|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. apríla 2013
Kabinet rokuje o Čaplovičovej správe o stave školstva
Na školstvo by malo ísť do roku 2020 šesť percent HDP, čo by sa malo dosiahnuť postupnými krokmi. Vyplýva to zo Správy o stave školstva na verejnú diskusiu, ktorú dnes na rokovanie kabinetu ...
Zdieľať
BRATISLAVA 10. apríla (WEBNOVINY) – Na školstvo by malo ísť do roku 2020 šesť percent HDP, čo by sa malo dosiahnuť postupnými krokmi. Vyplýva to zo Správy o stave školstva na verejnú diskusiu, ktorú dnes na rokovanie kabinetu predložil minister školstva Dušan Čaplovič.
Správu o stave školstva si od vlády vyžiadal parlament a kabinet ju mal predložiť do konca marca. V posledný pracovný deň v marci minister odovzdal správu šéfovi parlamentu. Tento spôsob sa stretol s kritikou opozície, podľa ktorej tak nebolo splnené uznesenie, keďže správa neprešla vládou.
Minister tvrdí, že uznesenie splnil a materiál odovzdal. "Stále sa pýtame na formálnu stránku. Pre mňa je podstatné, že materiál bol odovzdaný do parlamentu v tej podobe ako bude prerokovaný aj na vláde," povedal Čaplovič pred dnešným rokovaním vlády. Predseda parlamentu ho na základe rokovania vo vláde pridelí jednotlivým výborom. "Podstatný je obsah, nie forma," myslí si minister.
Podľa pracovnej verzie správy ešte pred zapracovaním pripomienok malo Slovensko každoročne pridávať do školstva 200 miliónov eur, aby sa do piatich rokov dostalo na priemernú úroveň výdavkov krajín OECD do školstva. Regionálne školstvo malo dostať navyše 140 miliónov eur a vysoké školstvo ďalších 60 miliónov.
Materiál, ktorý môže podľa ministra ešte pripomienkovať aj verejnosť, obsahuje viaceré zámery. Napríklad minister navrhuje zrušenie vedecko-pedagogických titulov profesor a docent, ponechali by sa len príslušné funkčné miesta.
Matematika sa má stať kľúčovým predmetom na 2. stupni základných škôl a na stredných školách. Ustúpiť sa má pri výučbe dvoch cudzích jazykov na školách bez maturity. Namiesto bifľovania gramatiky sa majú žiaci na slovenčine viac sústrediť na pochopenie textu, grafov a tabuliek.
Škôlky pre deti od štyroch rokov by mohli byť bezplatné a podľa správy by mali deti chodiť do spádovej základnej školy podľa trvalého bydliska.
Správu o stave školstva si od vlády vyžiadal parlament a kabinet ju mal predložiť do konca marca. V posledný pracovný deň v marci minister odovzdal správu šéfovi parlamentu. Tento spôsob sa stretol s kritikou opozície, podľa ktorej tak nebolo splnené uznesenie, keďže správa neprešla vládou.
Minister tvrdí, že uznesenie splnil a materiál odovzdal. "Stále sa pýtame na formálnu stránku. Pre mňa je podstatné, že materiál bol odovzdaný do parlamentu v tej podobe ako bude prerokovaný aj na vláde," povedal Čaplovič pred dnešným rokovaním vlády. Predseda parlamentu ho na základe rokovania vo vláde pridelí jednotlivým výborom. "Podstatný je obsah, nie forma," myslí si minister.
Podľa pracovnej verzie správy ešte pred zapracovaním pripomienok malo Slovensko každoročne pridávať do školstva 200 miliónov eur, aby sa do piatich rokov dostalo na priemernú úroveň výdavkov krajín OECD do školstva. Regionálne školstvo malo dostať navyše 140 miliónov eur a vysoké školstvo ďalších 60 miliónov.
Materiál, ktorý môže podľa ministra ešte pripomienkovať aj verejnosť, obsahuje viaceré zámery. Napríklad minister navrhuje zrušenie vedecko-pedagogických titulov profesor a docent, ponechali by sa len príslušné funkčné miesta.
Matematika sa má stať kľúčovým predmetom na 2. stupni základných škôl a na stredných školách. Ustúpiť sa má pri výučbe dvoch cudzích jazykov na školách bez maturity. Namiesto bifľovania gramatiky sa majú žiaci na slovenčine viac sústrediť na pochopenie textu, grafov a tabuliek.
Škôlky pre deti od štyroch rokov by mohli byť bezplatné a podľa správy by mali deti chodiť do spádovej základnej školy podľa trvalého bydliska.