|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
06. novembra 2018
Je málo rušňovodičov, požiadavky na vzdelanie uchádzačov sa upravia
Na snímke pracovisko rušňovodiča v trojsystémovej lokomotíve Bombardier TRAXX MS2e spoločnosti Regio-Jet, pri príležitosti jej prvého nasadenia na trati Bratislava - Praha na hlavnej stanici v Bratislave 28. mája 2018.
Zdieľať
Na snímke pracovisko rušňovodiča v trojsystémovej lokomotíve Bombardier TRAXX MS2e spoločnosti Regio-Jet, pri príležitosti jej prvého nasadenia na trati Bratislava - Praha na hlavnej stanici v Bratislave 28. mája 2018. Foto: TASR - Pavel Neubauer
Bratislava 6. novembra (TASR) - Akútny nedostatok rušňovodičov v železničných spoločnostiach na Slovensku by mala pomôcť riešiť novela zákona o dráhach z dielne Ministerstva dopravy a výstavby (MDV) SR. A to tým spôsobom, že sa rozšíri odbor vzdelávania, ktorý musí spĺňať uchádzač o vydanie preukazu rušňovodiča. Novelu zákona o dráhach v utorok prerokovala a schválila vláda.Podľa novely už nebude potrebné úplné stredné odborné vzdelanie alebo vyučenie v odbore elektrotechnického, dopravného, technického alebo strojníckeho zamerania. Požadovať sa bude úplné stredné odborné vzdelanie alebo úplné stredné všeobecné vzdelanie.
"Uchádzači, ktorí nemajú vzdelanie v odbore elektrotechnického, dopravného, technického alebo strojníckeho zamerania, budú absolvovať rozsiahlejšiu odbornú prípravu," vysvetlilo ministerstvo dopravy. Podľa rezortu sa tak rozšíri počet ľudí, ktoré budú môcť žiadať o preukaz rušňovodiča.
Na základe právnej normy sa má zároveň vytvoriť register držiteľov preukazov rušňovodičov. Bude ho viesť Dopravný úrad ako bezpečnostný orgán pre železničné dráhy a železničné vozidlá.
Novelou sa zároveň transponujú európske smernice o interoperabilite a bezpečnosti, ktoré delegujú časť kompetencií, ktoré doteraz mali vnútroštátne bezpečnostné orgány na Železničnú agentúru Európskej únie. A to v oblasti vydávania povolenia na uvedenie na trh železničných vozidiel a vydávania bezpečnostného osvedčenia.
Súčasne má smernica o otvorení trhu za cieľ dobudovať jednotný európsky železničný priestor prostredníctvom rozšírenia zásady otvoreného prístupu na trh vnútroštátnej železničnej dopravy.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR