|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 24.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Emília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Kamennému obchodu hrozí zánik
Igor Pavelek, COO a spoluzakladateľ slovenského start-upu prednášal o obchode blízkej budúcnosti, v ktorom zaniknú tisíce kamenných prevádzok a transformujú na centrá, ktoré nebudeme ...
Zdieľať
Foto: Pygmalios
Bratislava 28. apríla (OTS) - Igor Pavelek, COO a spoluzakladateľ slovenského start-upu prednášal o obchode blízkej budúcnosti, v ktorom zaniknú tisíce kamenných prevádzok a transformujú na centrá, ktoré nebudeme navštevovať iba za účelom nákupu. Mnohé z prevádzok, ktoré nenastúpia na túto vlnu zaniknú. Dajú sa tieto negatívne vyhliadky zvrátiť?Kamenné prevádzky zažili zlomový rok. Len v USA retaileri zatvorili v roku 2016 tisícky obchodov. V 1. štvrťroku 2017 skončilo ďalších 3000! Hoci odvetvie retailu ako celok rástlo v tržbách tempom okolo 6 %, internetový gigant Amazon dosiahol neuveriteľný rast 38 %. Čo bude ďalej? Prežijú len tie siete, ktoré budú plochu využívať efektívne aj pomocou progresívnych technológií a zákazníkom ponúknu výnimočný zážitok.
„Blízku budúcnosť kamenného retailu nemôžme vidieť úplne pesimisticky. E-commerce tvorí iba 5-9 % všetkých retailových tržieb, pričom 75% nakupujúcich stále preferuje kamenné obchody. Dlhodobo však prežijú iba pripojené a prepojené obchody,“ uviedol Igor Pavelek, COO a spoluzakladateľ start-upu Pygmalios, s.r.o. a vysvetlil: „Pripojené sú obchody, ktoré budú využívať technológie in-store zberu a analýzy dát o nákupných cestách nakupujúcich v reálnom čase a na základe analýz zlepšovať zákaznícky zážitok. Prepojené znamená, že obchod bude médium. Bude prepájať zákazníkov s relevantnými produktmi a službami, bude radiť, pomáhať a vytvárať komunity.“
Klasický off-line retail si musí osvojiť myslenie a agilný prístup mladých start-upov. Zákazník blízkej budúcnosti sa totiž narodil do sveta s viacerými dotykovými obrazovkami a všadeprítomným internetom. Hľadá zážitky. Nepotrebuje vlastniť, ale je ochotný zdieľať. Práve nástroje Pygmalios Analytics vďaka digitalizácii terajších kamenných predajní pomáhajú retailerom detailne spoznať správanie zákazníka a automatizovať procesy, ktoré vyžadujú dáta z fyzického sveta.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR