![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
02. augusta 2018
Kamenné obchody sa do roku 2020 podľa predstaviteľov maloobchu zmenia
Ilustračná snímka.
Zdieľať

Čo sa týka zmien kamenných obchodov, respondenti zo Severnej Ameriky to pociťujú najviac. Viac ako tretina sa v prieskume vyjadrila, že v nasledujúcich dvoch rokoch zatvorí svoje obchody. S cieľom zvýšiť rýchlosť a efektivitu budú musieť firmy predávať čoraz viac produktov prostredníctvom vlastných distribučných kanálov.
Prieskum tiež ukázal, že udržiavanie kontaktu so zákazníkmi 24 hodín denne, sedem dní v týždni, je prioritou pre 46 % respondentov. A toto budovanie vzťahov nemusí byť zákonite v online podobe. Niektoré firmy ponúkajú nepretržitú 24-hodinovú zákaznícku linku a zreteľne ju propagujú na svojich webových stránkach. Zároveň možnosť hovoriť priamo s priateľským, dobre vyškoleným a informovaným personálom v prípade, že má zákazník otázku alebo sťažnosť, môže pomôcť posilniť vzťah medzi zákazníkmi a značkou a budovať lojalitu.
"Zamestnanci sú tvorcami zákazníckej skúsenosti, takže je nevyhnutné, aby sa firmy o svoje ľudské zdroje starali viac ako dobre. Ľudia, ktorí nemajú radosť z práce, pravdepodobne túto náladu prenesú aj na zákazníkov," opísala výkonná riaditeľka zodpovedná za sektor maloobchodu a výroby spotrebného tovaru KPMG na Slovensku Ivana Mazániková.
Spoločnosť Adyen, ktorá spracováva kreditné karty, v tohtoročnom prieskume zároveň zistila, že 86 % amerických spotrebiteľov v uplynulom roku opustilo obchod z dôvodu dlhého čakania v rade.
Podľa štúdie je teda takmer pre polovicu manažérov najvyššou prioritou pochopenie potrieb a zameranie sa na zákazníka. Nové produkty preto vznikajú na základe zozbieraných zákazníckych dát.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR