Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Auto moto

19. decembra 2007

Kabinet schválil program prípravy a výstavby diaľnic



Nadradená dopravná infraštruktúra zahŕňajúca diaľnice a rýchlostné cesty bude plne funkčná až po úplnom dokončení plánovanej diaľničnej siete. Informoval o tom minister dopravy Ľubomír ...



Zdieľať
BRATISLAVA 19. decembra (WEBNOVINY) - Nadradená dopravná infraštruktúra zahŕňajúca diaľnice a rýchlostné cesty bude plne funkčná až po úplnom dokončení plánovanej diaľničnej siete. Informoval o tom minister dopravy Ľubomír Vážny po stredajšom zasadnutí vlády, ktorá schválila program prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest do roku 2010. Minister dopravy zároveň pripomenul, že celková plánovaná dĺžka diaľnic predstavuje 704 kilometrov a rýchlostných ciest 833 kilometrov. V súčasnosti je podľa neho v užívaní okolo 350 kilometrov diaľnic a približne 136 kilometrov rýchlostných ciest. Zostáva teda dobudovať ešte zhruba 350 kilometrov diaľnic a skoro 700 kilometrov rýchlostných ciest. Schválený diaľničný program sa však týka len zámerov do roku 2010. "Našou ambíciou je, aby pribudlo 165 kilometrov diaľnic a 80 kilometrov rýchlostných ciest," uviedol Vážny k vyhliadke na tri nasledujúce roky. Súčasťou programu do roku 2010 sú podľa ministra dopravy aj plánované projekty verejno-súkromného partnerstva (PPP) na úsekoch diaľnice D1 a rýchlostnej cesty R1. Vláda predpokladá, že do konca roka 2010 má byť vybudovaných spolu 514 kilometrov diaľnic a 216 kilometrov rýchlostných ciest. "To znamená, že do roku 2015 až 2016 bude ešte potrebné dobudovať 188 kilometrov diaľnic a 617 kilometrov rýchlostných ciest," dodal Vážny. Príprava a výstavba diaľnic a rýchlostných ciest by mala byť podľa uvedeného programu lacnejšia o 20 %. "Chceli by sme zefektívniť technické riešenia. A to si aj sľubujeme od projektov verejno-súkromného partnerstva," uviedol Vážny. Podľa neho je v záujme toho možné poskytnúť únosné výnimky z technických noriem. Minister poznamenal, že pri výstavbe diaľnic na Slovensku sa napríklad prísne dodržiava ich sklon na maximálnej úrovni 2,5 %, čo zvyšuje náklady. Pritom v Rakúsku je bežný 4-percentný sklon diaľnic. Pri vyššom sklone by sa pritom znížili stavebné náklady. Vážny vyslovil presvedčenie, že vláda pri výstavbe diaľnic vysoko prekročí záväzok v programovom vyhlásení, podľa ktorého má byť do roku 2010 odovzdaných 100 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest. SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Vedci pravdepodobne objavili chýbajúci článok v evolúcii
<< predchádzajúci článok
Shiloh Nouvel Jolie-Pitt je najvplyvnejším dieťaťom