Výstavba južnej časti budúceho cestného okruhu Prahy na úseku R513 Vestec - Lahovice v objeme 209,12 mil. eur (6,3 mld. Sk) má byť ukončená v apríli 2010. Stavbu realizuje rovnomenné združenie ...
BRATISLAVA 7. augusta (WEBNOVINY) - Výstavba južnej časti budúceho cestného okruhu Prahy na úseku R513 Vestec - Lahovice v objeme 209,12 mil. eur (6,3 mld. Sk) má byť ukončená v apríli 2010. Stavbu realizuje rovnomenné združenie vedené spoločnosťou Skanska DS, a.s. Brno s 20-percentným podielom. Členmi združenia sú aj firmy Skanska BS a.s. Prievidza s 50-percentným podielom a Alpine Mayreder Bau GmbH s podielom 30 %. Ako agentúru SITA vo štvrtok informovala vedúca vonkajších vzťahov skupiny Skanska v SR Magdaléna Dobišová, po ôsmich mesiacoch sa na stavbe severného dvojpruhového tunela stretli obe partie razičov, ktoré postupovali v razbe proti sebe. Takmer dvojkilometrový tunel z Komořan do Cholupic, na ktorom sa Skanska podieľala, môžu prevziať betonári. Investorom projektu je Ředitelství silnic a dálnic v ČR a na jeho financovaní sa podieľa Štátny fond dopravnej infraštruktúry ČR spolu s Európskou investičnou bankou.
"Razenie tunela trvalo od decembra 2007 prakticky nepretržite. Pracovali sme v dvojzmennej prevádzke 24 hodín denne, na stavbe sme sústredili maximum techniky. Vďaka tomu sme za osem mesiacov prerazili celých 1 674 metrov," uviedol projektový manažér firmy Skanska BS Anton Petko. Na razení sa okrem tejto spoločnosti podieľala aj firma Subtera. Pred samotným začiatkom razby bolo potrebné v Komořanoch vyhĺbiť a zabezpečiť najväčšiu stavebnú jamu v ČR.
Južný tubus bol prerazený už v marci tohto roka, v súčasnosti sa na oboch tunelových rúrach realizuje armovanie a betonáž ostenia. Potom stavbári a technológovia začnú s inštaláciou vodovodov, kanalizácie a kabeláže. "Presne o rok, v auguste 2009, začneme s betónovaním vozovky, následne bude prebiehať skúšobná prevádzka inštalovaných technologických zariadení tak, aby sme pre motoristov celý úsek otvorili v apríli 2010," dodal riaditeľ stavby Karel Fulík zo spoločnosti Skanska DS.
Hlavným zmyslom cestného okruhu okolo Prahy je odviesť tranzitnú dopravu z centra a nahradiť nebezpečné a problematické úseky, ako je napríklad nájazd na Barrandovský most. Viac než 80 kilometrov dlhý okruh v budúcnosti spojí všetky diaľnice a rýchlostné cesty začínajúce v Prahe a výrazne zlepší dopravnú situáciu v celom Stredočeskom kraji.
SITA