15. augusta 2020

15.8.2020 - Reštaurácia v centrálnej Číne sa ospravedlnila za to, že zákazníkov nabádala, aby sa najprv odvážili a potom si podľa toho objednali jedlo. Informuje o tom spravodajský portál BBC, podľa ktorého stravovacie zariadenie postup zaviedlo po spustení celonárodnej kampane proti plytvaniu jedlom.
Reštaurácia v meste Čchang-ša umiestnila tento týždeň pred svojím vchodom dve veľké váhy a požiadala zákazníkov, aby zadali svoje miery do aplikácie, ktorá im na základe nich odporučila položky z menu. V podniku tiež vyvesili plagátiky vyzývajúce na šetrnosť a propagujúce prázdne taniere.
Postup vyvolal vlnu nevôle na sociálnych sieťach, čo viedlo reštauráciu k
"hlbokému ospravedlneniu" za to, ako interpretovali národnú kampaň za čisté taniere.
"Naším pôvodným zámerom bolo propagovať ukončenie plytvania jedlom a nabádať k objednávaniu jedla zdravým spôsobom. Nikdy sme zákazníkov nenútili, aby sa vážili," uviedli.
Prezident Si Ťin-pching tento týždeň spustil kampaň s tým, že úroveň plytvania potravinami v krajine je
"šokujúca a hrozivá".
Zdroj: Webnoviny.sk - Kampaň čínskej reštaurácie pobúrila ľudí, jej zámerom bolo propagovať ukončenie plytvania jedlom © SITA Všetky práva vyhradené.