|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. marca 2010
Kampaň MOST oslovila okolo 35-tisíc ľudí
Tretí ročník kampane MOST (Mesiac o srdcových témach) oslovil počas jedného dňa - 25. septembra 2009 asi 35-tisíc ľudí. "Tretí ročník MOST-u bol mimoriadne ...
Zdieľať
Foto: bedekerzdravia.sk
BRATISLAVA 11. marca (WEBNOVINY) - Tretí ročník kampane MOST (Mesiac o srdcových témach) oslovil počas jedného dňa - 25. septembra 2009 asi 35-tisíc ľudí. "Tretí ročník MOST-u bol mimoriadne úspešný. Jeho unikátom bolo oslovenie približne 35-tisíc občanov počas jedného jediného dňa v mestách a obciach celého Slovenska a hlavne zaangažovanie stredných škôl a tým aj našej mládeže do problematiky prevencie a ochrany vlastného zdravia," uviedol Gabriel Kamenský zo Slovenskej nadácie srdca.
Merania a edukácie sa konali v 40 mestách Slovenska súčasne, zúčastnilo sa celkovo 37 stredných škôl, asi 400 študentov, ktorí vytvorili 180 hliadok zdravia. Zapojilo sa aj 260 študentov Farmaceutickej fakulty (v 122 lekárňach), 36 pobočiek Akadémie vzdelávania pripravilo celkovo 49 meracích aktivít. Nechýbalo 22 poradní zdravia Regionálneho úradu verejného zdravotníctva, zúčastnilo sa 31 lekárov, 35 zdravotných sestier, vypravilo sa päť vlakov zdravia, kde sa uskutočnilo 368 meraní. V desiatich mestách sa konal cyklus prednášok so seniormi Prima život.
Agentúra Focus zaznamenala zvýšené povedomie občanov o závažnosti poznania dôležitých rizikových faktorov kardiovaskulárnych ochorení a potrebe ich prevencie (z 9 percent v roku 2007 na 16 percent v roku 2008), posun vo vnímaní najzávažnejších civilizačných chorôb - kým v roku 2007 za najväčšiu hrozbu pokladali občania onkologické ochorenia, v roku 2009 sa kardiovaskulárne choroby stávajú v ich povedomí rovnako závažnou príčinou ochorení a úmrtí.
Kampaň MOST bude pokračovať aj v roku 2010 aktivitami zameranými na oslovenie čo najširšieho okruhu občanov Slovenskej republiky. "Podľa finančných možností Slovenskej nadácie srdca a podpory zo strany partnerov sa budeme snažiť opätovne realizovať už známe merania v uliciach, lekárňach, inštitúciách, či vo vlakoch. Ďalej budeme organizovať masívnu edukačnú komunikačnú kampaň v septembri 2010 a zapojíme ešte väčší počet dobrovoľníkov so zameraním na mládež,“ dodal Kamenský.
SITA
BRATISLAVA 11. marca (WEBNOVINY) - Tretí ročník kampane MOST (Mesiac o srdcových témach) oslovil počas jedného dňa - 25. septembra 2009 asi 35-tisíc ľudí. "Tretí ročník MOST-u bol mimoriadne úspešný. Jeho unikátom bolo oslovenie približne 35-tisíc občanov počas jedného jediného dňa v mestách a obciach celého Slovenska a hlavne zaangažovanie stredných škôl a tým aj našej mládeže do problematiky prevencie a ochrany vlastného zdravia," uviedol Gabriel Kamenský zo Slovenskej nadácie srdca.
Merania a edukácie sa konali v 40 mestách Slovenska súčasne, zúčastnilo sa celkovo 37 stredných škôl, asi 400 študentov, ktorí vytvorili 180 hliadok zdravia. Zapojilo sa aj 260 študentov Farmaceutickej fakulty (v 122 lekárňach), 36 pobočiek Akadémie vzdelávania pripravilo celkovo 49 meracích aktivít. Nechýbalo 22 poradní zdravia Regionálneho úradu verejného zdravotníctva, zúčastnilo sa 31 lekárov, 35 zdravotných sestier, vypravilo sa päť vlakov zdravia, kde sa uskutočnilo 368 meraní. V desiatich mestách sa konal cyklus prednášok so seniormi Prima život.
Agentúra Focus zaznamenala zvýšené povedomie občanov o závažnosti poznania dôležitých rizikových faktorov kardiovaskulárnych ochorení a potrebe ich prevencie (z 9 percent v roku 2007 na 16 percent v roku 2008), posun vo vnímaní najzávažnejších civilizačných chorôb - kým v roku 2007 za najväčšiu hrozbu pokladali občania onkologické ochorenia, v roku 2009 sa kardiovaskulárne choroby stávajú v ich povedomí rovnako závažnou príčinou ochorení a úmrtí.
Kampaň MOST bude pokračovať aj v roku 2010 aktivitami zameranými na oslovenie čo najširšieho okruhu občanov Slovenskej republiky. "Podľa finančných možností Slovenskej nadácie srdca a podpory zo strany partnerov sa budeme snažiť opätovne realizovať už známe merania v uliciach, lekárňach, inštitúciách, či vo vlakoch. Ďalej budeme organizovať masívnu edukačnú komunikačnú kampaň v septembri 2010 a zapojíme ešte väčší počet dobrovoľníkov so zameraním na mládež,“ dodal Kamenský.
SITA