Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

10. januára 2007

Jednou z priorít bánk bude v tomto roku príprava na euro



Jednou z priorít bankového sektora bude v tomto roku príprava na spoločnú menu euro. Každá banka musí totiž zabezpečiť, že ich systém bude fungovať aj v eurách. Banky doteraz analyzovali ...



Zdieľať

BRATISLAVA 10. januára (WEBNOVINY) - Jednou z priorít bankového sektora bude v tomto roku príprava na spoločnú menu euro. Každá banka musí totiž zabezpečiť, že ich systém bude fungovať aj v eurách. Banky doteraz analyzovali skúsenosti zo zavádzania európskej meny v iných krajinách a začali pracovať na úlohách, ktoré vyplývajú z Národného plánu zavedenia eura, v internom prostredí banky. Ako informovala prezidentka Slovenskej bankovej asociácie Regina Ovesny-Straka, v bankovom sektore je potrebné zabezpečiť aj zásobovanie hotovosťou.

"V bankomatoch je potrebné pripraviť počítačový systém, treba vymeniť kazety na vydávanie hotovosti v slovenských korunách a aj v eurách," povedala Ovesny-Straka. Podľa nej treba vypracovať detailnú štruktúru, že ktoré bankomaty budú hneď 1. januára 2009 fungovať v eurách a ktoré budú ešte pred polnocou vydávať slovenské koruny. "Ľudia však nemôžu od nás očakávať, že každý jeden bankomat bude po polnoci vydávať eurá," skonštatovala šéfka bankovej asociácie. Presný harmonogram konverzie bankomatov by mal byť stanovený do konca roka 2007.

V bankovom sektore sa v nasledujúcich rokoch neplánuje výrazné rozširovanie pobočkovej siete. Banky podľa Reginy Ovesny-Straka bojujú proti tomu, aby ľudia vo veľkej miere využívali hotovosť. Chcú ich nasmerovať na platenie platobnými kartami v obchodoch, ako aj na rôzne formy elektronického bankovníctva. "Keby sme rozširovali pobočkovú sieť, išli by sme sami proti sebe," poznamenala prezidenta asociácie bánk. I keď na druhej strane nevylúčila to, že na Slovensku je ešte stále nevyhnutné, aby banky mali svoje "fyzické" obchodné miesta.

Po prechode na euro budú mať klienti podľa Reginy Ovesny-Straka veľké množstvo mincí. Určitým tlakom na klientov, ktorých by banky chceli presmerovať na elektronické služby, by mohla byť aj poplatková politika. Najvýraznejšie rástli v poslednom období poplatky pri hotovostných operáciách. Dôvodom je nákladovosť týchto služieb. "Vzhľadom na implementáciu eura je stratégia bánk zvyšovať poplatky za hotovostné operácie správna," poznamenala Ovesny-Straka. Poplatky za elektronické prevody pritom v medziročnom porovnaní klesli. Ľudia si musia podľa R. Ovesny-Straka uvedomiť výhodnosť platobných kariet a ich následného využívania na platobných termináloch.

SITA


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Lupičov chytili v Brataislave priamo pri čine
<< predchádzajúci článok
Mlieko ruší priaznivé účinky čaju