Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Auto moto

07. augusta 2008

Južný úsek okruhu Prahy má byť hotový na jar 2010



Výstavba južnej časti budúceho cestného okruhu Prahy na úseku R513 Vestec - Lahovice v objeme 209,12 mil. eur (6,3 mld. Sk) má byť ukončená v apríli 2010. Stavbu realizuje rovnomenné združenie ...



Zdieľať
BRATISLAVA 7. augusta (WEBNOVINY) - Výstavba južnej časti budúceho cestného okruhu Prahy na úseku R513 Vestec - Lahovice v objeme 209,12 mil. eur (6,3 mld. Sk) má byť ukončená v apríli 2010. Stavbu realizuje rovnomenné združenie vedené spoločnosťou Skanska DS, a.s. Brno s 20-percentným podielom. Členmi združenia sú aj firmy Skanska BS a.s. Prievidza s 50-percentným podielom a Alpine Mayreder Bau GmbH s podielom 30 %. Ako agentúru SITA vo štvrtok informovala vedúca vonkajších vzťahov skupiny Skanska v SR Magdaléna Dobišová, po ôsmich mesiacoch sa na stavbe severného dvojpruhového tunela stretli obe partie razičov, ktoré postupovali v razbe proti sebe. Takmer dvojkilometrový tunel z Komořan do Cholupic, na ktorom sa Skanska podieľala, môžu prevziať betonári. Investorom projektu je Ředitelství silnic a dálnic v ČR a na jeho financovaní sa podieľa Štátny fond dopravnej infraštruktúry ČR spolu s Európskou investičnou bankou. "Razenie tunela trvalo od decembra 2007 prakticky nepretržite. Pracovali sme v dvojzmennej prevádzke 24 hodín denne, na stavbe sme sústredili maximum techniky. Vďaka tomu sme za osem mesiacov prerazili celých 1 674 metrov," uviedol projektový manažér firmy Skanska BS Anton Petko. Na razení sa okrem tejto spoločnosti podieľala aj firma Subtera. Pred samotným začiatkom razby bolo potrebné v Komořanoch vyhĺbiť a zabezpečiť najväčšiu stavebnú jamu v ČR. Južný tubus bol prerazený už v marci tohto roka, v súčasnosti sa na oboch tunelových rúrach realizuje armovanie a betonáž ostenia. Potom stavbári a technológovia začnú s inštaláciou vodovodov, kanalizácie a kabeláže. "Presne o rok, v auguste 2009, začneme s betónovaním vozovky, následne bude prebiehať skúšobná prevádzka inštalovaných technologických zariadení tak, aby sme pre motoristov celý úsek otvorili v apríli 2010," dodal riaditeľ stavby Karel Fulík zo spoločnosti Skanska DS. Hlavným zmyslom cestného okruhu okolo Prahy je odviesť tranzitnú dopravu z centra a nahradiť nebezpečné a problematické úseky, ako je napríklad nájazd na Barrandovský most. Viac než 80 kilometrov dlhý okruh v budúcnosti spojí všetky diaľnice a rýchlostné cesty začínajúce v Prahe a výrazne zlepší dopravnú situáciu v celom Stredočeskom kraji. SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Ministerstvo školstva spustilo komplexný informačný systém pre vedu a výskum
<< predchádzajúci článok
Americkí vedci vyvinuli objektív fotoaparátu v tvare oka