|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. októbra 2009
Kampaň Najkrajšie silikóny je neetická
Internetová reklama Najkrajšie silikóny, spoločnosti S.N.A.I.L. propagujúca silikónové tmely, nie je etická. Na rokovaní o tom rozhodla Arbitrážna komisia Rady pre reklamu. Uznala tak sťažnosť ...
Zdieľať
BRATISLAVA 5. októbra (WEBNOVINY) - Internetová reklama Najkrajšie silikóny, spoločnosti S.N.A.I.L. propagujúca silikónové tmely, nie je etická. Na rokovaní o tom rozhodla Arbitrážna komisia Rady pre reklamu. Uznala tak sťažnosť fyzickej osoby a zhodnotila, že zobrazenie ženy v tejto kampani s použitím dvojzmyselného významu slova silikóny je degradujúce a nedôstojné a nie je v širšom zmysle v kontexte s predmetom alebo cieľom reklamy. Takáto hyperbolizácia v reklame na silikónové tmely a jej vizuálne stvárnenie je nenáležité a porušuje všeobecné normy slušnosti.
Arbitrážna komisia posúdila aj ďalších deväť sťažností na reklamu. Za neetický uznala tiež leták a plagát ku kampani Benefit – pripoistenie čelného skla od poisťovne Groupama, a.s. s textom "OTP Garancia Poisťovňa vám už v základnej cene PZP hradí čelné sklo vášho auta aj bez hľadania vinníka“. Na základe takéhoto tvrdenia môže totiž spotrebiteľ nadobudnúť dojem, že v rámci uzavretia povinného zmluvného poistenia dostane automaticky benefit pripoistenia čelného skla bez splnenia ďalších podmienok. Sťažnosť fyzickej osoby, podľa ktorej je reklama klamlivá a zavádzajúca, uznala komisia iba za čiastočne opodstatnenú. Billboardy a reklama v printových médiách totiž podľa nej etický kódex neporušujú.
Arbitrážna komisia rozhodovala opakovane o reklamnej kampani Bojovníci proti kríze, ktorej zadávateľom je Klub reklamných agentúr KRAS. Voči pôvodne vydanému nálezu totiž podali spoločnú námietku zadávateľ a ADC združujúce tvorivých pracovníkov v reklame, ktorí poukázali na konflikt záujmu u jedného člena komisie. Ten je konateľom spoločnosti, ktorá v čase vydania nálezu bola členom zduženia KRAS. Komisia rozdelila rovnako ako po prvý raz kampaň na dve časti a dospela k rovnakému záveru. Kampaň ako celok podľa nej nevyužíva moment strachu, tak ako namietal sťažovateľ a v tomto teda neporušuje etický kódex. Časti kampane, v ktorých sú zobrazené deti, sú však podľa komisie v rozpore s etickým kódexom. Ten totiž zakazuje, aby v reklame na komerčný produkt alebo službu bola výzva deťom, aby si kúpili určitý produkt alebo službu.
Sťažnosti na ďalšie reklamy - sms súťaž spoločnosti Billa o 10 áut, televízna kampaň Pôžička na bývanie od Poštovej banky, internetová reklama Nízkoenergetický dom za cenu bežného od zadávateľa IPS Building, s.r.o., internetová kampaň Garancia vrátenia peňazí od spoločnosti CK BEST REISEN - BEST CHOICE, reklamná kampaň Sedem litrov nestojí ani jeden cent od Asociácie vodárenských spoločností, reklamná kampaň od spoločnosti LERIKA Accouting s názvom Šetrite melóny a televízna kampaň Poď na web od Orange Slovensko, nie sú podľa Arbitrážnej komisie rady v rozpore s etickým kódexom. Podrobnejšie informácie k zisteniam sú zverejnené na internetovej adrese http://www.rpr.sk.
Rada pre reklamu je orgánom etickej samoregulácie reklamy. Za porušenie pravidiel reklamy teda nemôže ukladať pokuty, len na ne upozorňuje. Súlad reklám s etickým kódexom posudzuje nezávislý externý 11-členný orgán rady - arbitrážna komisia. Komisia sa zaoberá sťažnosťami verejnosti, fyzických aj právnických osôb, asociácií či štátnych orgánov na porušenie etických zásad reklamy.
SITA
Arbitrážna komisia posúdila aj ďalších deväť sťažností na reklamu. Za neetický uznala tiež leták a plagát ku kampani Benefit – pripoistenie čelného skla od poisťovne Groupama, a.s. s textom "OTP Garancia Poisťovňa vám už v základnej cene PZP hradí čelné sklo vášho auta aj bez hľadania vinníka“. Na základe takéhoto tvrdenia môže totiž spotrebiteľ nadobudnúť dojem, že v rámci uzavretia povinného zmluvného poistenia dostane automaticky benefit pripoistenia čelného skla bez splnenia ďalších podmienok. Sťažnosť fyzickej osoby, podľa ktorej je reklama klamlivá a zavádzajúca, uznala komisia iba za čiastočne opodstatnenú. Billboardy a reklama v printových médiách totiž podľa nej etický kódex neporušujú.
Arbitrážna komisia rozhodovala opakovane o reklamnej kampani Bojovníci proti kríze, ktorej zadávateľom je Klub reklamných agentúr KRAS. Voči pôvodne vydanému nálezu totiž podali spoločnú námietku zadávateľ a ADC združujúce tvorivých pracovníkov v reklame, ktorí poukázali na konflikt záujmu u jedného člena komisie. Ten je konateľom spoločnosti, ktorá v čase vydania nálezu bola členom zduženia KRAS. Komisia rozdelila rovnako ako po prvý raz kampaň na dve časti a dospela k rovnakému záveru. Kampaň ako celok podľa nej nevyužíva moment strachu, tak ako namietal sťažovateľ a v tomto teda neporušuje etický kódex. Časti kampane, v ktorých sú zobrazené deti, sú však podľa komisie v rozpore s etickým kódexom. Ten totiž zakazuje, aby v reklame na komerčný produkt alebo službu bola výzva deťom, aby si kúpili určitý produkt alebo službu.
Sťažnosti na ďalšie reklamy - sms súťaž spoločnosti Billa o 10 áut, televízna kampaň Pôžička na bývanie od Poštovej banky, internetová reklama Nízkoenergetický dom za cenu bežného od zadávateľa IPS Building, s.r.o., internetová kampaň Garancia vrátenia peňazí od spoločnosti CK BEST REISEN - BEST CHOICE, reklamná kampaň Sedem litrov nestojí ani jeden cent od Asociácie vodárenských spoločností, reklamná kampaň od spoločnosti LERIKA Accouting s názvom Šetrite melóny a televízna kampaň Poď na web od Orange Slovensko, nie sú podľa Arbitrážnej komisie rady v rozpore s etickým kódexom. Podrobnejšie informácie k zisteniam sú zverejnené na internetovej adrese http://www.rpr.sk.
Rada pre reklamu je orgánom etickej samoregulácie reklamy. Za porušenie pravidiel reklamy teda nemôže ukladať pokuty, len na ne upozorňuje. Súlad reklám s etickým kódexom posudzuje nezávislý externý 11-členný orgán rady - arbitrážna komisia. Komisia sa zaoberá sťažnosťami verejnosti, fyzických aj právnických osôb, asociácií či štátnych orgánov na porušenie etických zásad reklamy.
SITA