|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. októbra 2009
Kabinet súhlasil so zmenami pri použití peňazí na diaľnice
Vláda na stredajšom zasadnutí súhlasila s použitím takmer 11,565 mil. eur na dofinancovanie výstavby diaľnice D1 Mengusovce - Jánovce. Prostriedky rozpočtového roka 2008, určené na ...
Zdieľať
BRATISLAVA 21. októbra (WEBNOVINY) - Vláda na stredajšom zasadnutí súhlasila s použitím takmer 11,565 mil. eur na dofinancovanie výstavby diaľnice D1 Mengusovce - Jánovce. Prostriedky rozpočtového roka 2008, určené na spolufinancovanie uvedeného projektu v rámci Kohézneho fondu budú použité z výdavkov minuloročného štátneho rozpočtu. Kabinet na návrh ministra dopravy Ľubomíra Vážneho súhlasil aj s presmerovaním 15,933 mil. eur na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest. Tieto zdroje rezortu dopravy mali byť pôvodne použité na financovanie druhej etapy stavby prvého úseku D1 Sverepec - Vrtižer, na čo Európska komisia schválila potrebné prostriedky vo februári tohto roku.
Na projekt D1 Mengusovce - Jánovce boli v tomto roku presunuté zostatkové prostriedky z rokov 2007 a 2008 vo výške 94,942 mil. eur, z toho na Kohézny fond pripadalo 70,257 mil. eur, na spolufinancovanie 16,926 mil. eur a na Európsku investičnú banku 7,759 mil. eur. V polovici mája tohto roku dosahoval rozpočet projektu 66,525 mil. eur, pričom na dofinancovanie projektu do výšky rozhodnutia komisie bolo potrebných 22,046 mil. eur a voľný zostatok rozpočtu tvoril 44,479 mil. eur.
"Zhodnocovanie slovenskej meny pred vstupom SR do Európskej menovej únie, ako aj rozpočtová alokácia v roku 2005 na nerealizovaný projekt Kohézneho fondu D1 Sverepec - Vrtižer mali za účinok vytvorenie rozpočtovej rezervy v sume 44,479 mil. eur," uviedlo ministerstvo dopravy v predloženom návrhu. Z uvedenej sumy pripadalo na Kohézny fond 32,915 mil. eur a na spolufinancovanie zo štátneho rozpočtu SR 11,565 mil. eur. Keďže výdavky Kohézneho fondu sú naviazané na príjmové krytie z Európskej komisie, je možné ich použiť len do výšky schválenej komisiou. Výdavky na spolufinancovanie, ktoré boli rozpočtované v predchádzajúcom rozpočtovom roku a sú kryté príjmami štátneho rozpočtu, je možné použiť na dofinancovanie D1 Mengusovce - Jánovce.
Na financovanie druhej etapy stavby prvého úseku D1 Sverepec - Vrtižer, ako aj prvého a druhého úseku tejto trasy a D1 Mengusovce - Jánovce bolo povolené prekročenie limitu výdavkov v sume 35,489 mil. eur. Všetky tri stavby úseku Sverepec - Vrtižer boli zaradené do financovania z Kohézneho fondu v súčasnom programovom období, pridelenie prostriedkov Európskou komisiou sa však pre rôzne námietky neustále oneskorovalo. Výstavbu prvých dvoch stavieb na D1 Sverepec - Vrtižer, začatých v roku 2008, musela Národná diaľničná spoločnosť, a.s. financovať z úveru Európskej investičnej banky vo výške 1,588 mld. Sk (52,71 mil. eur). Diaľničná spoločnosť zároveň predpokladala, že nevyčerpá zdroje zo štátneho rozpočtu v objeme 480 mil. Sk (15,93 mil. eur) a preto ich rezervovala pre tretiu stavbu úseku D1 Sverepec - Vrtižer.
SITA
Na projekt D1 Mengusovce - Jánovce boli v tomto roku presunuté zostatkové prostriedky z rokov 2007 a 2008 vo výške 94,942 mil. eur, z toho na Kohézny fond pripadalo 70,257 mil. eur, na spolufinancovanie 16,926 mil. eur a na Európsku investičnú banku 7,759 mil. eur. V polovici mája tohto roku dosahoval rozpočet projektu 66,525 mil. eur, pričom na dofinancovanie projektu do výšky rozhodnutia komisie bolo potrebných 22,046 mil. eur a voľný zostatok rozpočtu tvoril 44,479 mil. eur.
"Zhodnocovanie slovenskej meny pred vstupom SR do Európskej menovej únie, ako aj rozpočtová alokácia v roku 2005 na nerealizovaný projekt Kohézneho fondu D1 Sverepec - Vrtižer mali za účinok vytvorenie rozpočtovej rezervy v sume 44,479 mil. eur," uviedlo ministerstvo dopravy v predloženom návrhu. Z uvedenej sumy pripadalo na Kohézny fond 32,915 mil. eur a na spolufinancovanie zo štátneho rozpočtu SR 11,565 mil. eur. Keďže výdavky Kohézneho fondu sú naviazané na príjmové krytie z Európskej komisie, je možné ich použiť len do výšky schválenej komisiou. Výdavky na spolufinancovanie, ktoré boli rozpočtované v predchádzajúcom rozpočtovom roku a sú kryté príjmami štátneho rozpočtu, je možné použiť na dofinancovanie D1 Mengusovce - Jánovce.
Na financovanie druhej etapy stavby prvého úseku D1 Sverepec - Vrtižer, ako aj prvého a druhého úseku tejto trasy a D1 Mengusovce - Jánovce bolo povolené prekročenie limitu výdavkov v sume 35,489 mil. eur. Všetky tri stavby úseku Sverepec - Vrtižer boli zaradené do financovania z Kohézneho fondu v súčasnom programovom období, pridelenie prostriedkov Európskou komisiou sa však pre rôzne námietky neustále oneskorovalo. Výstavbu prvých dvoch stavieb na D1 Sverepec - Vrtižer, začatých v roku 2008, musela Národná diaľničná spoločnosť, a.s. financovať z úveru Európskej investičnej banky vo výške 1,588 mld. Sk (52,71 mil. eur). Diaľničná spoločnosť zároveň predpokladala, že nevyčerpá zdroje zo štátneho rozpočtu v objeme 480 mil. Sk (15,93 mil. eur) a preto ich rezervovala pre tretiu stavbu úseku D1 Sverepec - Vrtižer.
SITA