|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 16.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Agnesa
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
30. apríla 2016
Kambodža obnovila osobnú železničnú dopravu
Prvý vlak s cestujúcimi po sedemročnej prestávke, ktorú si vynútila potreba revitalizácie železničnej siete v Kambodži, dnes vyrazil z hlavného mesta Phnom Pénhu do ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR
Phnom Pénh 30. apríla (TASR) - Prvý vlak s cestujúcimi po sedemročnej prestávke, ktorú si vynútila potreba revitalizácie železničnej siete v Kambodži, dnes vyrazil z hlavného mesta Phnom Pénhu do obľúbenej turistickej destinácie v Thajskom zálive, mestečka Sihanoukville, Cestoval ním premiér Hun Sen spoločne so svojimi ministrami a ochrankou, oznámila tlačová agentúra DPA.Generálny riaditeľ kráľovských železníc John Guiry povedal, že obnovenie osobnej železničnej dopravy stálo vyše 160 miliónov dolárov. Do decembra sprevádzkujú aj trať na sever k hraniciam Thajska.
Železničnú stanicu v Phnom Pénhu, ktorá je v štýle art deco, postavili podobne ako väčšinu železničnej siete v Kambodži v 30. rokoch 20. storočia Francúzi, hoci južná trať bola dokončená až v 60. rokoch.
Obnovená železničná doprava poskytne alternatívu k dvojprúdovej ceste smerujúcej na juh, ktorú často upchávajú kamióny a veľké autobusy. Vlak je tiež lacnejší ako iné dopravné prostriedky, lístky stoja štyri až šesť dolárov, pričom mesačná mzda pracovníka v kambodžskom odevnom priemysle je približne 130 dolárov a stavebný robotník zarobí asi osem dolárov denne.
Cesta vlakom, ktorý sa pohybuje pomalým tempom 33 km/h, však môže trvať aj osem hodín.
Prvá skúšobná jazda v polovici apríla mala obrovský úspech, za osem dní sa podľa novín Cambodia Daily predalo 2250 lístkov. Aj dnes bol vlak plný.
Vlak do Sihanoukvillu sa neslávne preslávil v roku 1994, kedy Červení Khméri uniesli z vlaku troch západných turistov a popravili ich. Železničná doprava na juh sa skončila v roku 2002 pre katastrofálny stav železničnej trate a posledný osobný vlak do Battambangu v strednej Kambodži išiel v roku 2009.
Renováciu železničnej siete, ktorá sa začala v roku 2009, sprevádzali problémy. Austrálska spoločnosť Toll Group z projektu v decembri 2014 odstúpila napriek tomu, že mala garantované 30-ročné výsady. Súčasný projekt renovácie železničnej siete financuje najväčšie kambodžské konzorcium podnikov, Royal Group, s pomocou Ázijskej rozvojovej banky a Austrálskej agentúry pre medzinárodný rozvoj.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR