Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Zo zahraničia

28. novembra 2006

Kandidáti na primátora v bývalom V-klube diskutovali s občanmi



O rozvoji Bratislavy, komunikácii a spolupráci s občanmi, riešení dopravy, transparentnosti pri nakladaní s verejným majetkom a zeleni v meste v pondelok s občanmi diskutovali štyria zo šiestich ...



Zdieľať

BRATISLAVA 28. novembra (WEBNOVINY) - O rozvoji Bratislavy, komunikácii a spolupráci s občanmi, riešení dopravy, transparentnosti pri nakladaní s verejným majetkom a zeleni v meste v pondelok s občanmi diskutovali štyria zo šiestich kandidátov na post bratislavského primátora. Na verejnú diskusiu s približne dvesto občanmi prišli do priestoru A4 na Námestí SNP súčasný primátor Andrej Ďurkovský (KDH a SDKÚ-DS), europoslankyňa a podpredsedníčka Bratislavského samosprávneho kraja Monika Flašíková-Beňová (Smer-SD, ĽS-HZDS, SMK, SF a SZ), nezávislý kandidát podnikateľ Marián Kočner a právnik Rudolf Martančík (Úsvit).

Flašíková počas témy diskusie o komunikácii a spolupráci s občanmi kritizovala magistrát hlavného mesta Slovenska za nedostatočné informovanie občanov o nakladaní s verejným majetkom a uzatváraní zmlúv zo súkromnými spoločnosťami. Podľa nej by mali byť zmluvy zverejňované aj s dodatkami, na internete jej chýbajú informácie o účtovníctve magistrátu. Ďurkovský pripustil, že magistrát by mal zlepšiť informovanie verejnosti prostredníctvom internetu, okrem verejných diskusií by po svojom opätovnom zvolení inicioval aj zriadenie mestskej televízie. Kočner by ako primátor zriadil verejné diskusie s občanmi, ktoré by boli raz týždenne na trhovisku na Miletičovej ulici, rovnako by sa jeden deň v týždni prepravoval výlučne mestskou hromadnou dopravou. Martančík by sa zlepšeniu komunikácie s verejnosťou prostredníctvom internetu nevenoval, podľa neho totiž občania viac čítajú komunálne noviny ako informácie zverejnené na internete. O svojom pôsobení chce Bratislavčanov informovať verejnými vystúpeniami na námestiach v jednotlivých mestských častiach.

Návštevníkov diskusie zaujímal spôsob riešenia mestskej hromadnej dopravy, pýtali sa na postup pri výstavbe nosného dopravného systému a termíny, dokedy je mesto schopné ho dokončiť. Ďurkovský hovoril o príprave električkového prepojenia Petržalky s centrom mesta, súvisiacej rekonštrukcii Starého Mosta a pokračovaní v dopravných stavbách, ktoré pomáhajú k preferencii MHD pred individuálnou dopravou. Podľa Flašíkovej by mesto malo myslieť aj na riešenie problému tranzitnej dopravy, ktorá v Bratislave zhusťuje premávku. Tvrdí, že doprava v meste pri spustení plnej prevádzky v automobilkách Kia a Peugeot skolabuje. Kočner by MHD okrem toho, že by premávala zadarmo, zlepšil aj tým, že dopravný podnik by nakupoval vozidlá iba od jednej značky. Martančík by problémy v doprave riešil v spolupráci so železnicami.

Na otázku, ako sa vyhnúť konfliktu záujmov pri nadväzovaní spolupráce so súkromným sektorom a pri predaji nehnuteľného majetku mesta Ďurkovský odpovedal, že magistrát už začal pozemky predávať prostredníctvom výberových konaní. Verejné dražby majetku by uprednostnil aj Kočner. Flašíková odmietla, že je prepojená na podnikateľské kruhy a mohla by sa tak ako primátorka dostať do konfliktu záujmov. Dodala, že ľudí vplyvných v podnikateľskom prostredí síce pozná, nie je však na nich prepojená a odmietla aj ich návrhy na financovanie jej predvolebnej kampane. Martančík ako svoju výhodu vidí v tom, že nie je prepojený na žiadne finančné skupiny, nikomu nie je zaviazaný, preto by nemusel rozhodovať v prospech žiadnej súkromnej spoločnosti.

SITA


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Globálne otepľovanie ide na vrchný súd
<< predchádzajúci článok
Chirac a Bush sa zhovárali o NATO a Blízkom východe