Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

15. septembra 2009

Jedna domácnosť vyhodí do smetí 9 kg letákov ročne



Mimovládna organizácie Priatelia Zeme – SPZ poukazujú na problematiku nevyžiadanej reklamy prostredníctvom kampane o odpadoch. Tá je zameraná na reklamné letáky, ktoré sú vhadzované do ...



Zdieľať
BRATISLAVA 15. septembra (WEBNOVINY) - Mimovládna organizácie Priatelia Zeme – SPZ poukazujú na problematiku nevyžiadanej reklamy prostredníctvom kampane o odpadoch. Tá je zameraná na reklamné letáky, ktoré sú vhadzované do poštových schránok. Nevyžiadané letáky vo väčšine prípadov končia nevyužité v koši a za rok tvoria až deväť kilogramov odpadu z jednej domácnosti.


"Majitelia schránok si pritom neuvedomujú, že aj oni môžu pomôcť k zlepšeniu životného prostredia jednoduchým spôsobom. Každý adresát má možnosť označiť svoju schránku nálepkou "Nevhadzujte reklamy“, ktorá upovedomuje o ich zákaze šírenia vhadzovania reklamných materiálov,“ informoval projektový manažér z organizácie Priatelia zeme – SPZ Branislav Moňok. Ako ďalej dodal, nezáleží pri tom, či ide o upozornenie vyrobené "na kolene“, alebo o nálepku výraznej farby, ktorú si je možné vyžiadať priamo na adrese organizácie. Ak si adresát z rôznych dôvodov nemôže označiť poštovú schránku nálepkou, môže upovedomiť doručovateľa písomným oznámením. "Od chvíle, keď adresát prejaví i po formálnej stránke nesúhlas s doručovaním reklamných materiálov, vhadzovanie do označenej schránky sa stáva ilegálnou činnosťou,“ uviedol Moňok.

Za občanom, ktorý nechce, aby mu do schránky vhadzovali reklamné letáky, stojí aj zákon o reklame, podľa ktorého sa reklama nesmie šíriť adresne, ak adresát doručenie reklamy vopred odmieta. "Nie je veľa domácností, ktoré o uplatnení tohto nároku vedia. Reklamy tak v "lepšom“ prípade končia v odpadkových košoch, nie je však výnimkou nájsť ich pohodené aj na chodníkoch v blízkosti obydlí a na verejných priestranstvách. Sankcia za porušenie tohto zákona sa pritom pohybuje až do výšky 66 300 €,“ uviedla mediálna koordinátorka Priateľov Zeme – SPZ, Júlia Šimková. Dodáva, že v prípade, ak dôjde k porušeniu požiadavky adresáta a reklamné materiály budú aj naďalej doručované do poštovej schránky, môže občan-adresát kontaktovať priameho doručovateľa reklamy, ktorým väčšinou bývajú firmy zamerané na jej distribúciu, prípadne samotnú firmu. "Možným riešením je aj podanie podnetu na Slovenskú obchodnú inšpekciu (ŠOI), ktorá je orgánom dozoru a má dozerať aj na dodržiavanie zákona o reklame,“ uviedla Šimková.

SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Mučili ma, potvrdil novinár, ktorý hodil po Bushovi topánky
<< predchádzajúci článok
LAJČÁK: S Vollebaekom budeme spolupracovať pri jazykovom zákone