím nášho hokeja, kde vzniká množstvo talentov, ktoré prechádzajú do profesionálnych klubov. Nižším súťažiam a klubom treba venovať rovnakú pozornosť ako klubom v extralige.
- Zjednotiť a zreálniť hodnoty v rámci odstupného za hráčov, aby kluby z nižších súťaží neprichádzali takmer zadarmo o hráčov, ktorých vychovávajú. Kluby musia byť motivované pracovať s mládežou.
- Vytvoriť na SZĽH oddelenie, ktoré bude klubom v nižších súťažiach poskytovať servis v oblasti legislatívy, výkladu zákonov, predpisov a stanov. Menšie kluby nemajú financie a kapacitu na to, aby si dokázali so všetkým poradiť sami.
- Vtiahnuť mestá do aktívnej spolupráce pri rozvoji hokeja. Úloha primátorov a samosprávy je pri amatérskych a poloprofesionálnych kluboch nezastupiteľná.
- Pokračovať vo finančnej pomoci - pre I. ligu – 100.000 eur, pre II. ligu - finančne motivovať kluby, ktoré majú mládežnícke družstvá.
3. PROFESIONÁLNA SÚŤAŽ (extraliga)
- Legislatívne nastaviť hráčske zmluvy a prispôsobiť ich novému Zákonu o športe. SZĽH musí iniciovať dohodu klubov.
- Zosúladiť fungovanie zmlúv, pravidiel a finančných tokov v hokeji s novým zákonom o športe z roku 2016.
- Viac angažovať primátorov do hokeja tak, ako v prípade amatérov a poloprofesionálov, pretože mestá sú v mnohých prípadoch najväčšími sponzormi hokeja.
- Spolupracovať s Hráčskou asociáciou tak, aby hráči mali dôstojnú pozíciu v slovenskom hokeji a mohli ovplyvňovať jeho ďalší vývoj.
- Bojovať za každý klub a predchádzať zániku klubov komunikáciou na úrovni klub + Pro-hokej + SZĽH + sponzor + mesto. Problémami klubov sa zaoberať ihneď ako vzniknú, keď je ešte čas ich riešiť.
4. REPREZENTÁCIA (15, 16, 17, 18, 20, do 23, A, ženy 18, ženy)
- Využiť skúsenosti hráčov z NHL a z Európy pri reprezentačných výberoch, začleniť a vtiahnuť ich do aktívnej spolupráce a pozitívne tak motivovať hráčov v tímoch.
- Urobiť z reprezentácie Slovenska projekt nielen na niekoľko prípravných turnajov a na MS, ale využiť potenciál reprezentantov na podporu záujmu o hokej medzi mládežou a deťmi.
- Reprezentovať vlasť musí byť cťou a reprezentanti musia byť vzormi, ktorým sa budú chcieť deti a mládež podobať
- Pokračovať v projektoch SR "18", "20", projekt "Ženy"
- Organizáciu MS "18" 2017 Poprad – Spišská Nová Ves , MS "A" 2019 Bratislava – Košice využiť na pritiahnutie detí a mládeže k hokeju.
5. MARKETING, EKONOMIKA, PROJEKTY A IMIDŽ HOKEJA
- Nový Zákon o športe nám prinesie viac peňazí do mládeže, ale pre profesionálny šport má skôr zaťažujúci a ohrozujúci vplyv na ich činnosť. Je potrebné pracovať na pozmeňovacích návrhoch zákona o športe v oblasti financovania profesionálneho športu v spolupráci s inými športovými zväzmi.
- Zaviesť úplnú transparentnosť do hospodárenia SZĽH. Verejnosť má právo poznať zmluvy, ktoré podpisuje SZĽH a aj to, na čo vynakladá financie.
- Zakopať "vojnovú sekeru" v slovenskom hokeji a ukončiť "blbú náladu". Musíme začať všetci ťahať za jeden povraz, lebo v takejto situácii sponzorov nezískame.
- Vytvoriť špeciálne možnosti prezentácie pre sponzorov tak, aby sa nám podarilo získať viac peňazí na podporu mládežníckeho hokeja.
- Hokej je fenomén a má možnosť významne vplývať na verejnú mienku. Preto navrhujem vytvoriť špeciálne projekty (kampane) na niekoľko zásadných oblastí:
- využitie hokeja na oblasť prevencie kriminality a predchádzanie sociálne nepriaznivej situácie
- propagovanie charity a benefičných akcií v rámci aktivít v slovenskom hokeji
- podpora športovania detí v zmysle tézy "odlož mobil a zober hokejku"
- propagácia dobrovoľníctva, ktoré na Slovensku výrazne zaostáva za Európou, pričom dobrovoľníctvo je prakticky využiteľné pri rozvoji hokeja
- podpora spolupráce s mestami a samosprávou tak, aby mestá boli hrdé na svoje hokejové kluby a považovali ich za neoddeliteľnú súčasť komunity.
- Spolupráca s Antidopingovou agentúrou a IIHF pri boji s dopingom. Zamerať sa na prevenciu užívania zakázaných látok.
6. ŠTADIÓNY A ĽADOVÉ PLOCHY
- Obnova starých zimných štadiónov - tak, ako sa stalo v prípade futbalových štadiónov, začať urýchlene rokovať so štátom, aby sa podobná investícia uskutočnila aj pri hokejových štadiónoch.
- Vybudovanie nových ľadových plôch a zimných štadiónov v mestách, kde je potrebné zvýšiť kapacitu existujúcich plôch alebo v mestách, kde neexistuje krytá ľadová plocha.
- Multifunkčné ihriská - v obciach, v menších mestách a na školách vybudovať multifunkčné ihriská
- využitie v lete s tartanovým povrchom a v zime ľadová plocha. Projekt je už pripravený a riešime financovanie.
1. MLÁDEŽ
- Atraktívny a úspešný projekt "Korčuľuje celé Slovensko" nahradil v sezóne 2015/2016 projekt s názvom "Deti na hokej", ktorý bol pozitívne hodnotený nielen klubmi ale aj rodičmi. Navštívil 23 miest na Slovensku, zapojilo sa do neho 2571 detí, z ktorých 301 sa hokeju venuje aj naďalej (12%). V projekte treba pokračovať a rozšíriť ho aj do iných miest.
- Športové hokejové triedy (ŠHT) – len 7 hokejových klubov z existujúcich hokejových klubov spĺňa kritéria športových hokejových tried. Potrebujeme vytvoriť viac hokejových tried v kategóriách od 5. do 6. ročníka (mladší žiaci), 7. a 8. ročníka (starší žiaci), 9. ročníka (kadeti). Nová celoslovenská súťaž kategória "kadeti" má za úlohu zvýšiť kvalitu a zatraktívniť hokej. Športové triedy musia byť pre deti a rodičov atraktívne nielen hokejom, ale aj kvalitným vzdelaním, ktoré hráči budú vedieť využiť v živote, aj keby sa hokeju v budúcnosti nevenovali profesionálne.
- V spolupráci s vybranými mestami vytvoriť denné Hokejové akadémie v štyroch mestách a s dvoma ľadovými plochami pre akadémiu v každom meste. Uvažovať nad zvýšením dotácie počtu hodín športovej prípravy z 11,5 na 17 hodín (týždenne) tak, aby deti a mládež mali viac priestoru na hranie samotného hokeja na ľade.
- Úprava modelu súťaží s pridaním počtu turnajov pre nižšie vekové kategórie, aby deti mali lepšiu motiváciu, čo povedie k tomu, že sa ich viac bude venovať hokeju.
- Vytvorenie Hokejových akadémii (bývalé Centrá talentovanej mládeže - CTM) pre kategóriu dorast a juniori v spolupráci s Vyššími územnými celkami a v súlade so Zákonom o športe a legislatívou SZĽH
- Na podporovanie mládeže využívať združené finančné prostriedky od klubu a jeho sponzorov, miest, VÚC, SZĽH a MŠVVaŠ SR tak, aby sa hokej stal pre rodičov finančné dostupný a aby sa mu venovali aj deti z rodín, ktoré by inak na to nemali finančné prostriedky. Hokej musí byť dostupný šport a nie elitná záležitosť pre vybrané deti.
- Jednotné zmluvy - pre všetky kategórie hráčov a uplatňovanie definície "talentovaný športovec" podľa nového Zákona o športe. Hráčom to vytvorí lepšie podmienky na prípravu a klubom sa oplatí viac investovať do výchovy hráčov, pretože budú mať možnosť v budúcnosti za hráčov získať aj financie.
- Vzdelávanie – nevyhnutné pre všetkých, ktorí v hokeji pracujú. Príprava aktuálnych vzdelávacích programov pre trénerov, hráčov, rodičov, rozhodcov, zdravotníkov, funkcionárov, ale aj ostatných, ktorí pri výchove hokejovej mládeže pôsobia. Potrebujeme pri mládeži viac trénerov s najvyššou kvalifikáciou.
- Výmenné stáže trénerov – SZĽH bude organizovať a financovať stáže pre trénerov v krajinách, kde je vyššia a kvalitnejšia úroveň práce s mládežou ako u nás.
2. AMATÉRSKA A POLOPROFESIONÁLNA SÚŤAŽ (II. liga, I. loiga)
- Amatérske a poloprofesionálne kluby sú podhubím nášho hokeja, kde vzniká množstvo talentov, ktoré prechádzajú do profesionálnych klubov. Nižším súťažiam a klubom treba venovať rovnakú pozornosť ako klubom v extralige.
- Zjednotiť a zreálniť hodnoty v rámci odstupného za hráčov, aby kluby z nižších súťaží neprichádzali takmer zadarmo o hráčov, ktorých vychovávajú. Kluby musia byť motivované pracovať s mládežou.
- Vytvoriť na SZĽH oddelenie, ktoré bude klubom v nižších súťažiach poskytovať servis v oblasti legislatívy, výkladu zákonov, predpisov a stanov. Menšie kluby nemajú financie a kapacitu na to, aby si dokázali so všetkým poradiť sami.
- Vtiahnuť mestá do aktívnej spolupráce pri rozvoji hokeja. Úloha primátorov a samosprávy je pri amatérskych a poloprofesionálnych kluboch nezastupiteľná.
- Pokračovať vo finančnej pomoci - pre I. ligu – 100.000 eur, pre II. ligu - finančne motivovať kluby, ktoré majú mládežnícke družstvá.
3. PROFESIONÁLNA SÚŤAŽ (extraliga)
- Legislatívne nastaviť hráčske zmluvy a prispôsobiť ich novému Zákonu o športe. SZĽH musí iniciovať dohodu klubov.
- Zosúladiť fungovanie zmlúv, pravidiel a finančných tokov v hokeji s novým zákonom o športe z roku 2016.
- Viac angažovať primátorov do hokeja tak, ako v prípade amatérov a poloprofesionálov, pretože mestá sú v mnohých prípadoch najväčšími sponzormi hokeja.
- Spolupracovať s Hráčskou asociáciou tak, aby hráči mali dôstojnú pozíciu v slovenskom hokeji a mohli ovplyvňovať jeho ďalší vývoj.
- Bojovať za každý klub a predchádzať zániku klubov komunikáciou na úrovni klub + Pro-hokej + SZĽH + sponzor + mesto. Problémami klubov sa zaoberať ihneď ako vzniknú, keď je ešte čas ich riešiť.
4. REPREZENTÁCIA (15, 16, 17, 18, 20, do 23, A, ženy 18, ženy)
- Využiť skúsenosti hráčov z NHL a z Európy pri reprezentačných výberoch, začleniť a vtiahnuť ich do aktívnej spolupráce a pozitívne tak motivovať hráčov v tímoch.
- Urobiť z reprezentácie Slovenska projekt nielen na niekoľko prípravných turnajov a na MS, ale využiť potenciál reprezentantov na podporu záujmu o hokej medzi mládežou a deťmi.
- Reprezentovať vlasť musí byť cťou a reprezentanti musia byť vzormi, ktorým sa budú chcieť deti a mládež podobať
- Pokračovať v projektoch SR "18", "20", projekt "Ženy"
- Organizáciu MS "18" 2017 Poprad – Spišská Nová Ves , MS "A" 2019 Bratislava – Košice využiť na pritiahnutie detí a mládeže k hokeju.
5. MARKETING, EKONOMIKA, PROJEKTY A IMIDŽ HOKEJA
- Nový Zákon o športe nám prinesie viac peňazí do mládeže, ale pre profesionálny šport má skôr zaťažujúci a ohrozujúci vplyv na ich činnosť. Je potrebné pracovať na pozmeňovacích návrhoch zákona o športe v oblasti financovania profesionálneho športu v spolupráci s inými športovými zväzmi.
- Zaviesť úplnú transparentnosť do hospodárenia SZĽH. Verejnosť má právo poznať zmluvy, ktoré podpisuje SZĽH a aj to, na čo vynakladá financie.
- Zakopať "vojnovú sekeru" v slovenskom hokeji a ukončiť "blbú náladu". Musíme začať všetci ťahať za jeden povraz, lebo v takejto situácii sponzorov nezískame.
- Vytvoriť špeciálne možnosti prezentácie pre sponzorov tak, aby sa nám podarilo získať viac peňazí na podporu mládežníckeho hokeja.
- Hokej je fenomén a má možnosť významne vplývať na verejnú mienku. Preto navrhujem vytvoriť špeciálne projekty (kampane) na niekoľko zásadných oblastí:
- využitie hokeja na oblasť prevencie kriminality a predchádzanie sociálne nepriaznivej situácie
- propagovanie charity a benefičných akcií v rámci aktivít v slovenskom hokeji
- podpora športovania detí v zmysle tézy "odlož mobil a zober hokejku"
- propagácia dobrovoľníctva, ktoré na Slovensku výrazne zaostáva za Európou, pričom dobrovoľníctvo je prakticky využiteľné pri rozvoji hokeja
- podpora spolupráce s mestami a samosprávou tak, aby mestá boli hrdé na svoje hokejové kluby a považovali ich za neoddeliteľnú súčasť komunity.
- Spolupráca s Antidopingovou agentúrou a IIHF pri boji s dopingom. Zamerať sa na prevenciu užívania zakázaných látok.
6. ŠTADIÓNY A ĽADOVÉ PLOCHY
- Obnova starých zimných štadiónov - tak, ako sa stalo v prípade futbalových štadiónov, začať urýchlene rokovať so štátom, aby sa podobná investícia uskutočnila aj pri hokejových štadiónoch.
- Vybudovanie nových ľadových plôch a zimných štadiónov v mestách, kde je potrebné zvýšiť kapacitu existujúcich plôch alebo v mestách, kde neexistuje krytá ľadová plocha.
- Multifunkčné ihriská - v obciach, v menších mestách a na školách vybudovať multifunkčné ihriská
- využitie v lete s tartanovým povrchom a v zime ľadová plocha. Projekt je už pripravený a riešime financovanie.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR