|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. septembra 2007
Kampaň Právo na život je podľa rady pre reklamu neetická
Billboardová kampaň Právo na život nie je podľa rady pre reklamu etická. Podľa kódexu každá reklama musí byť slušná a zodpovedná voči všetkým spotrebiteľom. Kampaň Právo na život taká ...
Zdieľať
BRATISLAVA 12. septembra (WEBNOVINY) - Billboardová kampaň Právo na život nie je podľa rady pre reklamu etická. Podľa kódexu každá reklama musí byť slušná a zodpovedná voči všetkým spotrebiteľom. Kampaň Právo na život taká podľa arbitrážnej komisie nebola. "Je v rozpore s etickým kódexom," povedala dnes na tlačovej besede po zasadnutí rady pre arbitrážnu reklamu jej predsedníčka Jarmila Grujbárová. Rada pre reklamu po svojom rozhodnutí osobne osloví organizátorov kampane, aby billboardy prelepila. Ak to neurobia organizátori kampane, rada pre reklamu o prelepenie billboardov požiada spoločnosť, ktorá im ich poskytla.
Jedna z organizátoriek kampane Jana Tutková pred novinármi odmietla, že kampaň je neetická. "Umelý potrat je neetický," vyhlásila. Arbitrážna komisia podľa nej rozhodovala pod tlakom a nemá právo rozhodovať o občiansko - politickej kampani.
Za kampaňou stoja Európske Centrum pre Bioetickú Reformu (CBR Europe) a občianske združenie Pastor bonus. CBR Europe je nezávislým občianskym združením, ktoré usiluje o spravodlivosť voči nenarodeným tým, že bráni právo na život každého človeka od momentu počatia ľudského života. Vo svojich projektoch zameraných na vzdelávanie širokej verejnosti využíva know-how amerického Centra pre bioetickú reformu a spolupracuje s niekoľkými podobnými organizáciami v Európe. Občianske združenie Pastor bonus vzniklo v roku 2005 a jeho cieľom je šírenie myšlienok solidarity, vzájomnej tolerancie medzi ľuďmi a prinášanie mravných hodnôt vedúcich k ozdraveniu spoločnosti. Svoj cieľ napĺňa organizovaním všestranných aktivít na zabezpečenie realizácie svojho poslania. Kampaň vraj financovali slovenskí podnikatelia, ktorí si však neželajú byť zverejnení a časť bola financovaná z darov.
Kampaň tiež poukazuje na počet obetí podľa organizátorov liberálnej potratovej legislatívy, ktorej druhou obeťou je vždy žena. Tento rok je 50. výročie legalizácie interrupcií v Československej socialistickej republike. "Tento komunistický prežitok umožnil genocídu veľkej časti národa. Dnes 1,4 mil ľudí, podľa údajov Štatistického úradu SR, na Slovensku chýba, čo sa odráža v rôznych oblastiach spoločnosti, i v ekonomickej sfére. Ďalším dôsledkom je egoizmus, ktorý sa šíri, uvádza sa na internetovej stránke www.pravonazivot.sk.
Organizátori kampane si myslia, že ak by sa nechcené deti narodili, našlo by sa dosť záujemcov o adopciu. Tutková však poukázala na fakt, že žena, ktorá dá dieťa na adopciu, je považovaná za krkavčiu matku, pričom tá, ktorá ide na potrat, je považovaná za progresívnu.
SITA
Súvisiace články:
Občan podal trestné oznámenie na kampaň Právo na život (19. 9. 2007)
Akceptuje Právo na život, lebo ukazuje pravú tvár potratov (4. 9. 2007)