![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
30. apríla 2016
Kambodža obnovila osobnú železničnú dopravu
Prvý vlak s cestujúcimi po sedemročnej prestávke, ktorú si vynútila potreba revitalizácie železničnej siete v Kambodži, dnes vyrazil z hlavného mesta Phnom Pénhu do ...
Zdieľať

Generálny riaditeľ kráľovských železníc John Guiry povedal, že obnovenie osobnej železničnej dopravy stálo vyše 160 miliónov dolárov. Do decembra sprevádzkujú aj trať na sever k hraniciam Thajska.
Železničnú stanicu v Phnom Pénhu, ktorá je v štýle art deco, postavili podobne ako väčšinu železničnej siete v Kambodži v 30. rokoch 20. storočia Francúzi, hoci južná trať bola dokončená až v 60. rokoch.
Obnovená železničná doprava poskytne alternatívu k dvojprúdovej ceste smerujúcej na juh, ktorú často upchávajú kamióny a veľké autobusy. Vlak je tiež lacnejší ako iné dopravné prostriedky, lístky stoja štyri až šesť dolárov, pričom mesačná mzda pracovníka v kambodžskom odevnom priemysle je približne 130 dolárov a stavebný robotník zarobí asi osem dolárov denne.
Cesta vlakom, ktorý sa pohybuje pomalým tempom 33 km/h, však môže trvať aj osem hodín.
Prvá skúšobná jazda v polovici apríla mala obrovský úspech, za osem dní sa podľa novín Cambodia Daily predalo 2250 lístkov. Aj dnes bol vlak plný.
Vlak do Sihanoukvillu sa neslávne preslávil v roku 1994, kedy Červení Khméri uniesli z vlaku troch západných turistov a popravili ich. Železničná doprava na juh sa skončila v roku 2002 pre katastrofálny stav železničnej trate a posledný osobný vlak do Battambangu v strednej Kambodži išiel v roku 2009.
Renováciu železničnej siete, ktorá sa začala v roku 2009, sprevádzali problémy. Austrálska spoločnosť Toll Group z projektu v decembri 2014 odstúpila napriek tomu, že mala garantované 30-ročné výsady. Súčasný projekt renovácie železničnej siete financuje najväčšie kambodžské konzorcium podnikov, Royal Group, s pomocou Ázijskej rozvojovej banky a Austrálskej agentúry pre medzinárodný rozvoj.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR