Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

06. júna 2008

Kampaň Fair Trade o produktoch výrobcov z rozvojových krajín



Zvýšiť informovanosť verejnosti o Fair Trade produktoch je cieľom kampane Fair Trade vytvára dobrú klímu. "Pri kúpe Fair Trade potravín, nápojov či remeselných výrobkov spotrebiteľ nekupuje len ...



Zdieľať
BRATISLAVA 6. júna (WEBNOVINY) - Zvýšiť informovanosť verejnosti o Fair Trade produktoch je cieľom kampane Fair Trade vytvára dobrú klímu. "Pri kúpe Fair Trade potravín, nápojov či remeselných výrobkov spotrebiteľ nekupuje len produkt, ale i príbehy ľudí, ktorí dané produkty vypestovali alebo vyrobili," zdôraznil pre agentúru SITA Martin Palka zo spoločnosti Fairtrade Slovakia. Tá organizuje túto kampaň, ktorá sa už začala v máji na stredných školách. Ako podčiarkol, vzdelávanie v oblasti Fair Trade na Slovensku je len v začiatkoch. Je preto dôležité, aby si zákazníci a spotrebitelia pri nákupoch uvedomili, aký veľký rozdiel svojím rozhodnutím môžu urobiť. Palka doplnil, že na stredných školách začali s prezentáciou a degustáciou Fair Trade produktov a pokračovať v nej budú po skončení letných prázdnin. Kampaň bude aj na predajných miestach Fair Trade produktov a v rámci nej sú tiež pripravené semináre pre predajcov. Zákazníci vo vybraných obchodoch po celom Slovensku získajú informačné materiály, ktoré by mali byť na recyklovateľnom papieri. Nové informácie by mali pribudnúť aj na internetovej stránke www.fairtrade.sk, dodal. Sumou takmer pol milióna korún na tieto aktivity prispela Slovenská agentúra pre medzinárodnú rozvojovú spoluprácu. Fair Trade sú výrobky a tovar z chudobných rozvojových krajín, ktoré sú priamo dovážané do vyspelých štátov. Je to jeden zo spôsobov pomoci producentom z rozvojových krajín. Funguje na jednoduchom princípe, že za kvalitný tovar či surovinu dostávajú výrobcovia cenu, ktorá pokrýva ich výrobné náklady. Fair Trade okrem toho platí isté percento navyše, tzv. sociálnu prémiu. Táto suma sa používa ako investícia na zvýšenie kvality výroby alebo na projekty prospešné celej komunite (vybudovanie školy, ciest, zdravotníckeho strediska a pod.) Myšlienka Fair Trade obchodu sa rozvinula v 70-rokoch. Prvé zásielky kávy od pestovateľov z Južnej Ameriky putovali hlavne do Veľkej Británie, kde ich cez sieť dobrovoľníkov predávali najmä na pôde kresťanských cirkví a charitatívnych organizácií. V súčasnosti sa v tomto systéme predávajú výrobky asi 5 miliónov malých pestovateľov a výrobcov. Dostať ich možno v 3 000 špecializovaných obchodoch, 57 000 supermarketoch a 50 maloobchodných reťazcoch po celom svete. Ročný obrat z predaja Fair Trade výrobkov je približne 1,1 miliardy euro. SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Únia musí spoločne bojovať proti vysokým cenám potravín a energií, tvrdí Brown
<< predchádzajúci článok
Asociácia náhradných rodín odovzdala hromadnú pripomienku