Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

16. januára 2008

Kabinet prijal koncepciu rozvoja leteckej dopravy do roku 2010



Cieľom dopravnej politiky Slovenskej republiky v leteckej doprave je zabezpečovanie trvalo udržateľného rozvoja narastajúcich dopravných služieb v požadovanej kvalite, pri súčasnom regulovaní vplyvu ...



Zdieľať
BRATISLAVA 16. januára (WEBNOVINY) - Cieľom dopravnej politiky Slovenskej republiky v leteckej doprave je zabezpečovanie trvalo udržateľného rozvoja narastajúcich dopravných služieb v požadovanej kvalite, pri súčasnom regulovaní vplyvu na životné prostredie. Vyplýva to z koncepcie rozvoja leteckej dopravy na Slovensku do roku 2010, ktorú vláda schválila na svojom stredajšom zasadnutí. Túto koncepciu však nie je možné podľa jej predkladateľa, ministerstva dopravy, zamieňať s obchodným plánom leteckej spoločnosti alebo generálnym plánom letiska. Jej cieľom nie je dosiahnutie vopred stanoveného cieľového počtu prepravených cestujúcich a objemu nákladu za rok, ale vytvorenie predpokladov pre uvedenú mobilitu. Koncepčným riešením rezortu v oblasti rozvoja leteckej dopravy je celkové rozvíjanie civilného letectva a zdokonaľovanie inštitucionálneho zabezpečenia regulácie a priorít v oblasti leteckej dopravy v celej jej škále. Ministerstvo dopravy neodporúča podľa uvedenej koncepcie podporiť vytvorenie národného leteckého dopravcu zo zdrojov štátu, pretože priama štátna pomoc dopravcovi v krajinách Európskej únie nie je možná. Prevziať priame finančné bremeno zakladania leteckého dopravcu štátu totiž znemožňujú licenčná politika, jej liberalizácia, či pravidlá hospodárskej súťaže a štátnej pomoci platné v únii. Založenie nového leteckého dopravcu pre poskytovanie pravidelných leteckých dopravných služieb s určitou kritickou sieťou a kapacitou, ktorá by po troch až štyroch rokoch umožnila vyrovnané hospodárenie, by si podľa predbežných prepočtov vyžiadalo náklady 4 mld. Sk. "Pokiaľ by zakladal takéhoto dopravcu štát, alebo by bol založený zo zdrojov verejného financovania, bolo by to v rozpore s pravidlami hospodárskej súťaže EÚ," konštatuje koncepcia. "Transparentná priama pomoc existujúcim slovenským dopravcom je možnou cestou zvýhodnenia podmienok pri začatí obchodnej prevádzky na nových trasách a cieľových bodoch," pripustil rezort dopravy. Podľa ministerstva by to bolo možné poskytnutím zvýhodnených podmienok po dosiahnutí určitých objemov, či prideľovaním vhodných časových intervalov na letiskách, tzv. slotov, a tiež garantovaním existujúcich časových intervalov, ktoré už slovenský dopravca má. Nepriamu pomoc by mohlo poskytnúť Ministerstvo hospodárstva SR podporovaním aktívneho cestovného ruchu. SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Inflačné kritérium bude SR plniť aj bez posilňujúcej koruny
<< predchádzajúci článok
Mŕtvi a zranení po zásahoch proti opozičným protestom v Keni