|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. novembra 2011
Kamióny budú mať stop na vyše 130 úsekoch krajských ciest
Zákaz tranzitu nákladných automobilov nad 12 ton bude platiť na 133 úsekoch ciest druhej a tretej triedy vo všetkých ôsmich samosprávnych krajoch. Ako ministerstvo dopravy v piatok informovalo agentúru ...
Zdieľať
BRATISLAVA 4. novembra (WEBNOVINY) - Zákaz tranzitu nákladných automobilov nad 12 ton bude platiť na 133 úsekoch ciest druhej a tretej triedy vo všetkých ôsmich samosprávnych krajoch. Ako ministerstvo dopravy v piatok informovalo agentúru SITA, opatrenie zamedzí tomu, aby dopravcovia obchádzali mýtom spoplatnené cestné komunikácie. Nákladná cestná doprava sa tak podľa rezortu presunie na diaľnice, rýchlostné cesty a cesty prvej triedy, ktoré sú pre ňu určené.
Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) na základe rozhodnutia ministerstva dopravy v súčasnosti zabezpečuje označenie križovatiek diaľnic, rýchlostných ciest a ciest prvej triedy s príslušnými cestami druhej a tretej triedy. Dopravné značenie so zákazom tranzitu umiestnia v 79 okresoch postupne do konca tohto roka, v Bratislavskom kraji s osádzaním značiek začali ešte v závere októbra. Očakávané náklady na osadenie značenia, vrátane projektovej dokumentácie, dodávky a montáže, predstavujú 370 tis. eur spolu s daňou z pridanej hodnoty.
Uľahčí sa život v obciach
"Zároveň sa odľahčia kategórie ciest nižšej kategórie a uľahčí sa život v obciach, cez ktoré si dnes tranzitná nákladná doprava skracuje svoje prepravné trasy tak, aby sa vyhla plateniu mýta. Významne sa zníži hluk, prach a otrasy z nákladnej dopravy, ktorá poškodzovala aj kryty vozoviek a statiku mostných objektov," očakáva ministerstvo dopravy od zákazu tranzitu pre kamióny na vybraných regionálnych komunikáciách v správe krajov.
Minister dopravy Ján Figeľ pôvodne predpokladal, že regióny budú vo svojej kompetencii riešiť situáciu na cestách druhej a tretej triedy, lebo sú správcami týchto ciest. "Namiesto toho som zachytával výzvy voči štátu, aby túto situáciu pomohol riešiť. Štát musí chrániť slabších a v tomto prípade ide o obyvateľov, obce a mestá, ktoré zasiahol nový mýtny systém tak, že ťažká nákladná doprava sa na mnohých miestach odklonila od spoplatnených úsekov," povedal Figeľ pre agentúru SITA po konferencii o budúcnosti cestnej dopravy. Zorganizovalo ju Združenie cestných dopravcov Česmad Slovakia v spolupráci s Televíziou TA3.
Počet vybraných úsekov je primeraný
Podľa ministra hľadali rôzne formy riešenia spomínaného problému a táto iniciatíva je výsledkom rokovaní s dopravcami, NDS a regiónmi. Počet vybraných úsekov, na ktoré sa zákaz tranzitu vzťahuje, považuje za primeraný. "Ide iba o úseky, na ktorých sa intenzita dopravy výrazne zmenila. K čomu poslúžili aj porovnávania sčítania dopravy z roku 2010 a roku 2005," povedal ďalej Figeľ s tým, že tieto úseky boli starostlivo vytipované. Minister očakáva, že náklady na dopravné značenie budú v nasledujúcom roku kompenzované rastom výberu mýta aj celkovými prínosmi pre obce a mestá.
Cestní dopravcovia vnímajú každé obmedzenie ako zlé, ale zákaz tranzitu pre kamióny nad 12 ton považujú za kompromis. "Som si vedomý, že sú určité oblasti, kde cestná doprava v poslednom období možno bola nadštandardne silná. Riešme to, ale nech je to len tam, kde to má byť. Takto sme sa dohodli a podarilo sa nám absolútny zákaz zo zákona zlikvidovať," reagoval pre agentúru SITA prezident Česmadu Pavol Jančovič.
Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) na základe rozhodnutia ministerstva dopravy v súčasnosti zabezpečuje označenie križovatiek diaľnic, rýchlostných ciest a ciest prvej triedy s príslušnými cestami druhej a tretej triedy. Dopravné značenie so zákazom tranzitu umiestnia v 79 okresoch postupne do konca tohto roka, v Bratislavskom kraji s osádzaním značiek začali ešte v závere októbra. Očakávané náklady na osadenie značenia, vrátane projektovej dokumentácie, dodávky a montáže, predstavujú 370 tis. eur spolu s daňou z pridanej hodnoty.
Uľahčí sa život v obciach
"Zároveň sa odľahčia kategórie ciest nižšej kategórie a uľahčí sa život v obciach, cez ktoré si dnes tranzitná nákladná doprava skracuje svoje prepravné trasy tak, aby sa vyhla plateniu mýta. Významne sa zníži hluk, prach a otrasy z nákladnej dopravy, ktorá poškodzovala aj kryty vozoviek a statiku mostných objektov," očakáva ministerstvo dopravy od zákazu tranzitu pre kamióny na vybraných regionálnych komunikáciách v správe krajov.
Minister dopravy Ján Figeľ pôvodne predpokladal, že regióny budú vo svojej kompetencii riešiť situáciu na cestách druhej a tretej triedy, lebo sú správcami týchto ciest. "Namiesto toho som zachytával výzvy voči štátu, aby túto situáciu pomohol riešiť. Štát musí chrániť slabších a v tomto prípade ide o obyvateľov, obce a mestá, ktoré zasiahol nový mýtny systém tak, že ťažká nákladná doprava sa na mnohých miestach odklonila od spoplatnených úsekov," povedal Figeľ pre agentúru SITA po konferencii o budúcnosti cestnej dopravy. Zorganizovalo ju Združenie cestných dopravcov Česmad Slovakia v spolupráci s Televíziou TA3.
Počet vybraných úsekov je primeraný
Podľa ministra hľadali rôzne formy riešenia spomínaného problému a táto iniciatíva je výsledkom rokovaní s dopravcami, NDS a regiónmi. Počet vybraných úsekov, na ktoré sa zákaz tranzitu vzťahuje, považuje za primeraný. "Ide iba o úseky, na ktorých sa intenzita dopravy výrazne zmenila. K čomu poslúžili aj porovnávania sčítania dopravy z roku 2010 a roku 2005," povedal ďalej Figeľ s tým, že tieto úseky boli starostlivo vytipované. Minister očakáva, že náklady na dopravné značenie budú v nasledujúcom roku kompenzované rastom výberu mýta aj celkovými prínosmi pre obce a mestá.
Cestní dopravcovia vnímajú každé obmedzenie ako zlé, ale zákaz tranzitu pre kamióny nad 12 ton považujú za kompromis. "Som si vedomý, že sú určité oblasti, kde cestná doprava v poslednom období možno bola nadštandardne silná. Riešme to, ale nech je to len tam, kde to má byť. Takto sme sa dohodli a podarilo sa nám absolútny zákaz zo zákona zlikvidovať," reagoval pre agentúru SITA prezident Česmadu Pavol Jančovič.