|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 18.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Eugen
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. apríla 2010
KALIŇÁK: Samostatné lety by neboli dobrým riešením
Samostatné lety štátnych činiteľov by neboli ekonomicky efektívnym riešením. Tvrdí to minister vnútra Robert Kaliňák (Smer-SD). Diskusiu o spoločných letoch armádnych generálov či ...
Zdieľať
Foto:
BRATISLAVA 14. apríla (WEBNOVINY) – Samostatné lety štátnych činiteľov by neboli ekonomicky efektívnym riešením. Tvrdí to minister vnútra Robert Kaliňák (Smer-SD). Diskusiu o spoločných letoch armádnych generálov či štátnych činiteľov otvorila tragická nehoda poľského lietadla, pri ktorej prišla krajina prakticky o celé armádne velenie i viacerých politikov. „Na každú cestu by mali tým pádom chodiť pomaly dvoma lietadlami, tak si viete predstaviť, čo by s nami zase novinári dorobili z pohľadu ekonomickej efektivity takého niečoho,“ povedal dnes po rokovaní vlády Kaliňák. Bezpečnostné opatrenie tohto typu by podľa neho znamenali mimoriadne náklady pre Slovensko. V súčasnosti u nás platí, že sa na palube jedného lietadla nemôžu stretnúť traja ústavní činitelia.
Lietadlá typu TU využíva aj Slovensko, ich špeciálnu previerku zatiaľ nechystá. „Prehliadka lietadiel sa robí pravidelne, nielen vtedy, keď nejaké spadne. Tie lietadlá majú každodennú previerku, dá sa povedať,“ konštatoval Kaliňák. Kým sa neskončí vyšetrovanie nehody a nebude jasná jej príčina, Slovensko mimoriadnu bezpečnostnú kontrolu nepodnikne. Dôvod na výmenu lietadiel by mal byť podľa Kaliňáka iný. „Naši nástupcovia by mali zvážiť, či iný druh lietadiel nie je ekonomickejší, pretože spotreba týchto lietadiel a servisy sú mimoriadne náročné,“ myslí si minister.
Šéf rezortu vnútra je spokojný i s pilotmi letky ministerstva vnútra, pripomína ich dlhoročné skúsenosti. „Nejde ani tak o hodiny strávené vo vzduchu, ako skúsenosti s lietaním a pristávaním na jednotlivé druhy letísk,“ uvádza Kaliňák. V počte nalietaných hodín podľa neho vojenskí piloti nemôžu súťažiť s pilotom komerčnej linky, ktorí lietajú denne. „Aj ja som zažil krízovú situáciu v jednom z našich lietadiel a zvládli núdzové pristátie na absolútnu jednotku,“ pripomenul Kaliňák svoj spoločný let s poslancom a bývalým predsedom parlamentu Pavlom Hrušovským (KDH). Vládne lietadlo vtedy využilo záložné istenie. „Zatiaľ nebol dôvod veľmi zapochybovať, ani za tie roky,“ dodal Kaliňák.
SITA
Lietadlá typu TU využíva aj Slovensko, ich špeciálnu previerku zatiaľ nechystá. „Prehliadka lietadiel sa robí pravidelne, nielen vtedy, keď nejaké spadne. Tie lietadlá majú každodennú previerku, dá sa povedať,“ konštatoval Kaliňák. Kým sa neskončí vyšetrovanie nehody a nebude jasná jej príčina, Slovensko mimoriadnu bezpečnostnú kontrolu nepodnikne. Dôvod na výmenu lietadiel by mal byť podľa Kaliňáka iný. „Naši nástupcovia by mali zvážiť, či iný druh lietadiel nie je ekonomickejší, pretože spotreba týchto lietadiel a servisy sú mimoriadne náročné,“ myslí si minister.
Šéf rezortu vnútra je spokojný i s pilotmi letky ministerstva vnútra, pripomína ich dlhoročné skúsenosti. „Nejde ani tak o hodiny strávené vo vzduchu, ako skúsenosti s lietaním a pristávaním na jednotlivé druhy letísk,“ uvádza Kaliňák. V počte nalietaných hodín podľa neho vojenskí piloti nemôžu súťažiť s pilotom komerčnej linky, ktorí lietajú denne. „Aj ja som zažil krízovú situáciu v jednom z našich lietadiel a zvládli núdzové pristátie na absolútnu jednotku,“ pripomenul Kaliňák svoj spoločný let s poslancom a bývalým predsedom parlamentu Pavlom Hrušovským (KDH). Vládne lietadlo vtedy využilo záložné istenie. „Zatiaľ nebol dôvod veľmi zapochybovať, ani za tie roky,“ dodal Kaliňák.
SITA