|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. augusta 2013
Kalifornský miliardár navrhol futuristický dopravný projekt
Cesta medzi Los Angeles a San Franciscom by v budúcnosti mohla zabrať menej než polovicu času potrebného na prepravu lietadlom. Vyplýva to z návrhu futuristického dopravného systému, ...
Zdieľať
SAN FRANCISCO 13. augusta (WEBNOVINY) - Cesta medzi Los Angeles a San Franciscom by v budúcnosti mohla zabrať menej než polovicu času potrebného na prepravu lietadlom.
Vyplýva to z návrhu futuristického dopravného systému, ktorý v pondelok predstavil kalifornský miliardár Elon Musk.
Futuristický systém s názvom Hyperloop by podľa Muska mohol byť revolúciou v medzimestskej doprave a je možné ho postaviť za 7 až 10 rokov s nákladmi približne 6 mld. USD.
Miliardár svoj koncept predstavil ako alternatívu k plánovanému projektu vysokorýchlostného železničného prepojenia Los Angeles a San Francisca s cenou 68 mld. USD, ktoré je jednou z rozvojových priorít kalifornského guvernéra Jerryho Browna.
Kombinácia lietadla, železnice a stolnej hry
"Bolo by bezpečnejšie, rýchlejšie, lacnejšie a pohodlnejšie," tvrdí Musk v článku, ktorý sprevádza zverejnené detaily navrhovaného systému.
Vzdialenosť približne 600 km medzi oboma veľkomestami by Hyperloop teoreticky prekonal za 30 minút, čo je výrazne menej než súčasných viac než 5 hodín autom, 1 hodina a 15 minút pri ceste lietadlom, ako aj než 2 hodiny 40 minút, ktoré by mala trvať cesta plánovaným rýchlovlakom.
Systém Musk v minulosti opisoval ako kombináciu lietadla Concorde, vysokorýchlostnej železnice a stolnej hry zvanej air hockey. Vychádza z konceptu magnetických bezkontaktných vozidiel pre 28 ľudí, poháňaných solárnou energiou. Tie by sa pohybovali nízkotlakovými potrubiami rýchlosťou až 1200 km/h, pričom v špičke by zo svojej konečnej stanice mohli vyrážať každých 30 sekúnd a ročne prepraviť viac než 7 miliónov cestujúcich.
Dizajn je potrebné vyskúšať v praxi
Systém by však bol vystavený nesmiernemu riziku nehody alebo teroristického útoku a náklady na jeho výstavbu by mohli byť dvakrát také vysoké, ako odhaduje Musk, reagoval na miliardárov projekt spoluvynálezca magnetického rýchlovlaku Maglev Jim Powell.
Otázne tiež je, či existuje nádej, že by takýto masívny projekt kalifornská samospráva vôbec schválila, a či by sa doň boli ochotné zapojiť aj iné súkromné spoločnosti. Dizajn je totiž zatiaľ len teoretický a je potrebné ho vyskúšať v praxi.
Elon Musk sa preslávil ako spoluzakladateľ platobnej služby PayPal, neskôr založil spoločnosť na vesmírnu dopravu SpaceX a výrobcu luxusných elektrických automobilov Tesla.
Vyplýva to z návrhu futuristického dopravného systému, ktorý v pondelok predstavil kalifornský miliardár Elon Musk.
Futuristický systém s názvom Hyperloop by podľa Muska mohol byť revolúciou v medzimestskej doprave a je možné ho postaviť za 7 až 10 rokov s nákladmi približne 6 mld. USD.
Miliardár svoj koncept predstavil ako alternatívu k plánovanému projektu vysokorýchlostného železničného prepojenia Los Angeles a San Francisca s cenou 68 mld. USD, ktoré je jednou z rozvojových priorít kalifornského guvernéra Jerryho Browna.
Kombinácia lietadla, železnice a stolnej hry
"Bolo by bezpečnejšie, rýchlejšie, lacnejšie a pohodlnejšie," tvrdí Musk v článku, ktorý sprevádza zverejnené detaily navrhovaného systému.
Vzdialenosť približne 600 km medzi oboma veľkomestami by Hyperloop teoreticky prekonal za 30 minút, čo je výrazne menej než súčasných viac než 5 hodín autom, 1 hodina a 15 minút pri ceste lietadlom, ako aj než 2 hodiny 40 minút, ktoré by mala trvať cesta plánovaným rýchlovlakom.
Systém Musk v minulosti opisoval ako kombináciu lietadla Concorde, vysokorýchlostnej železnice a stolnej hry zvanej air hockey. Vychádza z konceptu magnetických bezkontaktných vozidiel pre 28 ľudí, poháňaných solárnou energiou. Tie by sa pohybovali nízkotlakovými potrubiami rýchlosťou až 1200 km/h, pričom v špičke by zo svojej konečnej stanice mohli vyrážať každých 30 sekúnd a ročne prepraviť viac než 7 miliónov cestujúcich.
Dizajn je potrebné vyskúšať v praxi
Systém by však bol vystavený nesmiernemu riziku nehody alebo teroristického útoku a náklady na jeho výstavbu by mohli byť dvakrát také vysoké, ako odhaduje Musk, reagoval na miliardárov projekt spoluvynálezca magnetického rýchlovlaku Maglev Jim Powell.
Otázne tiež je, či existuje nádej, že by takýto masívny projekt kalifornská samospráva vôbec schválila, a či by sa doň boli ochotné zapojiť aj iné súkromné spoločnosti. Dizajn je totiž zatiaľ len teoretický a je potrebné ho vyskúšať v praxi.
Elon Musk sa preslávil ako spoluzakladateľ platobnej služby PayPal, neskôr založil spoločnosť na vesmírnu dopravu SpaceX a výrobcu luxusných elektrických automobilov Tesla.