|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. augusta 2009
Kamerový systém v bratislavskej MHD sa rozšíri
Kamerový systém v mestskej hromadnej doprave v Bratislave sa bude rozširovať. V súčasnosti dohliadajú na bezpečnosť cestujúcich kamery v desiatich vozidlách, do konca roka by mali pribudnúť v ...
Zdieľať
BRATISLAVA 13. augusta (WEBNOVINY) - Kamerový systém v mestskej hromadnej doprave v Bratislave sa bude rozširovať. V súčasnosti dohliadajú na bezpečnosť cestujúcich kamery v desiatich vozidlách, do konca roka by mali pribudnúť v ďalších 20 až 25. Z mestského rozpočtu sa na tento účel vyčlení okolo 250-tisíc eur. Na dnešnej tlačovej besede to povedal predseda predstavenstva Dopravného podniku Bratislava (DPB), a.s. Branislav Zahradník. Dopravný podnik sa tak rozhodol po vyhodnotení päťmesačného pilotného projektu. Výsledky preukázali, že vo vozidlách s kamerovým systémom nebol počas skúšobnej doby zaznamenaný žiadny prejav vandalizmu či kriminality. "Kamerový systém sa osvedčil. Kamery odrádzajú živly od páchania nežiaducej činnosti," povedal Zahradník. Podľa neho prijali kamery vo vozidlách pozitívne aj samotní cestujúci, ktorí ich "chápu ako krok k bezpečnosti."
Do konca roka by sa tak mohli cestujúci cítiť bezpečnejšie vo viacerých vozidlách MHD. Dopravný podnik už má vytypovaných niekoľko liniek, ktoré potrebujú takýto systém, výnimkou nebudú ani spoje nočnej dopravy. Kamerový systém by sa mohol rozširovať aj budúci rok, plány však závisia od peňazí z mestského rozpočtu. "Časom by sme chceli kamerový systém rozšíriť aspoň do 100 vozidiel," konštatoval Zahradník. Systém podľa neho chráni aj samotné vozidlá. Minulý rok vynaložil dopravný podnik podľa Zahradníka takmer 830-tisíc eur (25 mil. korún) na odstránenie následkov vandalizmu.
Pilotná prevádzka kamerového systému sa začala v apríli, náklady sa odhadovali na približne 130-tisíc eur. Kamery boli nainštalované v štyroch autobusoch, v dvoch električkových súpravách a v dvoch trolejbusoch. Počet kamier vo vozidlách je rôzny, závisí od typu či dĺžky vozidla. Pohybuje sa od päť do sedem. Monitoruje sa celý interiér s výnimkou dverí pri vodičovi, jedna kamera sníma okolie vodiča. V prípade električiek umožňujú kamery vodičovi sledovať aj to, čo sa deje v druhom vozni. V kabíne vodiča je monitor s výstupom z jednotlivých kamier, jednotlivé obrazy si môže stlačením priblížiť. Okrem toho má na monitore aj tlačidlo tiesňového volania, ktorým sa automaticky dokáže spojiť s dispečingom. Dispečer po vyhodnotení situácie a lokalizácii vozidla dokáže do niekoľkých minút poslať na dané miesto policajnú hliadku, záchranku či bezpečnostné zložky. Kamerový systém taktiež pomáha pri odhaľovaní vinníka v prípade dopravnej nehody.
SITA
Do konca roka by sa tak mohli cestujúci cítiť bezpečnejšie vo viacerých vozidlách MHD. Dopravný podnik už má vytypovaných niekoľko liniek, ktoré potrebujú takýto systém, výnimkou nebudú ani spoje nočnej dopravy. Kamerový systém by sa mohol rozširovať aj budúci rok, plány však závisia od peňazí z mestského rozpočtu. "Časom by sme chceli kamerový systém rozšíriť aspoň do 100 vozidiel," konštatoval Zahradník. Systém podľa neho chráni aj samotné vozidlá. Minulý rok vynaložil dopravný podnik podľa Zahradníka takmer 830-tisíc eur (25 mil. korún) na odstránenie následkov vandalizmu.
Pilotná prevádzka kamerového systému sa začala v apríli, náklady sa odhadovali na približne 130-tisíc eur. Kamery boli nainštalované v štyroch autobusoch, v dvoch električkových súpravách a v dvoch trolejbusoch. Počet kamier vo vozidlách je rôzny, závisí od typu či dĺžky vozidla. Pohybuje sa od päť do sedem. Monitoruje sa celý interiér s výnimkou dverí pri vodičovi, jedna kamera sníma okolie vodiča. V prípade električiek umožňujú kamery vodičovi sledovať aj to, čo sa deje v druhom vozni. V kabíne vodiča je monitor s výstupom z jednotlivých kamier, jednotlivé obrazy si môže stlačením priblížiť. Okrem toho má na monitore aj tlačidlo tiesňového volania, ktorým sa automaticky dokáže spojiť s dispečingom. Dispečer po vyhodnotení situácie a lokalizácii vozidla dokáže do niekoľkých minút poslať na dané miesto policajnú hliadku, záchranku či bezpečnostné zložky. Kamerový systém taktiež pomáha pri odhaľovaní vinníka v prípade dopravnej nehody.
SITA