Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Auto moto

19. septembra 2007

Jeden cestovný lístok v rámci kraja od marca 2008



Jeden cestovný lístok na cestovanie v rámci Bratislavského kraja ako súčasť Bratislavskej integrovanej dopravy (BID) by mohli občania využívať už od marca budúceho roka. Pre agentúru SITA to ...



Zdieľať

BRATISLAVA 19. septembra (WEBNOVINY) - Jeden cestovný lístok na cestovanie v rámci Bratislavského kraja ako súčasť Bratislavskej integrovanej dopravy (BID) by mohli občania využívať už od marca budúceho roka. Pre agentúru SITA to dnes potvrdil konateľ spoločnosti Bratislavská integrovaná doprava, s.r.o., Peter Klučka. "Doprava v Bratislave ale aj v celom regióne nie je ružová, vidíme obrovský rozmach investícií, ľudia sa sťahujú, potrebujú sa dostať do zamestnania. Situácia nie je dobrá, nie sme pripravení na taký enormný nárast automobilizmu. V tejto chvíli musíme dať šancu verejnej doprave, ktorú chceme zatraktívniť," povedal Klučka. Plánovanému zlepšeniu verejnej dopravy by podľa neho mala pomôcť práve koncepcia BID, ktorú 25. apríla tohto roka schválili poslanci Bratislavského samosprávneho kraja a následne 26. apríla aj mestskí poslanci.

Príprava projektu sa v týchto dňoch dostáva do záverečného štádia. Zúčastnení dopravcovia - Dopravný podnik Bratislava, Slovak Lines, Železničná spoločnosť Slovensko a Železnice Slovenskej republiky - už pripravujú základné prevádzkové, technické a organizačné kroky na spustenie prvej etapy na jar budúceho roka. Podľa Klučku je už prvý z dvoch dokumentov tejto etapy takmer hotový, je predpoklad, že by sa ním v októbri na zasadnutí zastupiteľstva mali zaoberať krajskí aj mestskí poslanci. Materiál hovorí o dopravnej obslužnosti, čiže o zladení grafikonov, aby odchody a príchody na seba nadväzovali. "Dôraz sa tu kladie na dopravnú obsluhu, teda na optimalizáciu dopravnej siete kraja v čase a priestore. Aby v jednom čase a na jednom mieste nešli naraz autobus, vlak aj MHD, ale aby bola práca rozdelená medzi jednotlivých dopravcov," vysvetlil Klučka. Druhý materiál o tarifnej politike, spolu s návrhmi jednotlivých cien lístkov, by sa mohol dostať na zastupiteľstvá v decembri.

Podľa Klučku je cieľom BID zatraktívnenie celej verejnej dopravy natoľko, aby ľudia svoje autá nechávali doma a na cestu do Bratislavy využili vlak alebo autobus, v centre mesta zasa MHD. "Atraktivita spočíva v tom, že cestujúcemu ponúkneme jeden cestovný doklad, aby sme ho nezaťažovali chodením od jedného k druhému dopravcovi. Tí si budú vzájomne akceptovať jednotlivé cestovné doklady," konštatoval Klučka. Finančné prostriedky sa však okrem skvalitnenia dopravy a dopravných prostriedkov budú investovať aj do zlepšenia informačného systému, nákupu cestovných lístkov a dopravných automatov, aby si cestujúci mohol v ktorúkoľvek dennú či nočnú hodinu kúpiť cestovný lístok alebo dobiť čipovú kartu. Podľa Klučku by sa mali na nákup predajných automatov, označovačov cestovných lístkov či informačných tabúľ použiť aj finančné prostriedky z európskych fondov.

Klučka zároveň poukazuje na to, že v Juhomoravskom kraji sa za tri roky fungovania tohto systému zvýšil medziročne počet osôb, ktoré využívali verejnú dopravu, o osem až 12 percent. Radi by sme, keby to u nás bolo rádovo niekde v rozmedzí šesť až desať percent medziročného nárastu," doplnil. Na propagáciu celého systému sa pripravuje aj mediálna kampaň, ktorá by mala byť v januári a februári budúceho roka. Niektoré informácie sa však občania môžu dozvedieť aj v sobotu počas akcie Deň bez áut. "Ľudí chceme osloviť priateľskou formou, nechceme im niečo prikazovať, nariaďovať či niečo diktovať. Chceme im ponúknuť šancu a možnosť využívať dopravu. Budeme tiež chodiť za ľuďmi do regiónov, za starostami a vysvetľovať im, že tú dopravu robíme v prvom rade pre nich," dodal Klučka.

Druhá etapa by sa mala následne začať v marci 2009, jej cieľom bude výraznejšie zapojenie regionálnej železničnej dopravy do systému a prípadne aj rozšírenie počtu dopravcov. Už v tejto etape by sa do systému mohli zapojiť aj súkromní dopravcovia, v rámci súťaže by im mali byť ponúknuté niektoré linky. Posledná, tretia, etapa by sa mala začať v marci 2010, kedy by sa Bratislavská integrovaná doprava mala rozšíriť smerom na Trnavský samosprávny kraj, ale aj na Rakúsko, Čechy a Moravu.

SITA


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Diaľničný úsek Važec - Mengusovce stavajú už desiaty rok
<< predchádzajúci článok
EK navrhuje dofinancovať Galileo zo spoločného rozpočtu EÚ