|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. júla 2011
Jazykové školy navštevujú ľudia najčastejšie po práci
Kurzy cudzieho jazyka na jazykových školách navštevuje popoludní či podvečer až 75 percent študentov. Vyplýva to zo štatistického prieskumu jazykového centra The Bridge, ...
Zdieľať
Foto: SITA/Michal BurzaBRATISLAVA 12. júla (WEBNOVINY) - Kurzy cudzieho jazyka na jazykových školách navštevuje popoludní či podvečer až 75 percent študentov. Vyplýva to zo štatistického prieskumu jazykového centra The Bridge, jedného zo zakladajúcich členov Asociácie jazykových škôl Slovenska. Výsledok pozostáva z júnového prieskumu na 500 študujúcich vo veku od 25 do 35 rokov. Z toho minimálne 350 ľudí je už zamestnaných.
Dopoludnia navštevuje centrum len 15 percent študujúcich. Efektivita učenia je pritom ráno vyššia približne o 50 percent. "Efektívnosť rannej výučby, keď má človek čistú hlavu a ľahšie sa sústredí, si študenti uvedomujú, na ranné kurzy chodiť chcú, ale zamestnávatelia im to niekedy neumožnia, lebo sa obávajú ich neskorších príchodov do práce,“ povedala riaditeľka The Bridge Klaudia Bednárová na margo pracujúcich študentov. Paradox vidí v tom, že firmy do vzdelania zamestnancov síce investujú, ale spôsobom, ktorý je v konečnom dôsledku menej účinný, ako výučba v ranných hodinách. "Flexibilná pracovná doba by priniesla firmám vzdelanejších zamestnancov," dodala.
Ak sa ľudia rozhodnú študovať cudzí jazyk po práci, je omnoho lepšie vybrať si neskoršie popoludnie než podvečer. Vtedy je schopnosť koncentrovať sa ešte nižšia. Podľa Bednárovej to závisí aj od schopnosti človeka odpojiť sa od myšlienok na prácu. Za efektívnejšie považuje okrem ranného aj víkendové kurzy, kde študent príde oddýchnutý. Existujú aj firmy, ktoré zamestnancom zaplatia štúdium dopoludnia. Ide však o výučbu priamo v budove firmy. To môže byť pre študentov veľmi stresujúce. „Problémom výučby jazyka vo firmách býva rôznorodá znalostná úroveň jednotlivých kolegov, ako aj možnosť ich odvolania z vyučovania v prípade pracovných povinností,“ konštatovala Bednárová. Dodala, že najlepšie by pre študentov bolo, ak by im predstavitelia firmy umožnili vybrať si úroveň kurzu i čas učenia sa.
Informácie agentúre SITA poskytol manažér the Bridge Peter Scherhaufer.
Dopoludnia navštevuje centrum len 15 percent študujúcich. Efektivita učenia je pritom ráno vyššia približne o 50 percent. "Efektívnosť rannej výučby, keď má človek čistú hlavu a ľahšie sa sústredí, si študenti uvedomujú, na ranné kurzy chodiť chcú, ale zamestnávatelia im to niekedy neumožnia, lebo sa obávajú ich neskorších príchodov do práce,“ povedala riaditeľka The Bridge Klaudia Bednárová na margo pracujúcich študentov. Paradox vidí v tom, že firmy do vzdelania zamestnancov síce investujú, ale spôsobom, ktorý je v konečnom dôsledku menej účinný, ako výučba v ranných hodinách. "Flexibilná pracovná doba by priniesla firmám vzdelanejších zamestnancov," dodala.
Ak sa ľudia rozhodnú študovať cudzí jazyk po práci, je omnoho lepšie vybrať si neskoršie popoludnie než podvečer. Vtedy je schopnosť koncentrovať sa ešte nižšia. Podľa Bednárovej to závisí aj od schopnosti človeka odpojiť sa od myšlienok na prácu. Za efektívnejšie považuje okrem ranného aj víkendové kurzy, kde študent príde oddýchnutý. Existujú aj firmy, ktoré zamestnancom zaplatia štúdium dopoludnia. Ide však o výučbu priamo v budove firmy. To môže byť pre študentov veľmi stresujúce. „Problémom výučby jazyka vo firmách býva rôznorodá znalostná úroveň jednotlivých kolegov, ako aj možnosť ich odvolania z vyučovania v prípade pracovných povinností,“ konštatovala Bednárová. Dodala, že najlepšie by pre študentov bolo, ak by im predstavitelia firmy umožnili vybrať si úroveň kurzu i čas učenia sa.
Informácie agentúre SITA poskytol manažér the Bridge Peter Scherhaufer.