Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Tlačové správy

Jednorazové plastové produkty v Kauflande nadobro skončili



Spoločnosť ich definitívne vyradila z predaja, urobila tak s vyše polročným predstihom pred svojím záväzkom.



Zdieľať
Foto: Kaufland
Bratislava 30. mája (OTS) - Spoločnosť ich definitívne vyradila z predaja, urobila tak s vyše polročným predstihom pred svojím záväzkom.

Foto: Kaufland

Kaufland sa minulý rok zaviazal vyradiť jednorazový plastový riad a slamky zo svojej ponuky do konca roka 2019, napokon svoj cieľ naplnil ešte skôr. Ročne tak reťazec odľahčí záťaž na životné prostredie o vyše 6 miliónov jednorazových plastových pohárov, 5 miliónov kusov jednorazových plastových príborov a riadov a o takmer 1,8 milióna kusov jednorazových plastových slamiek, ktoré sa vlani predali v predajniach Kaufland.
Od 30. mája nenájdete v našich predajniach jednorazový plastový riad vrátane slamiek. Nahradili sme ich ekologickými variantmi z papiera a dreva,“ vysvetlila zámery Lucia Langová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland. Ekologický prístup má spoločnosť pevne zakorenený. „Už od vstupu na slovenský trh boli igelitové tašky v našich predajniach spoplatnené a od roku 2013 sme zakázali využívanie mikroplastov v našej kozmetike. Starostlivosť o životné prostredie je už dlhodobo prirodzenou súčasťou našej firemnej filozofie a osvetu chceme šíriť aj ďalej,“ vysvetlila zámery Lucia Langová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland.
Foto: Kaufland

Na alarmujúcu situáciu s plastom upozornil Kaufland aj prostredníctvom novej kreatívnej kampane. Kreatívnymi vizuálmi s podtitulmi „Už ani glg“ a „Už ani hlt“ poukázal na mieru ohrozenia našej planéty plastovým príborom, riadom a slamkami. Posledný májový víkend na Detskom Festíku v Bratislave spoločnosť pripravila pre návštevníkov zložených hlavne z rodín s deťmi výlučne slamky a poháriky z papiera. Aj v prezentovaní problematiky plastov deťom vidí jednu z ciest k lepšiemu životnému prostrediu.
Naším cieľom do roku 2025 je zníženie celkovej spotreby plastov minimálne o 20 % a predaj všetkých produktov našich privátnych značiek v 100 % recyklovateľných obaloch,“ priblížila ďalšie plány Kauflandu Langová.
Foto: Kaufland

Kauflandu však nie je zodpovedný prístup k životnému prostrediu cudzí už dlhé roky. Po zákaze používania mikroplastov pri výrobe vlastnej pleťovej a telovej kozmetiky sa Kaufland v roku 2017 prihlásil k iniciatíve Ministerstva životného prostredia SR "Bez igelitových tašiek" a postupne vyradil ekologicky závadné tašky z predaja. Najpredávanejšiu ľahkú plastovú tašku vymenil za nákupnú tašku a termotašku s certifikátom „Modrý anjel", ktoré sú vyrobené z recyklovaného materiálu, a zároveň pridal do ponuky textilné tašky vyrobené z bio bavlny. Tento rok navyše obchodný reťazec spustil predaj uhoriek zbavených plastovej fólie. Ďalším krokom smerom k ekologickému prístupu k prostrediu je vyradenie jednorazových plastových produktov z predaja.


Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Vodičky s deťmi v aute musia dbať v prvom rade na bezpečnú jazdu
<< predchádzajúci článok
Srbská premiérka má zákaz vstupu do Kosova