|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
15. apríla 2011
Kamióny majú byť z ciest II. a III. triedy vykázané
Tranzitná kamiónová doprava na cestách II. a III. triedy má byť v krátkom čase zakázaná a cesty prvej triedy budú spoplatnené všetky. Uviedol to na piatkovom ...
Zdieľať
Ilustračné foto: SITA/Rastislav OvšonkaZVOLEN 15. apríla (WEBNOVINY) - Tranzitná kamiónová doprava na cestách II. a III. triedy má byť v krátkom čase zakázaná a cesty prvej triedy budú spoplatnené všetky. Uviedol to na piatkovom pracovnom stretnutí zamestnancov, vedenia železničných spoločností a predstaviteľov ministerstva dopravy na tému revitalizácie železničných spoločností minister dopravy Ján Figeľ ako jedno z pripravovaných opatrení na presun nákladnej dopravy z preťažených ciest na železnicu.
Slovenské železničné spoločnosti sú podľa neho v liberálnom prostredí pod tvrdou konkurenciou, ale môžu aj expandovať. "Máme na viac, na väčšie kontrakty, na väčšie množstvo prepravovaného tovaru. Mnohé trasy nás obchádzajú, a to dokonca aj trasy z Maďarska do Poľska," povedal Figeľ.
Podľa generálneho riaditeľa sekcie železničnej dopravy na ministerstve dopravy Jiřího Kubáčka je železničný sektor na Slovensku v katastrofálnom stave z troch dôvodov.Zamestnanci a odborári počas pracovného stretnutia zástupcov ministerstva dopravy s vedením, zamestnancami a odborármi železničných spoločností vo zvolenskom Divadle J.G.Tajovského. Zvolen, 15. apríl 2011Foto: SITA/Dušan Hein Podľa neho štát ponechával koordináciu železničnej a cestnej dopravy na samovývoj, pretože štát neplatil v plnom rozsahu za objednané výkony a pretože železničné spoločnosti neefektívne hospodárili. Na nápravu tohto stavu treba podľa Kubáčka urýchlene zastaviť ďalšie zadlžovanie železníc, pripraviť Železničnú spoločnosť Cargo Slovakia na vstup strategického investora a v Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Slovensko dosiahnuť vyrovnané hospodárenie. Ako nevyhnutné rýchle operatívne opatrenia na zastavenie rastu zadlženosti uviedol odstránenie rezerv v obstarávaní materiálov, revíziu outsourcingov aj opatrenia na zvýšenie tržieb. Štát začína železničným spoločnostiam postupne uhrádzať v minulosti neuhradené platby a objednávať si už bude len také výkony, ktoré je schopný zaplatiť. S tým však podľa Kubáčka súvisí redukcia osobnej dopravy a po zvážení aj možná redukcia siete koľajníc. Medzi strategické opatrenia považuje najmä racionalizáciu deľby práce medzi cestnou a železničnou dopravou. V tejto súvislosti ministerstvo pripravuje zákon o verejnej osobnej doprave ako legislatívny nástroj na koordináciu, integráciu a harmonizáciu dopravy na cestnej a železničnej sieti.
O piatkové stretnutie bol medzi zamestnancami železníc mimoriadne veľký záujem. Ich otázky ministrovi a vedeniu firiem sa týkali najmä plánovaného prepúštania. Minister Figeľ k tomu uviedol, že železničné spoločnosti nemôžu byť sociálnymi podnikmi a musia obstáť v tvrdej konkurencii na spoločnom trhu Európskej únie, ktorá neustále rastie.
Slovenské železničné spoločnosti sú podľa neho v liberálnom prostredí pod tvrdou konkurenciou, ale môžu aj expandovať. "Máme na viac, na väčšie kontrakty, na väčšie množstvo prepravovaného tovaru. Mnohé trasy nás obchádzajú, a to dokonca aj trasy z Maďarska do Poľska," povedal Figeľ.
Podľa generálneho riaditeľa sekcie železničnej dopravy na ministerstve dopravy Jiřího Kubáčka je železničný sektor na Slovensku v katastrofálnom stave z troch dôvodov.Zamestnanci a odborári počas pracovného stretnutia zástupcov ministerstva dopravy s vedením, zamestnancami a odborármi železničných spoločností vo zvolenskom Divadle J.G.Tajovského. Zvolen, 15. apríl 2011Foto: SITA/Dušan Hein Podľa neho štát ponechával koordináciu železničnej a cestnej dopravy na samovývoj, pretože štát neplatil v plnom rozsahu za objednané výkony a pretože železničné spoločnosti neefektívne hospodárili. Na nápravu tohto stavu treba podľa Kubáčka urýchlene zastaviť ďalšie zadlžovanie železníc, pripraviť Železničnú spoločnosť Cargo Slovakia na vstup strategického investora a v Železniciach SR a Železničnej spoločnosti Slovensko dosiahnuť vyrovnané hospodárenie. Ako nevyhnutné rýchle operatívne opatrenia na zastavenie rastu zadlženosti uviedol odstránenie rezerv v obstarávaní materiálov, revíziu outsourcingov aj opatrenia na zvýšenie tržieb. Štát začína železničným spoločnostiam postupne uhrádzať v minulosti neuhradené platby a objednávať si už bude len také výkony, ktoré je schopný zaplatiť. S tým však podľa Kubáčka súvisí redukcia osobnej dopravy a po zvážení aj možná redukcia siete koľajníc. Medzi strategické opatrenia považuje najmä racionalizáciu deľby práce medzi cestnou a železničnou dopravou. V tejto súvislosti ministerstvo pripravuje zákon o verejnej osobnej doprave ako legislatívny nástroj na koordináciu, integráciu a harmonizáciu dopravy na cestnej a železničnej sieti.
O piatkové stretnutie bol medzi zamestnancami železníc mimoriadne veľký záujem. Ich otázky ministrovi a vedeniu firiem sa týkali najmä plánovaného prepúštania. Minister Figeľ k tomu uviedol, že železničné spoločnosti nemôžu byť sociálnymi podnikmi a musia obstáť v tvrdej konkurencii na spoločnom trhu Európskej únie, ktorá neustále rastie.