|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
15. októbra 2010
Jurzyca: Prvých 100 dní zbrzdili časované míny
Ministerstvo školstva nestihlo počas prvých 100 dní vo vláde splniť všetky plány, ktoré si zaumienilo. Na dnešnej ...
Zdieľať
Šéf rezortu školstva Eugen Jurzyca
Foto: SITA/Nina Bednáriková
BRATISLAVA 15. októbra (WEBNOVINY) - Ministerstvo školstva nestihlo počas prvých 100 dní vo vláde splniť všetky plány, ktoré si zaumienilo. Na dnešnej tlačovej konferencii to priznal štátny tajomník Jaroslav Ivančo (SDKÚ-DS). "Myslel som si, že sa budeme viac venovať vecnej náplni, ale našli sme tu aj časované míny a tieto operatívne agendy nás zbrzdili pri tom, že sme sa nemohli plnohodnotne venovať agende koncepčnej," povedal. Štátny tajomník verí, že v ďalších mesiacoch už problémy, ktoré zdedil rezort po predchádzajúcom vedení, budú ministerstvo zamestnávať podstatne menej. "Čo sa týka práce, už nám nezaberú veľa času, už nám zaberú len veľa peňazí," poznamenal Ivančo.
Šéf rezortu Eugen Jurzyca (SDKÚ-DS) hovorí, že najdôležitejšie problémy na ministerstve sa spájajú s eurofondami a personálnym obsadením v organizáciách v pôsobnosti ministerstva. V priamo riadených organizáciách vymenili štyroch riaditeľov, a to v Štátnom pedagogickom ústave, v Ústave informácií a prognóz školstva, v Metodicko-pedagogickom centre a v Národnom športovom centre. "Tie dôvody už boli medializované - jednak išlo o veľmi vysoký podiel neoprávnených výdavkov v rámci štrukturálnych fondov, boli uzatvorené nevýhodné a netransparentné zmluvy, mali za sebou chybné personálne rozhodnutia," konštatoval Jurzyca.
K 4. októbru tohto roka vyčíslil rezort neoprávnené výdavky na jedenástich národných projektoch na 4,192 milióna eur. Jeden z týchto projektov pre nemerateľné výstupy zrušil. "Len v Ústave informácií a prognóz školstva je výška neoprávnených výdavkov 1,8 eura," uviedol Ivančo. Podľa jeho slov sa týkajú dvoch národných projektov - Modernizácia vzdelávacieho procesu v základných školách a Modernizácia vzdelávacieho procesu v stredných školách.
SITA
BRATISLAVA 15. októbra (WEBNOVINY) - Ministerstvo školstva nestihlo počas prvých 100 dní vo vláde splniť všetky plány, ktoré si zaumienilo. Na dnešnej tlačovej konferencii to priznal štátny tajomník Jaroslav Ivančo (SDKÚ-DS). "Myslel som si, že sa budeme viac venovať vecnej náplni, ale našli sme tu aj časované míny a tieto operatívne agendy nás zbrzdili pri tom, že sme sa nemohli plnohodnotne venovať agende koncepčnej," povedal. Štátny tajomník verí, že v ďalších mesiacoch už problémy, ktoré zdedil rezort po predchádzajúcom vedení, budú ministerstvo zamestnávať podstatne menej. "Čo sa týka práce, už nám nezaberú veľa času, už nám zaberú len veľa peňazí," poznamenal Ivančo.
Šéf rezortu Eugen Jurzyca (SDKÚ-DS) hovorí, že najdôležitejšie problémy na ministerstve sa spájajú s eurofondami a personálnym obsadením v organizáciách v pôsobnosti ministerstva. V priamo riadených organizáciách vymenili štyroch riaditeľov, a to v Štátnom pedagogickom ústave, v Ústave informácií a prognóz školstva, v Metodicko-pedagogickom centre a v Národnom športovom centre. "Tie dôvody už boli medializované - jednak išlo o veľmi vysoký podiel neoprávnených výdavkov v rámci štrukturálnych fondov, boli uzatvorené nevýhodné a netransparentné zmluvy, mali za sebou chybné personálne rozhodnutia," konštatoval Jurzyca.
K 4. októbru tohto roka vyčíslil rezort neoprávnené výdavky na jedenástich národných projektoch na 4,192 milióna eur. Jeden z týchto projektov pre nemerateľné výstupy zrušil. "Len v Ústave informácií a prognóz školstva je výška neoprávnených výdavkov 1,8 eura," uviedol Ivančo. Podľa jeho slov sa týkajú dvoch národných projektov - Modernizácia vzdelávacieho procesu v základných školách a Modernizácia vzdelávacieho procesu v stredných školách.
SITA