|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. júla 2011
Jazykové testy nezvládlo 3,57 % učiteľov-začiatočníkov
Jazykovými testami neprešlo koncom júna 3,57 percenta, teda 70 učiteľov, ktorí sa od marca 2009 vzdelávali ako úplní začiatočníci v národnom projekte Vzdelávanie učiteľov základných škôl v ...
Zdieľať
BRATISLAVA 29. júla (WEBNOVINY) - Jazykovými testami neprešlo koncom júna 3,57 percenta, teda 70 učiteľov, ktorí sa od marca 2009 vzdelávali ako úplní začiatočníci v národnom projekte Vzdelávanie učiteľov základných škôl v oblasti cudzích jazykov v súvislosti s Koncepciou vyučovania cudzích jazykov v základných a stredných školách. Väčšina z nich môže absolvovať opravný termín testovania. Celkovo sa na testovaní na úrovni A2 Spoločného európskeho referenčného rámca zúčastnilo 1 963 pedagógov. Záverečné skúšky úspešne absolvovalo 1 777 učiteľov (90,52 percenta). Ďalších 116 pedagógov (5,91 percenta) má za sebou zatiaľ len jednu časť testovania, písomnú alebo ústnu.
Testovanie malo overiť, či frekventanti počas štyroch semestrov vzdelávania dosiahli jazykovú úroveň A2. Najviac pedagógov robilo skúšky z angličtiny (1 715). Z nemčiny absolvovalo testy 230 učiteľov, z francúzštiny deväť, z ruštiny osem a zo španielčiny jeden učiteľ. "Test preveril všetky komunikačné zručnosti a kompetencie učiteľov v cudzom jazyku ako počúvanie s porozumením, čítanie s porozumením, jazykové prostriedky, monologický a dialogický ústny prejav," uviedlo ministerstvo školstva. Pri jeho tvorbe pomáhali tímu slovenských odborníkov aj experti z francúzskeho Centre international d’ études pédagogiques v Paríži.
Národný projekt realizuje od 16. septembra 2008 Štátny pedagogický ústav. V šiestich jazykoch - anglickom, nemeckom, francúzskom, ruskom, španielskom a talianskom sa v projekte vzdeláva 4 050 pedagógov, učiteľov prvého stupňa a aprobovaných učiteľov cudzích jazykov, ktorí vyučujú na základnej škole. Nadobudnuté jazykové zručnosti majú pedagógom pomôcť vzdelávať školákov.
Ministerstvo školstva presadzuje, aby slovenskí školáci zlepšili svoje jazykové schopnosti a zvýšili si tak šance na pracovnom trhu. Od septembra zavádza povinnú angličtinu od tretieho ročníka základnej školy. Výnimkou budú dnešní prváci alebo druháci, ktorí sa už učia iný cudzí jazyk, a tak budú môcť začať s výučbou angličtiny ako druhého cudzieho jazyka až na druhom stupni. Avšak prváci nastupujúci v septembri si už nebudú môcť vybrať iný jazyk ako angličtinu.
Testovanie malo overiť, či frekventanti počas štyroch semestrov vzdelávania dosiahli jazykovú úroveň A2. Najviac pedagógov robilo skúšky z angličtiny (1 715). Z nemčiny absolvovalo testy 230 učiteľov, z francúzštiny deväť, z ruštiny osem a zo španielčiny jeden učiteľ. "Test preveril všetky komunikačné zručnosti a kompetencie učiteľov v cudzom jazyku ako počúvanie s porozumením, čítanie s porozumením, jazykové prostriedky, monologický a dialogický ústny prejav," uviedlo ministerstvo školstva. Pri jeho tvorbe pomáhali tímu slovenských odborníkov aj experti z francúzskeho Centre international d’ études pédagogiques v Paríži.
Národný projekt realizuje od 16. septembra 2008 Štátny pedagogický ústav. V šiestich jazykoch - anglickom, nemeckom, francúzskom, ruskom, španielskom a talianskom sa v projekte vzdeláva 4 050 pedagógov, učiteľov prvého stupňa a aprobovaných učiteľov cudzích jazykov, ktorí vyučujú na základnej škole. Nadobudnuté jazykové zručnosti majú pedagógom pomôcť vzdelávať školákov.
Ministerstvo školstva presadzuje, aby slovenskí školáci zlepšili svoje jazykové schopnosti a zvýšili si tak šance na pracovnom trhu. Od septembra zavádza povinnú angličtinu od tretieho ročníka základnej školy. Výnimkou budú dnešní prváci alebo druháci, ktorí sa už učia iný cudzí jazyk, a tak budú môcť začať s výučbou angličtiny ako druhého cudzieho jazyka až na druhom stupni. Avšak prváci nastupujúci v septembri si už nebudú môcť vybrať iný jazyk ako angličtinu.